Uw Reacties tot 31/12/2004


Hieronder enkele reacties die wij mochten ontvangen.

De redactionele verantwoordelijkheid van de artikels ligt bij de respectievelijke inzenders.

Actie Noordrand beperkt zich tot het verzamelen van deze artikels.

D A T U M

 

December

2004

26/12/2004 : Verzoek om tussenkomst bij minister Landuyt om over 25R zelfde gegevens te verkrijgen als ombudsman gaf voor 02.

22/12/2004 : Wil mr. Reynders misschien aan alle omwonenden denken als federaal vice-premier (zie interview 1000 décibels onder Politiek)

22/12/2004 : Mr. Touwaide zet gebruik 02 zwaar aan net als excuses om 02 niet te gebruiken (b.v. za 11.12.04). Anciaux' brief stipuleert nochtnans: baan 02 elke za gebruiken tenzij dit boven 50% gebruik komt...

20/12/2004 : Mevrouw de minister, als u in Brussel minder wilt laten rijden om de pollutie te bestrijden, zou u dan Brussel (opgeofferde gebieden) niet minder laten overvliegen?

19/12/2004 : Nl. Commissie Vliegtuiggeluid acht frequentie belangrijk maar constateert dat hinderbeleving per persoon verschilt.

18/12/2004 : Eerste reactie ivm kopen in de Noordrand in plaats van in Brussel: traiteur in Diegem.

14/12/2004 : De kraninge mevrouw uit Grimbergen heeft Touwaide nog eens goed in zijn pen gekregen.

06/12/2004 : Vervolg spreidingsplan, weekendcompensatie, een saga van onwil en sabotage.

05/12/2004 : Zaterdag 4 december: spreidingsplan is weer niet gevolgd, waarom gebeuren werken op baan 20/02 niet op dagen dat deze toch niet gebruikt wordt?

05/12/2004 : Hoe durft Oostrand nog klagen als men Diegem ziet, dat 'ausradiert' moet worden. Even of oneven: spreidingsplan wordt voor Zone 1 niet nageleefd.

03/12/2004 : Awaccs: concentreren op minder dicht bevolkste zones, landbouw, industrie, stations, autoroutes...! Vooral autoroutes...!

02/12/2004 : Om 12.45 u deze namiddag werden wij bij bibliotheek Diegem door monster overvlogen dat door zee zware trillingen minstens twee alarmen deed afgaan.

November

2004

29/11/2004 : Aminal meetstations staan veel te ver van zwaarst gehinderde woningen in Grimbergen.

28/11/2004 : Minister Landuyt, wat heeft het voor zin het spreidingsplan te evalueren als het niet wordt nageleefd? Alles wordt gedaan om de 02/20 te vermijdenen Diegem/Noordrand ook tijdens vrije weekends te belasten  Vervolg spreidingsplan, weekendcompensatie, een saga van onwil en sabotage.

27/11/2004 : Vermits bij pech rechtdoor moet worden gevlogen vergroot verhoging windnorm 25R gevaar voor Brussels Gewest.

23/11/2004 : Windomstandigheden overhand op spreidingsplan. Evaluatie spreidingsplan gebeurt 'intern' binnen regering, zonder ombudsdienst.

22/11/2004 : Mr. Touwaide: ik ben ook verplicht snel te reageren door juiste gang van zaken weer te geven, betreffende uw: "Er heeft nooit een concentratie plaatsgevonden boven Grimbergen en verder: geen commentaar op uw antwoord."

21/11/2004 : Het spreidingsplan wordt nog maar eens boven Diegem niet nageleefd, leven we in een oligarchie?

14/11/2004 : Mme Durant a déclaré à Mise au Point "...qu'il fallait faire pression pour la révision de ce Plan de dispersion... Devrons-nous aussi vous harceler par fax, par courrier etc...?

12/11/2004 : U bent nooit tot bij ons gekomen om de situatie in de "trechter boven de Ring 0"  zelf te komen zien.

11/11/2004 : Een ernstige krant laat zich niet voor de kar van de UBCNA spannen en controleert eerst of haar informatie wel klopt

11/11/2004 : Het verheugt me dat ook u als burgemeester van een landelijke gemeente erop wijst dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet: ik reken op uw onvoorwaardelijke steun om tot volledige spreiding te komen.

08/11/2004 : Als de Noordrand minder krijgt is het logisch dat de Oostrand meer krijgt, dat is het principe van de spreiding.

07/11/2004 : Als ik het goed heb tonen de tracks dat de drie vliegtuigen onder de Ring vliegen terwijl ze in werkelijkheid 2 à 3 km erboven vliegen?

07/11/2004 : Weet u nog die nacht in Diegem? Weet u dat zelfs deze zonnige zondag zonder mist, wind, werken of konijnenjacht Diegem constand overvlogen wordt?

07/11/2004 : Dagvluchten ook gespreid, doeltreffende isolatie niet te betalen, geen dunbevolkte regio rond Brussel, hoe hoger de frequentie hoe meer ontwaakkans.

07/11/2004 : Aan minister Landuyt: ook jongste dagen werd spreidingsplan niet nageleefd, zondag 7 november Diegem constant overvlogen vanop 25R vanaf 6 uur.

07/11/2004 : Aan La Libre: De hinder in onze gemeenten is zeer reëel.

05/11/2004 : Is er nog een spreidingsplan? Als het geen wind is of werken is het wel lage zichtbaarheid.

Oktober

2004

30/10/2004 : Het spreidingsplan voor het weekend wordt sinds juli in zone 1 niet meer toegepast, wilt u instructies geven om het toe te passen?

26/10/2004 : Uw veronderstellingen over het krijgen van diabetes kan u beter van uw site halen. - Reactie : Bij veel frequenter voorkomende diabetes type 2 ligt verkorting slaapduur aan bron net als obesitas: slaapdeprivatie verstoort glucose-tolerantie.

26/10/2004 : Cfr plannen Peeters: Diegemse immo-projecten gaan voor 12.000 werkplaatsen voor  gemeente met 10.000 inwoners. Nu al komen 20.000 mensen naar Diegem werken,  verkeerschaos nu al totaal.

26/10/2004 : Hoe komt het toch dat herstellingen aan de 25R altijd gebeuren als wij toch al recht hebben op een klein beetje rust?

25/10/2004 : VRT : beter een foute poll zonder ontevreden mensen dan een juiste poll maar niet voor iedereen  

24/10/2004 : Cfr 30.000 nachtvluchten: denkt de redactie van De Standaard nog altijd dat we hier actie voeren voor ons plezier?

24/10/2004 : Cfr Nieuwsblad rondetafel: Chris Raes van DHL woont in Zaventem waaar via 25L niet wordt gevlogen, Koen Vandersteen in Opwijk: geen concentratie

22/10/2004 : Waarom klaagden we toen niet en nu wel? (Een van de vriendelijker klaag- en dreigmails die we ontvingen)

18/10/2004 : Minister Verwilghen, u spreekt ook al alleen over jobs. Weet u wel wat vliegtuighinder inhoudt?

16/10/2004 : Dûchatelet van Vivant discussieert - niet gehinderd door overdreven dossierkennis - n.a.v.  interview over DHL met bewoners van de Noordrand De Duchatelet saga.

15/10/2004 : Dinsdag 12 oktober een onophoudelijk diep gebrom, twee uur lang, op 12 km van de luchthaven: 48 vliegtuigen in totaal.

13/10/2004 : 'Stille' 757 vloog rond 8.15 u zeer laag richting HEL of DEN boven Meise. DC8 (met QC = 8,4) op Denuthroute naar VS maakt blijkbaar nog altijd hels lawaai.

13/10/2004 : Hoe is het mogelijk dat u  nachtrust en/of jobs als debatthema zonder enige zin voor duiding op de N-VA site plaatst? Nu laat u de mensen op uw forum maar razen.

13/10/2004 : Ondanks Zuidenwind steeg gisteren ineens rond 14.34 u een vliegtuig zeer laag boven Strombeek op

07/10/2004 : Waarom spreekt Test-Aankoop in haar onderzoek niet over de nachtvluchten?

