NOORDRAND MOEST TWEE JAAR ACTIE VOEREN VOOR SPREIDINGSPLAN, SLECHTER DAN 1999, OOSTRAND KRIJGT NA EEN MAAND WAT ZE VRAAGT

 

MAIL dd 15 MEI 2004

 

 Ongelofelijk. De Noordrand diende eerst gedurende verschillende maanden permanent overvlogen te worden, de mensen van deze streek dienden massaal op straat te gaan en in de luchthaven van Zaventem te gaan slapen voor er zelfs maar de kleinste wijziging in de vluchtplannen kwam. In totaal hebben we bijna 2 jaar dienen te wachten op een degelijk spreidingsplan dat nog een heel stuk slechter is dan de oorspronkelijke positie van 1999.

 

Het spreidingsplan is nog geen maand volledig actief. Een regio die meer last heeft dan tevoren (maar nog altijd een stuk minder dan de Noordrand) klaagt even, een Waals minister die indien men de kieskring Brussel Halle Vilvoorde zou splitsen in deze gemeenten niet eens stemmen zou kunnen krijgen, zet zijn  gewicht er tegen en kijk : alles wordt op een wip veranderd. Zijn er dan toch belangrijke en minder belangrijke mensen in dit land ?

 

Een vliegtuig dient om tegen de wind in te stijgen en zo snel mogelijk naar zijn bestemming te vliegen. Gaan we nu weer de Noordrand lastig vallen, een regio die noch in het verlengde van enige start- of landingbaan ligt (in tegenstelling tot de Oostrand & Brussel), die niet in de overheersende windrichting ligt (in tegenstelling tot Brussel) en die niet in het verlengde ligt van de meest aangevlogen bestemmingen (Zuidwest tot Oost) ?

 

Een tijdje geleden maakte een Gents hof een vonnis dat je niet aan mocht zetten tot discriminatie. Het wordt tijd dat diegenen die effectief ook discrimineren eens veroordeeld worden.

 

 Mvg

 

 H DS

1850 Grimbergen