MAILS dd 7 en 8.4.2004


Geachte Ombudsman,
Kunt u ons uitleggen dat - waar volgens uw schema de nacht van maandag op dinsdag (ik neem aan dat dinsdag daar staat voor de nacht van maandag op dinsdag) de vertrekken van de 25R en de 20 dienen te gebeuren - onderstaande in werkelijkheid gebeurt?
Moet ik uw uitleg in vorige mails zo verstaan dat de nieuwe windnorm de Noordrand bij de geringste meewind op de 20 opzadelt met alle nachtvluchten?
m vr groet
J. O.
Strombeek


Beste,
In de nacht van 05 op 06 april hebben de aprilse grillen terug de uitvoering van het spreidingsplan belet.
Radartrack in bijlage.(Merk op dat 4000 ft. vrij snel bereikt werd.) Windrichting vrij constant op 250-270°, met snelheden tussen 9 en 15 knopen, met rukwinden tot 31 knopen en regen.
Zoals U bemerkt zijn hier niet alleen de windrichting en de windsnelheid een spelbreker doch ook de contaminatie van de banen.
Steeds tot U dienst verblijven wij inmiddels,
Met vriendelijke groeten,
Ing. R A F De Baerdemaeker

Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel Nationaal

Geachte Ombudsman,

Bedankt voor de track.
Ik versta nog altijd niet waarom alleen de 25R in zulke omstandigheden gebruikt kan worden.
Is dit nu echt objectief de enige mogelijkheid?
Ik weet dus ook niet meer welke nachten ik moet vluchten voor de vluchten om het vege lijf te redden, ik ben bezig een wrak te worden en heb naast mijn concentratie- en geheugenproblemen (die chronisch aan het worden zijn) ook last van een van de voornaamste gevolgen van systematische vergiftiging met stresshormonen: een invloed op de persoonlijkheid en aftakeling van de levensvreugde, om het maar netjes te zeggen. Ik kan niet zoveel meer hebben: 't emmerke is vol aan het geraken.
Ik heb overigens zo'n beetje de indruk dat Belgocontrol aan de ministeriële controle ontsnapt en: of het kabinet  doet er wat aan, of Aktie Strombeek komt hiermee naar buiten en dat is dan buiten Daedalus om, dus men hoeft niet elders te gaan klagen als dat gebeurt, want elders heeft men niets over Aktie Strombeek te vertellen.

J. O.
Strombeek