06/10/2004 : Wie gaat slapen na hele dag overvlogen te zijn - om te beginnen 22 vluchten per uur tussen 6 en 7 's morgens vroeg slaapt al gestresseerd in.

02/10/2004 : Que represente le poste "Other" dans le tableau des departs de Biac.

02/10/2004 : Wanneer wordt het spreidingsplan gevolgd en heeft de Noordrand nog eens een vliegtuigvrije zaterdag?.

01/10/2004 : Huiswerk gemaakt, MD11 gevangen zonder erg en voor de commotie er was: Life verslag.

01/10/2004 : Namens de buren in de straten hieromheen kan ik u alleen maar meedelen dat het vooruitzicht van meer MD11 - zelfs een verdubbeling van de huidige twee per nacht - een nachtmerrie is.

01/10/2004 : Mail aan het kabinet van minister Landuyt aangaande overdreven cijfers inLe Soir en De Standaard.

September 2004

30/09/2004 : Le Soir pleegt cijferfraude door onzorgvuldige cijfers over overvliegen Brussel te publiceren

30/09/2004 : 60% nachtvluchten boven BXL : Hierbij een rechtzetting van de feiten

30/09/2004 : Minister Landuyt, ik zie uw rechtzetting in Le Soir tegemoet: Men prepareert u een communautaire atoombom waarbij Voeren voetzoeker was.

30/09/2004 : Het is onaanvaardbaar dat een openbare zender vooroordelen ivm het wonen rond de luchthaven in prime time in haar berichtgeving verwerkt.

30/09/2004 : Wordt Strombeek straks met vier MD11 en niet bestaande vlieguigen ook een verpauperde kanaalzone met doppers als bewoners.

28/09/2004 : Tel in het autoverkeer de kleine wagens niet meer mee: Er staan minder wagens in de file en toch is deze file even lang.

28/09/2004 : VLD burgemeester van Zaventem mocht en mag tot vlak onder de startbaan 25L zijn immobiliëngevaarten optrekken

28/09/2004 : Somers wilde als Vlaams M.P. geen bijkomende nachtvluchten en pleit voor maximale groei DHL? & andere DHL-saga's in lezersbrieven Standaard.

28/09/2004 : Weer gehoord van Evelyne Huytebroeck :

27/09/2004 : Lezersbrief Marc Goethals nav intervieuw Verschingel in de morgen, Actie Noordrand en Daedalus vroegen nooit afschaffing nachtvluchten.

27/09/2004 : Parlementsleden regeringspartijen in Vlaams parlement zitten niet op een lijn ivm DHL

25/09/2004 :Is het jullie opgevallen dat Sp-a in het algemeen, en minister Landuyt in het bijzonder, zich afzijdig houden.

25/09/2004 : Lezersbrief aan Steve Stevaert: Als U zo graag nachtvluchten in Vlaanderen heeft waarom laat U DHL dan niet vanaf Limburg opereren.

13/09/2004 : Bevraging werk vs nachtrust hoort niet thuis op site, wie in Gent woont stemt voor werkgelegenheid; CD&V: We hadden beter moeten weten.

24/09/2004 : Brussel moet 's nachts meer overvlogen worden als er meer nachtvluchten moeten komen.

22/09/2004 : Met ontzetting nemen we kennis van plannen over bijkomende concentratie nachtvluchten over de Noordrand.

22/09/2004 : DHL is geheel zelf verantwoordelijk voor zeer zwaar overladen vliegtuigen die daardoor meer dan 30 Km nodig hebben om op te stijgen.

22/09/2004 : Overheid moet twee nieuwe banen bouwen: Ten N. van Melsbroek en ten Oosten van Steenokkerzeel, pas dan kan men uitbreiden.

21/09/2004 : VUB studie concludeert dat logistieke sector in alle onderzochte landen belangrijk is, maar vermeldt niet of die nachtvluchten invoerden.

21/09/2004 : Isolatie rond Brussel Nationaal? 12.000 woningen minstens? Schiphol heeft nog geen 7.000 woningen geïsoleerd, Bierset maar 600 van de 1900.

20/09/2004 : Een zielig soort demagogie van VLD en DHL

20/09/2004 : DHL pleegt moord met voorbedachte rade!.

20/09/2004 : Politiek vergeten jullie echt de duizenden mensen die ondanks het vele wakker worden iedere dag moeten veschten om hun job te behouden?.

19/09/2004 : Heel veel mensen in de omgeving van de luchthaven zullen zich bedrogen voelen over reële impact solidariteit van hen gevraagd wordt.

19/09/2004 : Hardnekkig misverstand over mensen die in de Noordrand goedkoop gekocht zouden nog maar eens ontzenuwd.

17/09/2004 : VP Phillips International pleit voor gezondheid eerst rond luchthaven.

17/09/2004 : Zaventem zo snel mogelijk aansluiten op HST-netwerk en pakjes-TVG kan concureren met DHL naar Europese hoofsteden.

17/09/2004 : DHL zou in Leipzig goed zijn voor 2.500 banen en in Zaventem volgens 9.456 jobs? en wat met schaalvoordelen en productiviteitswinst?.

17/09/2004 : Moeten we voortaan 's avonds onze nog propere sokken op te sturen om se 's morgens geleverd te krijgen ten einde DHL in Brussel te houden?.

15/09/2004 : Objectief gezien maar een manier veiliger voor iedereen: op alle banen alleen met max. tegenwind opstijgen/landen en tot 4.000 voet rechtdoor.

14/09/2004 : Biac vertelde Anciaux altijd dat landen boven Diegem onmogelijk was, we zijn ooit uitgelachen de De Groef en Dehaene.

13/09/2004 : Een huis waarin men niet meer kan slapen is geen huis meer.

12/09/2004 : Citaten uit burgermanifest 1991, Guy Verhofstadt en uit het menselijk liberalisme, Dirk Verhofstadt, 2001: Lezen!

09/09/2004 : Geachte senator Vankrunkelsven, eindelijk een VLD-senator die toch wat geeft om de mensen.

06/09/2004 : Er werd vrijdagavond ook boven Zaventem opgestegen: Zondag ook vanaf meerdere banen zonder capaciteitsverlies.

06/09/2004 : Diegems standpunt ivm DHL-studies Biac: Leefbaarheidsstudie uitbreiden naar dag. En: Hoe identificeert men een luchthavendode?.

05/09/2004 : Alternerend baangebruik kan niet en kan nu ineens wel? Welke zijn de nieuwe routes, welk spreidingsplan is dit?

03/09/2004 : Brief aan Onkelinx: Medische studie overdreven en economische studie klipt? Met transportchips, duurdere kerosine en tekort arbeidskrachten.

01/09/2004 : De laatste maanden neemt frequentie van het geluid toe, vooral 's avonds.

01/09/2004 : Onweer ten zuiden van Brussel dwingt vluchten naar Z-O. bocht naar rechts te nemen en snel te klimmen naar N-O., Oosten en Z-O.

01/09/2004 : Welvaartseconomen: Mensenleven is 3 mio € waard. Nachtvluchten Zaventem kostten in 2002 800 mio € aan maatschappij.

Augustus 2004

30/08/2004 :  Spreiding en concentratie luchthaven zijn op termijn als pest en cholera.

23/08/2004 : Ik blijf erbij dat de Chievres buiten de ring vliegen en niet binnen de ring zoals u blijft beweren.

23/08/2004 : Spijtig dat U een jaar nodig had om U ervan bewust te worden dat de dagconcentratie vnaf 25R niet hoeft.

23/08/2004 : Meneer Demotte, meer vliegtuigconcentratie zal gezondheidskosten nog meer omhoog jagen, in NL betalen vliegtuigen mee voor isolatie.

23/08/2004 : Dagvluchten ook gespreid, doeltreffende islolatie niet te betalen, geen dunbevolkte regio rond Brussel, hoe hoger frequentie hoe meer ontwaakkans.

Mails Augustus 2004 : Op 30.8 informeert provincie raadsleden en gemeentes over economie en gezondheidsstudie, nadat beroepstermijn milieuvergunning verstreek!.

18/08/2004 : Het spreidingsplan wordt niet nageleefd, alleen Zondag hebben we even respijt in Grimbergen.

17/08/2004 : Werd de 25 R in nacht 16/17.8 vroegtijdig in gebruik genomen? Het daverde weer als vanouds boven Diegem.         

