OP 9 MEI PROGRAMMEERDE EEN PILOOT VERKEERDELIJK CIV6C IPV CIV1E EN OVERVLOOG ONNODIG DE NOORDRAND

Beste ,

Ik was toch wel verwonderd over wat er vandaag allemaal gebeurd is

1. om 16 h 10 een toestel op de Chievres route zoals we die in de  week  meemaken (dus tijdens de zondag) en niet op de Chabert route, klopt dat?
2. om  16 h 13  een zeer lawaaiieig toestel duidelijk op DENUT, van welke baan opgestegen, toch van de 25R? Of van de 20? Het zal weer te zwaar geweest zijn zeker? Ik dacht dat we op zondag vrij hadden tot 17 h.3. om  16 h 27 (ongeveer) iets wat duidelijk op de Chabert route vloog en zeer luidruchtig was, dus dan kon toch de Chabert route gevlogen worden, maar dit impliceert weer opstijgen van de 25R!

Toch graag verduidelijking, type toestel, route, startbaan, QC, radartracks

Met dank en vriendelijke groeten,

M.G.
Meise

MAIL dd 9.5.2004

Beste,

In bijlage de individuele track van elk toestel en de vertikale tracks.

Betreffende het eerste vliegtuig was dus wel degelijk CIV1E bevolen, doch door fout het piloot CIV6C geprogrammeerd. Dit voorval is doorgegeven.

Ook weertabel uit de archieven in bijlage. Door rugwind-component op baan 20, voortijdig overgeschakeld op 25R.

Met vriendelijke groeten,

R A F De Baerdemaeker.

Tracks
 

2004/05/09 16:07

A320

25R

CIV1E

 

 2004/05/09 16:11

B742

25R

DEN2C

 

 2004/05/09 16:45

B735

25R

DEN2C

 

Windcomponenten

STN  DD/HHHH VIS PRESS  ALTMR  TMP   TD HREL DIR VIT RAF

     

EBBR 09/0020 4.9 1002.0      10.0   8.0  87% 310   6

EBBR 09/0120 3.7 1002.0      10.0   8.0  87% 300   5

EBBR 09/0150 3.7 1002.0      10.0   8.0  87% 300   5

EBBR 09/0220 3.7 1002.0      10.0   8.0  87% 300   6

EBBR 09/0250 3.1 1002.0      10.0   8.0  87% 300   6

EBBR 09/0320 3.1 1002.0      10.0   8.0  87% 290   6

EBBR 09/0350 2.1 1003.0      10.0   8.0  87% 290   5

EBBR 09/0420 1.8 1003.0      10.0   8.0  87% 290   5

EBBR 09/0450 1.8 1003.0      10.0   8.0  87% 290   6

EBBR 09/0520 1.8 1004.0      10.0   8.0  87% 290   6

EBBR 09/0550 1.5 1003.0      10.0   9.0  93% 290   6

EBBR 09/0520 1.8 1004.0      10.0   8.0  87% 290   6

EBBR 09/0550 1.5 1003.0      10.0   9.0  93% 290   6

EBBR 09/0620 1.8 1004.0      10.0   9.0  93% 280   5

EBBR 09/0750 3.1 1005.0      11.0   8.0  82% 280   6    

EBBR 09/1050 6.2 1005.0      14.0   7.0  63% 310   6   

EBBR 09/1120 6.2 1006.0      15.0   8.0  63% 280   6

EBBR 09/1150 6.2 1006.0      14.0   7.0  63% 320   5

EBBR 09/1220 6.2 1006.0      15.0   7.0  59% 290   5

EBBR 09/1250 6.2 1006.0      15.0   7.0  59% 340   5

EBBR 09/1320 6.2 1006.0      15.0   8.0  63% 320   3

EBBR 09/1350 6.2 1006.0      15.0   7.0  59% 320   4

EBBR 09/1420 6.2 1006.0      15.0   8.0  63% 330   7

EBBR 09/1450 6.2 1006.0      15.0   8.0  63% 310   5

EBBR 09/1520 6.2 1006.0      15.0   8.0  63% 310   5

EBBR 09/1550 6.2 1006.0      15.0   7.0  59% 320   5

EBBR 09/1620 6.2 1006.0      14.0   9.0  72% 360   5

EBBR 09/1650 6.2 1007.0      14.0   9.0  72% 350   5

EBBR 09/1720 6.2 1007.0      14.0   9.0  72% 340   4

EBBR 09/1750 6.2 1007.0      13.0   9.0  77% 320   4

EBBR 09/1820 6.2 1007.0      13.0   9.0  77% 330   4

EBBR 09/1850 6.2 1007.0      13.0   9.0  77% 330   3

EBBR 09/1920 6.2 1008.0      13.0   9.0  77% 350   2

EBBR 09/1950 6.2 1008.0      13.0   9.0  77% 310   3

EBBR 09/2020 6.2 1008.0      12.0   9.0  82% 310   5

EBBR 09/2050 6.2 1007.0      11.0   8.0  82% 320   6

EBBR 09/2020 6.2 1008.0      12.0   9.0  82% 310   5

EBBR 09/2050 6.2 1008.0      11.0   8.0  82% 320   6

EBBR 09/2120 6.2 1008.0      11.0   8.0  82% 300   5

EBBR 09/2150 5.5 1009.0      10.0   8.0  87% 310   4

EBBR 09/2220 4.9 1009.0      10.0   8.0  87% 310   4

EBBR 09/2250 4.3 1009.0      10.0   7.0  82% 310   4

EBBR 09/2320 4.3 1009.0      10.0   8.0  87% 300   4

EBBR 09/2350 4.3 1009.0      10.0   8.0  87% 320   2