SEDERT INVOERING SPREIDINGSPLAN BELEEFT MACHELEN ECHTE DURANTNACHTEN. OMBUDSMANNEN ZIJN GEEN OMBUDSMAN, FR-TALIGE SPREEKBUIS DURANT, Nl-TALIGE  SPEELT ONZE KLACHTEN NIET DOOR

MAIL dd 11 MEI

Geachte Actie Noordrand,

Hierbij onze klachten met de antwoorden, waarvan U al enkele zult hebben gezien.

De belangrijkste klacht betreft de verandering dat sedert kort de vliegtuigen lager overvliegen (veiligheid geldt voor ons waarschijnlijk niet...)  en dat dit dus ook gebeurt wanneer de weersomstandigheden de veiligheid van de andere sectoren niet kan garanderen. Sedert de invoering van het spreidingsplan hebben wij de echte Durant nachten mogen beleven.

Tweede grote grief, en die dateert al van het begin: waarom (en ik kan dat bij ons vandaan zeer goed observeren) vliegt men niet rechtdoor, en maakt men eerst de vervuilende bocht naar rechts en daarna de bocht naar links. Dit om gebieden te vrijwaren die "evenmin" dicht bevolkt zijn ?

Ons derde probleem is dat de ombudsmannen zich niet werkelijk van hun taak als ombudsman kwijten. De Franstalige was de spreekbuis van de Minister (Durant) en probeert ook vandaag nog op de stoel van de beleidsmakers en uitvoerders te gaan zitten. De Nederlandstalige voelt zich wat ongemakkelijk bij de klachten zo hebben wij het gevoel. Hij zou ons inziens de klachten snel moeten doorspelen naar de beleidsmakers, want dat is in ons aller belang. Zoals U zegt...

Er is zeker ook enige verbetering met name in de weekenden. Dit moet ook wel want anders zou iedere klacht uit de andere gebieden wel heel erg belachelijk worden... (tja).

Dank voor U inzet.

met vriendelijke groet

J.F.
1830 MACHELEN