13/08/2004 : Uw uitspraken in Tijd kunnen slechts gedaan worden door iemand die van de problematiek geen snars kent

10/08/2004 : Wat Oostrand nu beleeft is straks weer onze dagelijkse lijdensweg dank zij diezelfde mensen die de vluchtconcentratie hebben uitgevonden.

07/08/2004 : Actie Noordrand zal stappen nemen als valsspeler blijft mailen.

06/08/2004 : Waarom vloog vliegtuig 23.7 zo laag om 15.38u en om 22.23 u.

03/08/2004 : Geachte CD&V-Burgemeester volksvertegenwoordiger: Tot 400 per dag, tot 51 op een uur is simpelweg een onleefbare frequentie voor Diegem.

01/08/2004 : De Uiteindelijke beslissing ivm milieuvergunning werd uitsluitend door SPa en VLD goedgekeurd, CD&V stemde tegen.

Juli 2004

30/07/2004 : Een bombardementvliegtuig uit WO II om 3.04 u, onmogelijk nog terug in te slapen.

29/07/2004 : De hinder in Grimbergen is na enkele maanden spreidingsplan weer net zo erg als in November 2003.

28/07/2004 :  Enkel een onafhankelijk controle-orgaan in wording kan optreden tegen niet- nakomen spreidingsplan.

27/07/2004 : Weet u nog wat Verhofstadt schreef in zijn burgermanifest over verworven milieubeleid en solidariteit.

27/07/2004 : een staal van de vluchten die op 8.7 in vroege ochtend en avond in Grimbergen nog altijd voorbij komen: Leefbaar is anders.

27/07/2004 : In politiek moet minderheid wijken zelfs als dit gezondheid aantast. Schaf meteen al andere gezondheidspreventie-acties af.

26/07/2004 : een staal van de vluchten die op 8.7 in vroege ochtend en avond in Grimbergen nog altijd voorbij komen: Leefbaar is anders.

26/07/2004 : De Brusselse regering treedt beschermend op voor haar inwoners, de Vlaamse regering dient hetzelfde te doen.

24/07/2004 : Wat onderneemt Biac tegen piloten of vliegtuigmaatschappijen die stijgingsgraad van 7 ° niet respecteren.

Juli 2004 : Ombudsman: CIV's vliegen niet boven Meise: respecteren grens BUB 279° en vergeet zorgvuldig te vermelden dat ze wel boven Wemmel vliegen.

23/07/2004 : Ombudsman Touwaide blijft ongevraagd tussenkomen bij NL-talige klachten.

21/07/2004 : Milieuvergunning Biac geen keuze tussen economie en ecologie (crf gouv. De Witte), wel keuze voor wie wel en niet slachtoffer wordt. Steun de beroepsprocedure van uw gemeente of zet uw gemeente aan om alsnog mee te gaan in deze procedure.         

20/07/2004 : Hoe komt het dat de laatste dagen het aantal vluchten over Grimbergen tussen 20 en 21.40 uur fel is toegenomen.

17-21/07/2004 : Graag voorstel om aankomende vliegtuigen vanuit Z-W. via Zuiden naar baan 25L te leiden ipv onlogische omweg te maken via Noordrand.

21/07/2004 : Ik constateer dat zowel overdag als 's nachts verschillende CIV's ver boven de ring vliegen.

20/07/2004 : Ministers spelen direct in op klachten minder belaste zones en laten zwaarst belaste zone 1 stikken

20/07/2004 : Milieuvergunning verbijsterd des te meer als we zien hoeveel tijd/energie splitsing Halle/Vilvoorde krijgt tegen lawaaihinder luchthaven.

20/07/2004 : Wo. 7 Juli 30 vliegtuigen tussen 20 en 21.30 u, nacht 14-15 juli acht toestellen tussen 3.40u en 4.15 u. Acht! inslapen onmogelijk.

19/07/2004 : 6.000 bezwaarschriften zomaar eventjes terzijde gelegd. Alleen economische en politieke belangen tellen. Overschrijding WHO-norm kan nog altijd.

18/07/2004 : U hoeft mij geen hand meer te geven op de jaarmarkt in Grimbergen met de vraag: Alles in orde? Van een ontevreden inwoner.

16-18/07/2004 : Hoe kan ik er zeker van zijn dat metingen juist verlopen, wie voert die uit, waar gaan ze gebeuren, heeft men schrik dat de waarheid boven komt?.

17/07/2004 : Diegem: van de 11 zaterdagen slechts drie vliegtuigvrij, twee slechts gedeeltelijk, waar blijft compensatie voor zwaar belaste zone 1.

16/07/2004 : noodkreet uit Diegem aan CD&V, verantwoordelijk voor nieuwe Vlaamse regering: Regering: We smeken u om iets te doen om ons lot te verbeteren.

16/07/2004 : U kunt zich niet voorstellen welke stress de constante veranderingen met zich meebrengen, we weten helemaal niet of we in Grimbergen kunnen blijven

15/07/2004 : Gouverneur, voel  mee met mensen waar elke 2 minuten vliegtuig boven hun hoofd davert en weet dat het voor de concentratie anders was.

13/07/2004 : De windnorminformatie in de milieuvergunning is achterhaald: Voor 02/20 overdag 0 knopen en niet 5 knopen rugwind en 15 knopen zijwind.

12/07/2004 : Quotum nacht 2003: 46.666, huidige vloot heeft slechts 56.000 nodig voor 25.000 nachtvluchten, waarom dan quotum van 84.000 in milieuvergunning.

12/07/2004 : Reactie uit Diegem op reactie gouverneur bewonersmails: Het is hier onmenselijk, onleefbaar, men heeft het recht te klagen, dit is foltering.

12/07/2004 : Politiek is wel degelijk rot en provincie draagt hiertoe bij. Uw rol is niet federaal schaakspel op te lossen maar burgers te beschermen.

12/07/2004 : Ik vraag mij werkelijk af hoe sommige lokale en Brusselse kartel-politici het Brussels regeerakkoord kunnen toejuichen als zijnde positief voor de Noordrand.

11/07/2004 : Heroverweging milieurapport gebeurt na M.E.R. sonder openbaar onderzoek, geen inspraak van omwonenden, Biacstudies: Biac rechter & partij.

11/07/2004 : Geconcentreerd overvlogen Belgen worden in feite gestraft als gevolg van Discriminatie.

11/07/2004 : Gemeente Meise moet in beroep gaan tegen nieuwe milieuvergunning BIAC, federale regering engageerde zich reeds voor uitbreiding Biac en DHL.

11/07/2004 : Waarom moet Sabenaverlies Biac gecompenseerd door vrachthub in meest dichtbevolkte gebied Europa ipv passagiersvluchten over dag uit te breiden.

11/07/2004 : Zo. 11 Juli, 6.47 uur, DHL laat voorgoed weten wie voortaan baas is, Zo. avond: Men kan ze zelfs niet meer tellen, geen minuut tussen vertrekken.

11/07/2004 : Het gemoraliseer over verdraagzaamheid als dekmantel voor zwakke onderhandelingprestaties moet maar eens ophouden.

10/07/2004 : Londen verbiedt 's nachts QC >8, Madrid QC > 4. Berlijn, D'Dorf, Geneve, Hamburg, Luxemburg, Munchen, Stuttgart, Wenen, Zurich, Stokholm 's nachts gesloten.

10/07/2004 : Dialoog tussen een minister en een bewoner van de Noordrand: Een dovemansgesprek.

09/07/2004 : Het is zinloos Biac te vragen het lawaai te verminderen als men tegelijk de deur opnzet voor het verhogen van de vliegfrequentie.

08/07/2004 : Biac verwerkt verhoging aantal passagiers via bezettingsgraad toestellen.

08/07/2004 : Biac heeft nog geen enkele officële informatie gegeven over werken van Juli t/m September.

08/07/2004 : Gaat er een politicus eens de "pattattenboeren" van Vlaams-Brabant verdedigen tegen de macht van de Brusselse en Waalse politici.

