GECONCENTREERD OVERVLOGEN BELGEN WORDEN IN FEITE GESTRAFT ALS GEVOLG VAN DISCRIMINATIE

MAIL dd 11.7.2004

Geachte Heer de Eerste Minister,
Heren Ministers,
Dames en Heren,

De komende dagen worden waarschijnlijk de zwaarste uren inzake de toekomst van de democratie in ons land.

DHL steelt sinds jaren de nachtrust van duizenden bewoners rond Zaventem. Ik  weet waarover ik spreek met die 15 vliegtuigen per uur boven ons dak in  volle nacht. Het was een schande als gevolg van de onmenselijke  nood-oplossing (concentratie) van Minister I. Durant.
Degenen die geen  vliegtuigen boven hun dak krijgen of kregen weten niet waarover ze spreken!  Is dit duidelijk voor iedereen? Zij kunnen niet beslissen met kennis ter zake.

Bepaalde politieke beslissers zouden nu akkoord kunnen gaan om deze schande,door hen of anderen reeds ondersteund, nog meer uit te breiden en  dit voor minstens 20 jaar. Diefstal op onze nachtrust zou in  België officiëel ondersteund worden.Dit recht op nachtrust wordt in democratische landen rond België verdedigd en we hoeven maar te denken aan de vlieghavens van Berlijn, Keulen, Dusseldorf, Frankfurt, Geneve, Hamburg, Londen, Luxemburg, Madrid, Manchester, Munchen, Parijs/Orly,
Stockholm, Stutgart, Wenen, Zurich. BIAC is dus reeds de vuilnisbak in Europa! Hier wordt nog steeds veel te veel toegelaten.
Bepaalde Belgen zullen voortaan niet meer mogen uitrusten, dus gezondheidsrisiko's,verlies van bekwaamheid en als gevolg daarvan verlies van hun job; daarbij komt beslist de verminderde gesteldheid om, na een wakkere nacht, een wagen, een trein, enz te kunnen besturen.
Deze  Belgen worden dus, als gevolg van discriminatie, in feite gestraft; vandaar onvermijdelijk reactie, haat, enz. Wij treden in een spiraal waar de  grenzen niet te voorzien zijn en waar een muur gelijk deze van Berlijn en  van Israël in de lijn zit.

Technisch gezien is er plaats voor de uitbreiding van DHL (tot 80 opstijgende vliegtuigen per uur?), maar menselijk bekeken is er absoluut geen plaats voor uitbreiding van BIAC!
Waar gaat men nog akkoord om zulke schande nu en voor de toekomst aan te nemen, tenzij in Leipzig zo gezegd?
Bepaalde beslissers kruipen, ja, "management by panics", want ze vrezen dat  DHL zou kunnen weggaan. Maar DHL zal België nooit verlaten! Waarom?
Omdat  dit één van de enigste landen zou zijn waar DHL geen activiteit zou  uitoefenen, in het land van de "hoofdstad van Europa". Ondenkbaar!
En moesten ze toch weggaan, wat waanzin zou zijn, zou de plaats zeer snel door een concurrent, met minder hebzucht, ingenomen worden. Dus geen paniek.
Bijkomende belangrijke werkgelengheid? Misschien, maar dit is niet niet zekers want automatisatie komt nog. Daarbij ook waarschijnlijk meer DHL concurrentie aan belgische transporteurs in eigen land, meer risiko om herstellingswerken van klein apparatuur in landen met lagere lonen te laten  uitvoeren en dus s'nachts te versturen, stijgende importen van goedkopere  groenten, waren, enz. Hoeveel nieuwe jobs zal DHL uiteindelijk, rechtstreeks  en onrechtstreeks créëren??? Het uiteindelijk netto bilan is mischien relatief mager, heel mager, en dit om diefstal te plegen op de nachtrust van 300.000 (?) mensen en de
democratie in gevaar te brengen.
Het gedacht van uitbreiding van DHL en van BIAC en opvolger in Zaventem, op 10 km van Brussel,wordt waanzin.Dit is menselijk niet mogelijk! Wordt België het land van "après moi, le déluge"?

Daar is geen plaats voor uitbreiding tenzij bepaalde beslissers de mensen rond Zaventem als beesten beschouwen. Stop, het evenwicht wordt in de komende uren misschien definitief verbroken.
BIAC is met de zaak Sabena een fiasko geworden. DHL komt tussen in de winst van BIAC (50%?) en van SN Brussels (20%?),maar, AUB, dit mag geen reden zijn om het aantal bewegingen in Zaventem uit te breiden!
Noch mag dit een middel zijn om de opkopers van BIAC aan te lokken.
De verkoop van onze nationale vlieghaven is en zal voor altijd een schande en drama blijven.Met 30% zullen de Belgen nier meer veel te zeggen hebben.
In de komende uren dienen de democratische belangen van de belgen gered te worden.

Dank voor uw aandacht,
geachte Heer de Eerste Minister,
Heren Ministers,
Dames en Heren,
en hoogachtend.

P.V.
Meise