Geachte Ombudsman, beste Raf,

Ik had van u graag een woordje uitleg over wat in de kranten wordt geschreven ivm nacht di/wo.

Wat bedoelt ge dat ge al verwittigd had. Aan wie, vanwege of in opdracht van wie, wanneer, hoe, waar en waarom?

En ge geeft, volgens de media althans, geen antwoord op de cruciale vraag: als de 20 niet gebruikt kon worden, welke startbaan dan wel?

Dan nog een paar vragen.

BIAC heeft de tabellen op de site over de gevlogen vluchten in die nacht al twee keer aangepast, een keer van 36 naar 37 en toen weer terug en vergeleken met wat vdhaute rondstuurde zijn de zware jongens nu precies verdwenen, in de lichte kolommen misschien?

Kan je me hierover duidelijkheid verschaffen, ten eerste waarom BIAC's cijfers niet kloppen en wat ze allemaal veranderd hebben/aan het veranderen zijn?

En is het normaal dat er zoveel zware jongens vliegen 's nachts en: op welke uren hebben ze gevlogen (graag de vlieglijsten dus.)

Mag ik ook vragen vorige verzoeken om vlieglijsten te beantwoorden?

En een laatste vraag: wat vloog wanneer waar vannacht?
Ik heb goed geslapen tot 7 uur maar, was wel totaal uitgeput, maar iemand uit Koningslo heeft weer veel last gehad en de indruk dat dit meer is dan vroeger tussen 3 en 5 u.

Is die indruk correct? Of vliegen tussen 3 en 5 u nog steeds evenveel vluchten als laten we zeggen in december of januari?

Of vliegen er nu meer maar is dit normaal gezien het seizoen?

Is het de Ombudsdienst in dit verband mogelijk te bekijken of en hoeveel nacht- en dagvluchten er meer onder de Ring vliegen nu, na invoering van het spreidingsplan, vergeleken met daarvoor?

Met dank en vr groet

J. O
Strombeek