08/07/2004 : Mr, Olbrechts, U heeft toch ook de gemeente Meise gekend ? Ik woon er nu ook al meer dan 20 jaar, en zie duidelijke de verloedering op akoestisch vlak. Mr Dewitte, U verdedigt toch het welzijn van de hele provincie ?

08/07/2004 : SP.a: 28.000 nachtvluchten?! Bewoners slikken doping voor luchthaven die natuurlijke limieten overschrijdt: Antidepressiva, slaapmiddelen enz.

07/07/2004 :  Het verschil tussen bijna absolute concentratie ten tijde van Durant en de periode ervoor en erna is indrukwekkend. Spreiding is de boodschap.

07/07/2004 : Mijnheer Picqué, wilt U rekening houden met objectieve feiten?

07/07/2004 : Mail aan F. V. D. Bossche: Mevrouw de minister: Ik hoop dat nieuwe studie ivm vliegtuigvervuiling uw standpunt mede zal bepalen als Zaventem ter sprake komt.

07/07/2004 : Twee jaar geleden al voorspelde ik aan Durant en Verhofstadt ook doorbraak Vlaams Blok in Noordrand, en PS'er Demotte mag concentratie preken.

06/07/2004 : Ik zou graag van mijn vrije dag genieten in de hof maar onmogelijk: elke 2 minuten vliegt er een vliegtuig

06/07/2004 : Wemmel/Bouchout heeft opnieuw veel meer vliegtuiglawaai, wordt concentratie terug stilletjes ingevoerd.

06/07/2004 : Maandagavond vertrekt nog een DC10 met QC 19,7 om kwart voor 11 's avonds richting Eeklo/USA! Wie slaapt daar nog doorheen? Gegroepeerde antwoorden ombudsman.

05/07/2004 : De innerlijke aanvaarding van het spreidingsplan in Koningslo wordt opgehitst door overdreven concentratie gedurende bepaalde periodes.

05/07/2004 : Wemmel-Boechout ondervind opnieuw veel hinder vliegtuiglawaai.

05/07/2004 : Als zelfs een zware CIV rechtdoor opstijgt boven kanaalzone vliegt hij pas na 6,5 Km op 5.000 voet zonder hinder Brusselse woonzone.

02/07/2004 :  Drie routes op 500 m van elkaar tot op 10 Km van luchthaven is en blijt concentratie, met nog alijd nachten van 10 vertrekken, Afdraaien op 700' blijdt in realiteit concentratie veroorzaken boven Grimbergen, kan dit echt niet beter.

Juni 2004

30/06/2004 : Invoering verbod QC>24 tussen 6 en 7 uur zou voor dit najaar zijn.

25-26-27/06/2004 : Minister Anciaux vraagt ook naar positieve berichten te kijken.

24/06/2004 : Commentaar Boréas bij tracks rampnacht 23/24 Juni 2004: Volgens spreidingsplan dient 25L gevlogen voor ZW, Z, ZO en O bestemmingen.

24/06/2004 : Nacht 23/24 Juni was opnieuw onmenselijk, onwaarschijnlijk aantal zeer luidruchtige vliegtuigen over ons dak.

23/06/2004 : Ben ik de enige die vind dat er de afgelopen 14 dagen van spreiding blijkbaar niet veel sprake meer is.

20/06/2004 : Wat was oorzaak dat er 18/19.6 twee- tot driemaal zoveel nachtvertrekken waren dan normaal tijdens vrijdag-zaterdagnacht?.

11/2001 :  Schipholhinder nam toe en klachten verminderen! "klagen heeft ooch geen zin" (60% ondervraagden) Wanneer onderzoekt men dit hier..

19/06/2004 : Waarnemingen en metingen voor Diegem liggen ver uiteen. Wat met Picque die corridor-vliegen voorstaat over Diegem/Haren met bouwstop/isolatie.

19/06/2004 : Geachte ombudsman, waarom wordt deze ene ochtend op 14 dat we kunnen uitslapen de 25R toch gebruikt voor vertrekken?.

18/06/2004 : Vrijdag 18 Juni was het weer om zot te worden hier in de Noordrand met vertrekkend vliegtuig om de 2' en kabaal dat telkens 1,5' of meer duurt.

16/06/2004 : Zware infrastructuurwerken aan luchthaven vanaf 19 Juli, Biac zal ten gepaste tijde informatiekanalen openen.

16/06/2004 : Waarom herorganiseert men luchtruim niet logisch & doeltreffend? Belgocontrol danst naar de pijpen van PS!.

16/06/2004 : 2.17 u 's nachts, een zeer lawaaierig vliegtuig pal hier over Strombeek, rest Noordrand gedurende relatief rustige nacht. Is dit pesterij?.

14/06/2004 : Uit punt 6 van verklaring Min. Anciaux aan B.A.L blijkt dat woningen onder vliegcorridors onteigend gaan worden. Wie betaald deze waanzin?.

14/06/2004 : Ombudsdienst kondigt snelle oprichting onafhankelijk controle orgaan aan: Diegem blijft erbij dat vroeger afdraaien extra overlast geeft.

10/06/2004 : Franstalige inwoner Noordrand klaagt Louis Michel aan: Hij doet niets voor Noordrand dat sinds Mei ringroute, DENUD, kanaalroute erbij kreeg.

07/06/2004 : Van onze verslaggeefster in Diegem: Telkens weer waardevolle waarnemingen.    

07/06/2004 : Nog iemand die geen tracks kan lezen, denkt dat de Noordrand = Diegem (dat als enige in verlengde startbaan ligt), dat we de Oostrandhinder miskennen en dat er alleen heren vrijwillegerswerk doen.

06/06/2004 : Wij vluchten hier - huis verkocht naar de kust om daar rust te zoeken en nu beginnen ze daar ook al.

04/06/2004 : Routes effectief spreiden rechtstreeks in functie van bestemming kost geen cent (...meer dan nu al aan BXL door Vlaanderen wordt betaald).

03/06/2004 - Meneer Vande Lanotte, U vindt nachtvluchten ellendig dossier, mag ik u erop attent maken dat dagvluchten voor velen erger zijn dan de nacht?.

03/06/2004 : Hoe kan het boven een huis zoveel routes samenkomen?

03/06/2004 : Bert Anciaux ivm Durants 'onthulling' over geheim akkoord: "Ik kan U verzekeren dat ze liegt"

01/06/2004 : U schakelt de juridische dienst in om mensen het zwijgen op te leggen die gewoon een recht op antwoord vragen. Dit is terreur.

Mei 2004

31/05/2004 : Werd regeling week-ends veranderd? Indien ja, welke zijn aanpassingen, waarom en ten gunste van welke zone? Hoe zit het met zaterdag en zondag .

:31/05/2004 : Antwoord op telefonische vraag Marie-Jeane Thaelemans: Het standpunt van Actie Noordrand kort en goed.

31/05/2004 : Ieder zijn deel is voor niemand te veel - C.S Noordrand.

30/05/2004 : Als er een vliegtuig om de 90 sec. is wordt er geregeld 30 à 45 sec. meer dan 60 dB gemeten, maar je hoort het vliegtuis al vanaf 45 dB.

30/05/2004 : Zondagsregeling? Ze draaien allemaal boven Diegem naar rechts en niets draait er af boven Brussel. Is dit een nieuwe regeling?

28/05/2004 : De kaakslagen die de politiek louter om politieke redenen aan Diegem blijft toedienen.

28/05/2004 : Wat er hier afgelopen donderdag gevlogen heeft: In vooravond meerdere vliegtuigen per minuut! Mensen vluchten naar binnen uit hun tuin.

27/05/2004 : Ik dacht dat Anciaux windnormen versterkte na uitspraak RVState ivm veiligheid Oostrand: Nu verdraait hij ze om Noordrand alles te geven.

16-18-26-27/05/2004 : Geef de spreiding nu niet op! Nu zones 3, 4, 5 en 6 via spreidingsplan iets meer geluidshinder krijgen, klagen ze steen en been.

27/05/2004 : Reactie UBCNA en B.A.Libre op bericht dat Noordrand naar RVState trekt voor opschorting herinvoering Brusselse geluidsnormen.

26/05/2004 : "Dispersion" = combien de morts dans l'Oostrand? (De Ponteville is voor een keer redelijk tussen al de agressieve haatmails uit de Oostrand).

