OMBUDSDIENST HEEFT ACHTERSTAND IN BEANTWOORDEN KLACHTEN VAN EEN MAAND EN NEEMT MAATREGELEN OM DEZE ZO SNEL MOGELIJK IN TE HALEN

MAIL dd 19 MEI 2004

Mijnheer Vermeiren,

Alle vragen, klachten en suggesties van zowel e-mail, webstek, fax en via telefoon worden eerst in één verzamelpunt ingebracht. Al deze krijgen een dossiernummer en worden dan gehandeld volgens de taalrol.
Berichten zonder vragen worden met dossiernummer direct in de bundel samengebracht.
Vragen worden beantwoord binnen de vijftien werkdagen, ons de mogelijkheid geven alle informatie bij elkaar te brengen.

Tengevolge de vele klachten, en personeelsbezetting hebben we actueel een achterstand van ongeveer het dubbele toegestaan, met andere woorden ongeveer één maand.
Desondanks weet U dat pertinente vragen door gemeentebesturen en actiegroepen door ons zo snel mogelijk beantwoordt worden daar wij van mening zijn dat deze dan ook ter beschikking zijn van de bewoners of leden.

Wij trachten momenteel de klachten te bundelen per persoon, of groep, om zo snel mogelijk onze achterstand in te halen.
Kortelings zullen wij starten met een principe antwoord van ontvangst met dossiernummer. De verdere afhandeling zal dan bepalend zijn door de informatie die wij zullen opzoeken.

Met hoogachting,

R A F De Baerdemaeker.

MAIL dd 18 MEI 2004

Geachte Ombudsdienst,

Onderstaande is een voorbeeld waarbij klachten van bewoners niet zo vlot een antwoord krijgen, en er zijn ons nog andere bekend.
Terugkerend is de melding dat het klachten betrof die ingediend werden langs de webstek. Gaat daar iets mee mis?

Kan ons verduidelijkt worden hoe de behandeling van klachten langs de webstek gebeurt?

Vriendelijke groeten,
Voor Actie Noordrand,

Roger Vermeiren,
Meise

MAIL dd 15 MEI 2004

Geachte Heer,

Graag had ik via deze mail klacht ingediend omdat we vandaag, zaterdag 15 Mei 2004 tussen 10h00 en 11h00, weeral werden overvlogen door een aantal lawaaierige vliegtuigen. Is dit conform het nieuwe spreidingsplan ? Gelieve duidelijk uit te leggen welke pistes en routes er gebruikt werden.

Dit is nu de VIERDE maal, sinds het in voege treden van het nieuwe spreidingsplan,dat ik klacht indien omwille van vliegtuiglawaai in het WEEKEND en ik EXPLICIET vraag of de regels van het nieuwe spreidingsplan gerespecteerd werden/worden. Tot op heden heb ik nog steeds niets ontvangen van Jullie diensten.

Gelieve een feedback te geven op boven vermelde klachten en bewijzen te leveren dat de regels van het nieuwe spreidingsplan al dan niet werden/ worden nageleefd.

Met dank,

D.H.
GRIMBERGEN

PS 1 .Vorige klachten werden ingediend via de web- interface van de ombudsdienst.
PS 2. Graag had ik even verwezen naar de tekst op Jullie website beantwoorden: " Elke klacht wordt op gepaste wijze beantwoord binnen een termijn van vijftien dagen na de ontvangst ervan. Voor complexe vragen kan deze termijn worden verlengd indien dit strikt noodzakelijk is om de benodigde gegevens te verzamelen en te bestuderen. "