OOK HULDENBERG LEIDT ONDER GEBREK AAN SPREIDING VAN EERSTE FASE SPREIDINGSPLAN

 

BRIEF ONLINE dd 17.04.2004
 

Geachte Heer,
 
 Wij hebben hier de drie kaarten van het spreidingsplan voor de nacht bij elkaar gelegd. Met een fluostift (om de breedte van de route aan te geven) hebben wij op de kaart voor zaterdagnacht de meest zuidelijke route verlengd, op de kaart voor de nacht van maandag en vrijdag tot 3 uur SOPOK (blijkbaar ook de meest toegewezen route) en op de kaart voor de nachten van dinsdag, donderdag en zondag opnieuw route SOPOK (weer de meest toegewezen route).

 Vervolgens hebben wij deze kaarten bovenop elkaar gelegd op een lichtbak. Dan ziet men duidelijk dat er iets voorbij de rechterbenedenhoek van deze kaarten een echt zwart punt voorkomt: daar wonen wij dus.
Het resultaat is als volgt:
-    Maandagnacht tot 3 uur overvlogen via drukke SOPOK-route, van de voorgevel naar de achtergevel. Voor vertrekken van de 07 is op www.spreidingsplan.be <http://www.spreidingsplan.be> geen kaart voorzien, maar de ervaring leert dat wij ook dan overvlogen worden (van NO naar ZW).
-    Dinsdagnacht de ganse nacht overvlogen via drukke SOPOK-route vanaf baan 20 (dus ook zeer luidruchtig).
-    Woensdagnacht  tot 3 uur overvlogen via SOPOK vanop 25 R (het is dan dat men oa de MD82 afstuurt) en na 3 uur opnieuw via 07 (van NO naar ZW).
-    Donderdagnacht de ganse nacht overvlogen via meest toegewezen SOPOK-route vanaf baan 20 (dus ook zeer luidruchtig).
-   Vrijdagnacht tot 3 uur via SOPOK en 20 (zeer luid, van voorgevel naar achtergevel) en na 3 uur andermaal via de 07 (van NO naar ZW).
-    Zaterdagnacht ganse nacht overvlogen vanop meest zuidelijke route vanaf 25L (van NW naar ZO).
-    Zondagnacht  ganse nacht overvlogen via SOPOK en 20.
 
 Samenvattend: wij worden elke nacht, elk uur van de nacht met nachtvluchten opgezadeld. Dit is geen spreiding, maar een concentratie die haars gelijke nog niet kent.
 
 Wij wilden dezelfde oefening doen voor de dagvluchten. De hele week worden wij geviseerd via de SOPOK vanop de 25R. De even zaterdagen krijgen we via SOPOK de volle lading, zoals we vandaag duidelijk hebben gemerkt. De zondagen zou SOPOK niet worden gebruikt, maar LNO, dat echter in zijn volle breedte meer dan waarschijnlijk ook nog duidelijk hoorbaar zal zijn voor ons (dat horen we morgen dan wel). Voor de even zaterdagen is er op www.spreidingsplan.be <http://www.spreidingsplan.be> geen kaart voorzien.
 
1.    Kan u ons de routeplannen bezorgen (zelfde type en formaat als op www.spreidingsplan.be <http://www.spreidingsplan.be>) voor de oneven zaterdagen en ook voor nachtelijke vertrekken vanop baan 07 ?
2.    Door de verhoging van de stijgingshoek draaien de toestellen vlugger af. Dit hebben wij nu ook gemerkt, want daardoor komt de zuidelijke route namelijk noordelijker te liggen en waarschijnlijk dus weer dichter bij ons.
3.    Kan u ons in de volgende week voor elke dag en nacht vanaf vandaag de radartracks bezorgen met inbegrip van Huldenberg (Goossensstraat, Limburg Stirumlaan, Minetstraat, Dennenlaan, Solheidelaan, Borremansstraat, enz.) ? Alleen op die manier kan immers worden aangetoond dat het hier inderdaad een ongeoorloofde concentratie betreft. Door de kaarten altijd netjes boven dit probleempunt af te kappen, ontstaat de indruk dat er geen probleempunt is.
4.    Wanneer denkt men op onze wijk een geluidskadaster te komen opmaken ? Graag concrete data. En wie zal dit doen ? Zal dit worden doorgespeeld aan Biac ? Verschillende bewoners kunnen zich niet van de indruk ontdoen dat als Biac weet dat er gemeten wordt, er 'plots' enige speling op een route komt.
 
 Dank bij voorbaat,
Met vriendelijke groeten,
 
 Fam. L.D.W
 Huldenberg