26/05/2004 : Over het verschil tussen 4.000 en 5.000 voet, wat wel en niet in WHO staat, en toegegeven: onder de 70 LAmax rekent Biac niets mee!

26/05/2004 : Verwart ombudsman niet meer onbeleefd zijn met niet meer communiceren. Recht van antwoord van kapotgevlogen C.R uit Wolvertem.

25/05/2004 : Reactie op bericht dat Anciaux via windnormen overlast wil verminderen. Oplossing voor landingsconcentratie is ook landen op 07R en 07L.

25/05/2004 : Iemand uit Vilvoorde die elke nachtvlucht er een teveel vindt.

24/05/2004 : Monsieur Klees, wie is hier het meest ongerust? Degene die bang is dat hij geen carte blanche krijgt om de luchthaven uit te baten?.

22/05/2004 : Mogen we van de egoïsme gespeende Klees dezelfde redelijkheid vragen en hem een aantal dag- en nachtroutes boven het hoofd leggen in Ukkel?

19/05/2004 : Ik blijf overtuigd dat het zinvol zou zijn omalle actiepunten tegelijk te bespelen al was het maar om het aantal bondgenoten te vergroten.

19/05/2004 : Ombudsdienst heeft achterstand in beantwoorden klachten van een maand en neemt maatregelen om deze zo snel mogelijk in te halen.

19/05/2004 : De opdracht voor een bewonersvereniging: Slimme bewoners krijgen betere antwoorden.

19/05/2004 : Hoe komt het dat Strombeek van Oost en Zuid naar Noord overvlogen wordt als er windkracht 8 uit zuidelijke richting.

19/05/2004 : A quand le plan de sauvetage du Noordrand? Ligt Meise onder een startbaan? Waarom dan zoveel hinder op 12 Km van de luchthaven.

19/05/2004 : Touwaide: Er is geen doorgestoken kaart tussen bewoners Oostrand en ambtenaren Biac en Belgocontrol om 20/02 niet te gebruiken.

19/05/2004 : Concentratie op dorp Huldenberg blijfr, LAmax - 70 dB dient ook gemeten, zo zal blijken dat wij effectief 100 % belast worden. Ook in zwaar geconcentreerd overvlogen Huldenberg ontvangt men noch antwoord van de ombudsdienst noch van de politiek.

18/05/2004 : Waarom stijgen nog altijd zoveel vliegtuigen naar Z. op via Noordrand? Waarom nog altijd scherpe dubbele S-boschten ipv van veilig rechtdoor te vliegen.

18/05/2004 : Het Anciauxplan is drama voor Oostrand/Kraainem: Schors de nachtvluchten en spreid de dagvluchten eerlijk.Decennia-oude allianties spelen tussen die-hards Oostrand en diaboliseren Noordrand, Brussel loopt als lachende derde heen met het been.

18/05/2004 : Klachten van bewoners via webstek van de ombudsdienst lijken al evenmin beantwoord te worden als vaak klachten via mail.

03 en 18/05/2004 : Diegem wordt sinds de invoering stijging 7% vakkundig platgevlogen met nog meer lawaai dan voorheen en veel lage freqwenties die beenmerg aantasten.

17/05/2004 : Bert geeft toch maar meer en meer van meest getroffen zones prijs als een andere zone zijn vingertje opsteekt, Vlamingen zwijgen in het openbaar.

17/05/2004 : Er hangt een nieuwe, uiterst discrete milieu-aanvraag uit op Zaventem lopend van 17 Mei tot 16 Juni, onderwerp onduidelijk.

17/05/2004 : Op VRT stemde 85% van de Vlamingen voor uitbreiding DHL. Nemen al deze mensen dan ook de hinder op zich.

17/05/2004 : De Nl talige ombudsdienst denkt (nog) alleen in termen van baangebruik (Diegem) maar nog niet in termen van routes (Noord- en Oostrand).

15/05/2004 : Noordrand moest twee jaar actie voeren voor spreidingsplan, slechter dan 1999, Oostrand krijgt na een maand wat ze vraagt.

15/05/2004 : Zoals al eerder: Het antwoord van de ombudsdienst is niet correct en driekwart van de klacht wordt niet beantwoord.

15/05/2004 : Zaterdag 15 Mei werden we weeral overvlogen, is dit conform spreidingsplan? Gelieve binnen de wettelijke termijn te antwoorden.

14/05/2004 : Als het kermis is lopen politici los rond: Spreek ze aan, het helpt! FVDB en EVR kregen een eerste dossierupdate in Wemmel.

13/05/2004 : Ombudsman Touwaide voelt zich aangevallen en dreigt met juridische dienst van ministerie die al een inwoner aangetekende brief stuurde.

12/05/2004 : Gemeente Machelen is niet echt scheutig met mededeling dag- nacht- meetgegevens naar bewoners.

12/05/2004 : Ingesloten mijn klachten naar de ombudsdienst van de luchthaven van Zaventem. Ik heb tot hiertoe nooit geen antwoord gekregen.

12/05/2004 : Diegem op zoek naar de vliegtuigmetingen voor de nacht en voor de dag.

12/05/2004 : Vannacht was het weer hommeles, minstens een achttal vluchten tussen 3.30 en 5 uur, vliegtuigen naar ZW tot Oost hebben hier niets te zoeken.

12/05/2004 : Had een protestactie op de luchthaven van afgelopen Zondag mischien te maken met onverwachte baanveranderering.

12/05/2004 : Van slagveld Diegem: er wordt nu al voor de helft van de vliegtuigen korter afgedraaid zodat ze in Noord-Brussel niet meer gemeten worden.

11/05/2004 : Verdreven uit geboortestreek waar ik al 40 jaar woon en er voor 2002 geen sprake was van nachtvluchten. Sinds 6 mei wordt mijn woonplaats weer geconcentreerd overvlogen door nachtvluchten.

11/05/2004 : Sedert invoering spreidingsplan beleeft Machelen echte Durantnachten. Ombudsmannen zijn geen ombudsman, franstalige spreekbuis Durant, Nl talige speelt onze klachten niet door.

11/05/2004 : Ik heb de indruk dat de concentratie na de spreiding opnieuw is doorgevoerd, enkele vluchten OK, geen aaneenschakeling van vluchten.

11/05/2004 : Ombudsman Touwaide: Zo spreekt men klagers aan. Is dit democratie?.

11/05/2004 : Nog steeds geen antwoord op deze klacht behalve dat men binnen de 15 dagen ging antwoorden.

10/05/2004 : zeer luidruchtig toestel boven Grimbergen 09/05.

10/05/2004 : Volgens de Oostrand is het nu in de Noordrand "Knokke le Zoute" omdat Anciaux zijn Noordrand ontlast heeft, Wel! ze mogen komen ruilen.

10/05/2004 : Zondag 9/5 werd er de hele dag vanaf de 25R bij windstil weer over de Noordrand gevlogen met zeer lage Jumbo om 16 u als onveilig hoogtepunt.

10/05/2004 : Reactie op plan B.A.L

09/05/2004 : Een regionalisatie van de luchthaven zal onze grieven oplossen(CFR. VLD)? politieke invloed kan spreidingsplan nog steeds doen wankelen.

09/05/2004 : Een zwaar geval op Denutroute over Laken en Strombeek: 33 Km nodig om tot 5.000 voet te geraken (ongeveer 1650 m).

09/05/2004 : Vooruitgangsstraat in Schaerbeek blijkt zwaar overvlogen. Brieven aan regionale ministers mobiliteit, BIM enz. leverden niks op.

09/05/2004 : Van twee nachtvluchten schudde ons huis als bij een aardbeving, met vreselijke trillingen.

09/05/2004 : Op 9 Mei programmeerde een piloot verkeerdelijk CIV6C ipv CIV1E en overvloog onnodig de Noordrand.

09/05/2004 : Mr Gosuin, de discriminatie van zone 1 is flagrant en treft ook Brusselaars, wat doet U daaraan? Is er wel een spreiding als...

09/05/2004 : Daedalus is ervan overtuigd dat de minister, voor de verlichting van de objectief meest getroffen zones, politieke steun moet krijgen.

09/05/2005 : Noordrand blijft vuilbak voor Belgocontrol lees onze lippen: Als U nu niet protesteerd gebeurt er niets!.

09/03-07/05/2004 : Een lange litanie van beleefde maar pertinente klachten vragen aan de ombudsdienst van een Noordrandbewoner uit het Grimbergse.

08/05/2004 : Sedert spreiding was terug inslapen mogelijk, maar vannacht was het een Durant-situatie.

08/05/2004 : Reactie op 10-puntenplan B.A.L: als zwaar gehinderde Noordrandbewoners zich tegen vergoeding elders moeten vestigen betaalt Brussel dat dan?.

08/05/2004 : Ooit schreef de standaard dat het 't Brussels Gewest bijzonder dwars zit dat de hardste roepers (Noordrand)' gelijk krijgen van federale regering'.

08/05/2004 : Zo gaat dat als men mailt met B.A.L: Alles wordt verdraaid geïnterpreteerd.

08/04/2004 : B.A.L tracht Anciaux nog maar eens buitenspel val te lokken van "Vliegen volgens bevolkingdichtheid".

08/05/2004 : Volgens klaagster stemmen horizontale en vertikale tracks niet overeen met werkelijkheid.

07/04/2005 : Wat Oostrand voor zichzelf ('En Belgique') ondraaglijk vindt, vindt men voor Diegem en Noordrand dragelijk, die liggen dus niet in België.

07/05/2004 : Geen wonder dat het afgelopen nacht constant gromde boven de Noordrand: alles vertrok vanaf 25R en vloog zelfs naar Huldenberg eerst over Noordrand.

07/05/2004 : Isolatie werkt ook op werk niet (meer) in Haren, men wordt suf van lawaai.

07/05/2004 : Als dis is wat de voorstanders van concentratie en isolatie ons willen aandoen, vergeet het! Isolatie werkt niet.

07/05/2004 : Huldenberg blijft hameren op onterechte concentratie ten zuiden van Brussel.

06/05/2004 : Graag reële objectieve hinder-percentages voor Diegem en Haren voor periode van 18.3 tot nu.

06/05/2004 : Bert, we weten dat je werkt aan spreiding dus houden we je op de hoogte van wat er echt gebeurt.

05/05/2004 : Waarom vliegen de vliegtuigen in Meise nog zo laag dat het huis daverde?.

05/05/2004 : Correcte gezondheidswaarde is 60 LAmax en niet 70, CFR; Aminal en dus ook prof; Annemans. Dagvluchten : 92,2% weggelaten, nachtvluchten 26,7%.

05/05/2004 : Hoe komt het dat de Noordrand nog steeds gebombardeerd word door QC groter dan 4.

04/05/2004 : Nous souffrons tous et nous en avons marre. Il faut une solution au plus vite pour tous.

04/05/2004 : Minister Michel, maakt u nu eens komaf met de hypocrisie rond het Biac-dossier.

03/05/2004 : Tant que Diegem reste la poubelle de l'aèrport nous continuerons à vous ecrire, nous aimerons pouvoir consulter directement l'info sur le vent:

Zolang Diegem de vuilbak van de luchthaven blijft, zullen wij u blijven schrijven, wij wensen de windinformaties rechtstreeks te kunnen consulteren.

03/05/2004 : Ombudsman blijft erbij dat de wind het spreidingsplan het afgelopen weekend parten speelde ivm baan 02

02/05/2004 : Touwaide: "Er wordt en zal nooit enige pressie worden uitgeoefend op Belgocontrol, dus bespaar me dit soort kwaadsprekerij".

02/05/2004 : In Huldenberg trilt de lucht tot 2 minuten van een vlucht, wanneer krijgen wij hier "eens" vrijaf?.

01/05/2004 : Een andere visie op gelijke spreiding hinder per individu.Een pledooi voor afschaffing nachtvluchten en beperking luchtverkeer.

01/05/2004 : Is 1 Mei geen zaterdag? Wij worden constant overvlogen terwijl u had beloofd dat dit niet meer zou gebeuren.

April 2004

Een dovemansgesprek? mischien luister en leest er toch een verstandige mens mee... Mail van B.A Libre & reacties Daedalus. 

30/04/2004 : Verbazend dat toestel om 3.45 U ter hoogte kanaal bocht L. inzette ipv rechtdoor te vliegen en niet eerst bocht R. boven Machelen te maken.

30/04/2004 : U gaf mij nog geen antwoord: Waarom vliegt men zo laag over onze buurt met gevaarlijk zwaar beladen vliegtuigen die pas later route kiezen.

30/04/2004 : Huldenberg: meer bakens zou tot meer concentraties leiden? De tracks tonen dar er geen spreiding is en men geeft geen antwoord.

29-30/04/2004 : B.A.L wil maar geen antwoord geven op twee pertinente vragen: zij op onze site, wij op de hunne? En: als Oost- en Noordand nu eens ruilden?.

30/04/2001 :  Schiphol krijgt 30.000 starts  en landingen minder.

30/04/2004 : Meneer Vandenberghe, U geeft geen antwoord op twee pertinente vragen. Wij ook op uw site? en ruilen tussen Oostrand en Noordrand.

30/04/2004 : Antwoord aan Yvan Vandenberghe van Bruxelles Air Libre.

29/04/2004 : Mischien is het een druppel op een hete plaat, maar ik had graag laten weten dat het sinds het spreidingplan onleefbaar is in Machelen.

29/04/2004 : Hoe weet u dat Tervuren of Duisburg en Huldenberg 22 vliegtuigloze nachten hadden op 38?  Alleen op basis van de tracks.

28/04/2004 : Tot 1971 werdt vanuit Zaventem rechtdoor gevlogen over Brussel en boven Anderlecht op 3.000 voet afgedraaid, zie sids.

28/04/2004 : B.A.L klaagt over QC 19,1 over Brussel, over de Noordrand kennen wij deze monsters al heel wat langer dan vandaag, ons antwoord is dus: ja!.

28/04/2004 : Antwoord ombudsdienst zegt wel dat ze zo vliegen maar waarom ze zo vliegen en discrimineren, daar antwoordt u niet op.

28/04/2004 : Ombudsdienst ontkent formeel manipulatie radartracks, dag- en nachttracks zijn in jpeg via mail vrijelijk op te vragen en verkrijgbaar.

27/04/2004 : Verschil in vertrekken doet twijfelen aan betrouwbaarheid (lees manipuleerbaarheid) boordtabellen Biac, beschamend voor bedrijf dat veiligheid in vaandel voert.

26/04/2004 : Het calvarie van Huldenberg met Biac en ombudsdienst.

27/04/2004 : Oostrand vergeet dat Diegem op weekdagen van 6-23 u tot 56 vertrekken per uur krijgt, urenlang, en zelf onrecht creëerde dat spreiding gedeeltelijk hersteld.

26/04/2004 : Volledig spreidingsplan is in voege, ombudsman maakt nieuwe theoretische selectieprocedures bekend, evaluaties gebeuren.

26/04/2004 : Wil de Oostrand ruilen met de Noordrand? Wij het weekend, zij de week?.

21-22-26/04/2004 : Mr Vandenhaute, kan men bij 3 v.d. 33 nachtlandingen nog wel spreken van schandalige concentratie. Wat heeft Noordrand wel niet?.

26/04/2004 : Agitpropmanipulatie B.A.L om toch maar over Noordrand te kunnen blijven vliegen.

25/04/2004 : Welke vliegtuigen vlogen deze Oostenwind om middernacht en 5 uur over Strombeek.

24/04/2004 : Een op de twee zaterdagnachten vliegtuigvrij nog niet voor morgen: Overleg is nog niet rond.

23/04/2004 :  Mag ik vragen dat U antwoordt op de mails die u reeds ontving en dat u ons laat weten als u met cijfers heeft rechtgezet als zou de Noordrand niets meer krijgen.

23/04/2004 :  Het was moeilijk om Machelen/Diegem te vermelden, voor Haren lukt het mischien. Antwoord La Libre ivm tribune 15/4.

23/04/2004 : Hoe komt het toch dat dit soort klachten ons hier in de Noordrand zo bekend in de oren klinken: Enkele brieven van de website van B.A.L.

21/04/2004 : Kunt U aub Ubcna-gegevens corrigeren bij beleidsvoerders, burgemeesters, en meedelen aan Frans- en Nederlandstalige pers?.

21/04/2004 : Diegem en Haren hebben sinds stijgingspercentage van 7 % nog meer lawaai, terwijl hinder in rest van de Noordrand  iets vermindert.

20/04/2004 : Opnieuw uitsluitend QC > 4 boven Meise op Woensdagavond.

20/04/2004 : We houden ons hart vast wat er gebeurt als Bert Anciaux geen minister van mobiliteit meer is.

19/04/2004 : Touwaide: Belgocontrol manipuleert niets. Sinds 300 m vervroegde start en 7 % stijging vliegt men machelen dorp plat.

19/04/2004 : Minister moet normaal contacten nemen met DHL en charters om vliegvrije zaterdagnacht mogelijk te maken.

19/04/2004 : waar is dat vliegtuig van 5.55 uur boven Wolvertem de nacht van 17-18 April gebleven?.

19/04/2004 : Brussel vijfhoek en Zuid is als enige 'Knokke Le Zoute' voor vliegtuigen: gelijke behandeling alle burgers zeer dringend.

18-19/04/2004 - Er is nooit gezegd dat de Noordrand niet meer overvlogen zou worden vanaf de 02, de 07 of de 25L.

19/04/2004 - Als men denkt te kunnen doorslapen en toch wordt wakker gevlogen dan komt dat hard aan, Wanneer kunnen we nog recuperen?.

05/04-19/04/2004 -  Belgocontrol's 'Folie' van de macht van en DHL's 'Just in Time' filosofie. Zijn enkele minuten vertraging erger dan respect voor Burgers?.

19/04/2004 : Ombudsman aanvaardt niet dat men zich op onze site uitspreekt. Verdedigt hij de Noordrand ook als men over ons liegt?.

18/04/2004 : Waar komen al die vliegtuigen vandaan die deze Zondag over ons hoofd gestuurd werden, het spreidingsplan fase II ging toch vandaag in?.

17/04/2004 : Heel wat vliegtuigen vlogen rechtdoor richting BXL ipv links of rechts, maar Diegem wordt nog altijd overvlogen.

17/04/2004 : Ook Huldenberg leidt onder gebrek aan spreiding van eerste spreidingsplan.

17/04/2004 : Zaterdag 17/4 maakte de wind gebruik van piste 02 onmogelijk.

17/04/2004 :  Diegem en Haren werden na fase 2 spreidingsplan zaterdag standvastig overvlogen en wat is de reden? Men houdt hier echt de zot met ons.

17/04/2004 : Gisteren in de krant dat er Za/Zo geen vliegtuigen over Diegem zouden opstijgen, Dus ze draaien platen met vliegtuiglawaai voor onze deur.

16/04/2004 : Wat waren in deze perfecte lentenacht de belemmeringen om over andere banen volgens spreidingsplan te vertrekken?.

16/04/2004 : Anciaux: Dit is inderdaad niet zoals voorzien in spreidingsplan, interpretatie Belgocontrol niet correct, duidelijke instructies volgen.

16/04/2004 : Perfide interpretatie Belgocontrol nul windnorm bezorgden Machelen/Diegem en rest Noordrand al vele slapeloze spreidingsnachten.

15/04/2004 : Wordt dit het nieuwe excuus dat  meer vluchten naar het Noorden moeten .

15/04/2004 : Hoe komt het dat u alleen de Oostrand het woord geeft en dat op de kaarten de meest overvlogen gemeentes: Diegem en Haren verdwenen zijn?.

15/04/2004 : In Diegem blijft de onverdragelijk hoge frequentie de allergrootste hinderfactor.

14/04/2004 : Blijf strijden voor meer gelijkheid AUB.

12/04/2004 : Sleuwagen schreef Biac studie samen met Van Pottelberghe, net als Biac-Michel alle verbonden aan logenest ULB-Solvay Business School.

11/04/2004 : Graag ecologisch nachtasiel op luchthaven voor politieke concentratievluchtelingen.

10/04/2004 : Vanaf 22 u begint de lage frequentiegolf van het grondlawaai op de luchthaven, onafgebroken tot volgende dag.

06-09/04/2004 : De stilte bij uw ombudsdiensten staat in zwaar contrast tot zware overlast voorbije nachten.

09/04/2004 .De eerste negen nachten van April kreeg Diegem/Haren 73,3 % van de nachtvluchten, de Noordrand 55,7 %, de Oostrand 26,7 % en Brussel 17,6 %.

08/04/2004 :  24 Maart vloog uitzonderlijk B. 742 om 6 uur 's morsgens naar VS over Noordrand (eindelijk mail die de ombudsdienst beantwoordt).

08/04/2004 : Parodoxale situatie: Sommige nachten kunnen we doorslapen andere nachten is men wakker vanaf 3 uur en kan men niet meer slapen.

08/04/2004 : Voor vijf rampnachten waarin Noordrand bijna alles kreeg is geen compensatie voorzien, voor geen enkele piste overigens.

08/04/2004 : Wordt baan 02 niet gebruikt omdat daar mensen van Biac en Belgocontrol wonen? Opnieuw "Important People" die elke democratie in de weg staan?.

08/04/2004 : Waarom kan er bij contaminatie niet vanaf baan 20/02 gevlogen worden en wel van 25R.

08/04/2004 : Vraag naar de lijst vertrekken, sids, QC, baangebruik en windrichting op het ogenblik van vertrek voor de twee voorbije nachten.

08/04/2004 : Hoorzitting Senaatscommissie: Landen op 07R en 07L schept geen enkel veiligheidsprobleem zelfs zonder ILS-systeem.

08/04/2004 : Waarom nemen vliegtuigen met Z.O bestemming vanaf 25R geen bocht naar links zoals overdag?.

08/04/2004 :  Moet ik uw uitleg zo verstaan dat de nieuwe windnorm de Noordrand, bij de geringste meewind op baan 20, opzadelt met alle nachtvluchten.

06/04/2004 : Brief aan ombudsdienst over verschillende versies boordtabellen voor dezelfde nacht. Anwoord : Biac brengt boordtabellen onder voorbehoud en sluit correcties achteraf niet uit.

06/04/2004 :  Waarom kan Belgocontrol zowat alles via 25R naar de Noordrand sturen en waarom wordt 20 of 02 niet gebruikt.

06/04/2004 : Spreidingsplan is gunstig voor Brussel, niet voor de Noordrand en minst bevolke zones zijn kanaalzone en Oostrand.

06/04/2004 : Ook nacht 5-6 April vertrok weer alles vanaf 25R, waarvan 30 over de Noordrand.

06/04/2004 : Zware vluchten om 22.28u en 20.32 u vliegen sinds 18 Maart rechtstreeks rechtstreeks naar bestemming maar vermijden wel Brussel door op 700 ft te draaien.

06/04/2004 : Moest m:en Dutroux in zijn cel doen ondergaan wat wij hier krijgen, het land kwam in opstand.

06/04/2004 :  Tweede woensdag rampnacht 31-01/04/04 32 nachtvluchten via 25R, nog altijd de Belgocontrol- notam ipv correctie AIP.

02/04/2004 : Waren dat vannacht weer die onaanvaardbare MD11 en Airbussen 300 tussen 3.30 en 4.15 u?.

01/04/2004 : Hoe kunnen ze duizenden mensen zomaar ongestraft hun levenskwaliteit ontnemen.

01/04/2004 : Belgocontrol concentreede opnieuw nacht 31.3 - 1.4 alles over 25R en Noordraand bij Z-ZO wind!

Maart 2004

29/03/2004 : B 741 naar VS produceert overdag 67,6 geluidsquotum.

27/03/2004 : Aminalmeetpunt 42, Diegem mist meer vliegtuigbewegingen dan aminalmeetpunt 43, Kortenberg respectievelijk 40% en 8,8%.

26/03/2004 : Cher Philippe, tu m'avais annoncé que l'endroit ou nous habitons à Meise serait particulièrement allegé, imaginez notre amertume.

26/03/2004 : Is baken SOP een spookbaken?

26/03/2004 : DHL gooit alles ophoop wat ze in Europa hebben in strijd voor Zaventem.Hoe kan DHL 180 piloten hebben voor 30 vliegtuigen? 6 per vliegtuig?.

26/03/2004 : Spijtig dat Brussel erin blijft slagen Oost- en Noordrand tegen elkaar op te zetten: De ware historiek kan mischien helpen.

26/03/2004 :  De Costa route is nu afgeschaft, de MD11 en A30B vliegen dus niet meer over Meise.

26/03/2004 : Brief aan de ombudsdienst : Ik had van u graag een woordje uitleg over wat in de kranten wordt geschreven ivm nacht di/wo.

25/03/2004 : Zelfs in Asse-Mollem was het aantal nachtvluchten in de nacht van dinsdag op woensdag niet te tellen.

25/03/2004 : Reactie van Actie Noordrand op nota Maurice Seewald van Bruxxelles Air Libre.

24/03/2004 : Mensen waren na helse nacht doodmoe, stuur alles over hooft P. Klees! Noord- en Oostrand worden slachtoffers van elkaar; stop!.

24/03/2004 : Spreiding: De Brusselse eindmeet is nog lang niet bereikt.

24/03/2004 : Hoe is er echt gevlogen op dinsdag 23 Maart en in de nacht daarop? Wordt het geen tijd dat Brussel zijn vluchten terugkrijgt, netjes gespreid?.

23/03/2004 : Met Noordrand gedeelde smart voor de Oostrand helaas geen halve smart, wanneer word Oostrand wakker en eist ze ook terug overvliegen van Brussel.

22/03/2004 : Men las nog altijd niet dat Hof Cassatie schending rechten Noordrand opnieuw heeft erkent, en dat Brussel tot 2000 breed werd overvlogen.

18/03/2004 : Graag verzoek tot inperken QC voor uurschijven 6-8 u en 19-23 u en weet u zeker dat SOP2D niet afweek van zijn route.

16/03/2004 : Nacht van 10-11: zes maal QC 11.1 waarvan vier tot in Meise.

14/03/2004 : Zaterdagavond om 22 u vliegt een Boeing 747-200 'Heavy weight' over de Noordrand naar Hongkong, QC niet meegedeeld, wind 10 Knt ZZW!.

14/03/2004 : Reactie op rapport Dr Annemans en zijn antwoord.

13/03/2004 :   De CIV's komen zeker niet meer boven de ring tenzij RVstate opnieuw schorst.

11/03/2004 : Website B.A.Libre - Volgens MR-voorzitter Duquesne is er geen regeringsbeslissing over nieuw spreidingsplan.

10/03/2004 : Reactie 25air op percommuniqué kabinet Gosuin : Uitstellen maar, uitstellen, in de hoop dat er afstel komt voor zelfs de miniemste spreiding.

10/03/2004 : Franchise geeft DHL dik het nakijken: Dit jaar goed voor 4.000 nieuwe jobs, minstens 10.000 tegen 2007: Zo banen creëren kan ook.

09/03/2004 : Radio frequency identification zal DHL-HUB-Jobs overbodig maken

09/03/2004 : Zware militaire vlucht naar VS op ongebruikelijk uur boven Noordrand.

09/03/2004 : Wie cijfers Annemans over gezondheidskost vergelijkt met BIAC-DHL cijfers vergelijkt appels met peren.

07/03/2004 : Goede site om windsterkens en windrichtingen te kennen.

06/03/2004 : Ecolo-studie: geen afstand stad-luchthaven, Isolatie is zgn "Mesure Curative".

04/03/2004  Mail aan de ministers Michel en Reynders en hun antwoord. Laat de regering ons nu stikken in onverdragelijke toestanden

03/03/2004 : Zaterdag/Zondagnachtvlucht naar Egypte om 2 U vliegt eerst via het Noorden.

04/03/2004 : Spookvluchten vanaf Zaventem? Twee vluchten onvindbaar? of: wie al wakker ligt hoort ook 'lichte' overvluchten.

Biac is volgens wet hervorming overheidsbedrijven wel degelijk veranwoordelijk voor geluids- en andere hinder.

01/03/2004 : Touwaide 15-3 bij Bruxelles Air Libre; VZW zoekt meer vrijwilligers.

01/03/2004 : Vertikale radartracks nog vrij tijdrovend, enkel gebruikt voor verificatie bij specifieke klachten, windrichting via site.

Februari 2004

Februari 2004 : Inwoners Keulen en Bonn hebben zelfde problemen als Noordrand, beperking nachtlawaai hoofdpunt.

27/02/2004 - Waar blijft Gosuin over zagen.

23/02/2004: Minister Michel doet racistische uitspraken: Vlamingen minder dan Brusselaars!

18/02/2004: Reportage over Bierset voorsmaakje van wat Noordrand  te wachten staat  als DHL vrijbrief krijgt.

17/02/2004: Antwoord aan iemand die graag piloot wil worden: Wilt u in de concentratiezone gaan wonen?

17/02/2004: Volgens J.P. wordt alleen Oostrand gepest door BIAC.

17/02/2004: Wij schrijven u in wanhoop na twee jaar afzien, lijden en teleurstelling.

16/02/2004 : Geen enkel bedrijf gaat failliet omdat pakje drie uur later aankomt.

16/02/2004: Wat vloog van piste 20 boven de Oostrand, een orkaan?.

16/02/2004: De Oostrand in opstand over een luidruchtige airbus A340-300.

16/02/2004: Waar blijft controle- en sanctie-organisme dat Anciaux voor Maart 2004 zou lanceren?

13/02/2004: CIV7C Vrijdag 13 Februari om 18.58u naar Spanje over Strombeek.

11/02/2004: Eurocraten protesteren tegen ultrarechtse TAO/OFI Eurocratenvakbond.

11/02/2004: MD-11 heeft QC 11,9 en straks stuurt DHL er nog eens vijf per week donderend over ons hoofd.

04/02/2004: De open brief van TAO-AFI naar EC-Voorzitter Prodi: ambtenaren dreigen politici af.

04/02/2004: DHL blijft bij zijn waanzin: "slechts" 12.000 gehinderden, 80 nachtvluchten in 2007 en vervolgens tussen de 180 en de 220!

02/02/2004: Veel vragen over hoe gemeenten en provincie inhoud klachten verwerkt en bekend maakt.

01/02/2004: Straks stuurt ook DHL hier ook 100 nachtvluchten over ons hoofd.

Januari

2004

30/01/2004: Wanneer beheert Klees zijn luchthaven niet langer als de vuilbak van Europa?

30/01/2004: Voor Co-piloot is de ene mens niet gelijk aan de andere.

30/01/2004: Democratie, recht en omwoners kunnen barsten voor dubieuze parttime nachtjobs.

29/01/2004: Belangrijke Europese hoofdsteden hebben geen expreskoeriers nodig om te overleven.

28/01/2004: 135 maal per nacht, oorverdovend, op een hoogte tussen de 40 en de 100 meter en dit met geluidspieken tot boven de 105 decibel, dat is wat DHL wil!

26/01/2004: Open brief aan Somers: Capituleert Vlaamse regering willens en wetens voor Brussels "Non".

23/01/2003: U reageert toch ook als Chievres naar het zuiden nog altijd naar het noorden afgebogen wordt?

17/01/2004: Wiloo oostende pleit al jaren voor invoeren kerosinetaks.

16/01/2004: Groen moet nu tot het uiterste voor leefkwaliteit opkomen.

15/01/2004: Leuvense VLD-jongeren: meer vluchten en hinder onaanvaardbaar, isolatie geen oplossing.

14/01/2004: Bij de vorige verkiezingen scoorde de VLD nog hoog in de Noordrand.

12/01/2004: Baan 20 heeft geen obstakels, baan 25R wel.

10/01/2004: Waarom roepen de actiecomités niet op om VLD te boycotten?

07/01/2004: Een appartement in Zaventem-centrum, rustig gelegen en buiten bereik van vliegtuigen!

06/01/2004: Is dit spreiding in de Noordrand? Concentreren waar iets minder mensen wonen?

01/01/2004: Waarom steeg vlucht naar zuidoosten in nieuwjaarsnacht op via Noordrand?

  Uw Reacties tot 31/12/2003