ISOLATIE WERKT OOK OP WERK NIET (MEER) IN HAREN, MEN WORDT SUF VAN LAWAAI

MAIL dd 7.5.2004

Geachte,

Ik heb reeds vragen gesteld aan de ombudsman in verband met isolatie.
Hij heeft geantwoord dat hij niet inziet dat de nieuwe opstijghoek enig effect kan hebben.
Ik werk in een fel geïsoleerd gebouw op Haren. Wij hebben dubbele ramen, d.i. één raam - een tussenruimte van +/- 35 cm (!) en een tweede raam en natuurlijk airco.

Tot eind 2003 zou ik zeggen dat wij daar niets hoorden van 75 % van de vluchten, we zagen ze - ter verklaring: ons bureau is aan de achterzijde, dus uitkijkend op Haren dorp en telkens een vliegtuig voorbij komt is er een schaduw - maar hoorden niets. Voor 20 % hadden we -ik zou zeggen - gedonder op de achtergrond en 5 % was afschuwelijk, met een  weerkaasting van het lawaai op de wanden gedurende verschillende minuten, zoals een onweersvuurbal.

Deze percentages verschoven langzaam maar zeker - dus meer 'fel lawaai' en minder 'niets'.
Sedert de nieuwe opstijgprocedure is het lawaai zeer fel toegenomen, ik zou  zeggen dat er amper 10 % van de vluchten zijn waarvan we niets horen, 50 % geeft een gedonder en de rest is aanzienlijk. Fysika is nooit een goed vak geweest bij mij maar ik vermoed dat daar wel een theorie voor bestaat. Het is weerkaatsing.

Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar ik verschoot toen ik klachten hoorde van de buurvrouw (werkt bij Eurolines) en mijn collega zag die een radiotoestel meebracht omdat het niet doenbaar was in de namiddag.

Ik verschoot ook dat het lawaai zo intens was in de Colruyt op Evere.

Mijn bedoeling was natuurlijk aan te tonen dat isolatie niet de oplossing is en zeker niet zonder airco. Ik leef dus in zo'n vertrek
ongeveer25 uur per week maar het is ondenkbaar zo de ganse tijd te leven, men wordt suf. In het frans zegt men:  "On vit sous cloche", dat is het gevoel.

Groetjes

F.M.
Diegem

MAILS dd 7.5.2004

Geachte,

Met dank, ik heb uw informatie goed ontvangen en zal ze tonen aan de oudere mensen hier in de straat die geen mail hebben en zich veel vragen stellen.

Geen wonder dat ik ziek was en niet de enige die nacht: drie 11,1 QC op 8 minuten tijd met een voor- en een naproevertje om 2.15 en om 3.52, daarna is zelfs een 2,7 QC er teveel aan. En al die vluchten die hier niet thuishoren boven de Noordrand...

Maar ik heb eindelijk een 'vluchthuis' gevonden om elders te gaan slapen als de vliegtuigen ons hier komen mishandelen, ik ben dus vanaf nu af en
toe een politieke nachtvluchteling.

Als alleenstaande is dat wel gemakkelijker te organiseren dan in een gezin met kinderen...

M. vr. groet

J. O.
Strombeek

Raf De Baerdemaeker wrote:
Mevrouw,

  Navolgend antwoorden voor Uw mails van;

-23 april (herhaling 26 april):
In bijlage excel betreffende vluchten van 23 april.
-25 april:
In bijlage vluchten voor de nacht 24 op 25 april.
Wij hebben geen vertrek gevonden in Uw richting omstreeks 05:00.
In de ochtend zijn alle vluchten vertrokken vanaf banen 07. Zie radartrack in bijlage.
-07 mei:
In bijlage excel voor vluchten gedurende 06-07 mai.

Met vriendelijke groeten,

R A F De Baerdemaeker.

Actual date / time A/D Code Runway ICAO Aircraft Type Quota Count   SID
           
6/05/04 23:44 D 25R A319 2   NIK3Z
7/05/04 0:13 D 25R B462 1,3   HEL2C
7/05/04 1:00 D 25R B752 2,4   DEN2C
7/05/04 2:15 D 25R A30B 11,1   DEN2C
7/05/04 3:30 D 25R A30B 11,1   DEN2C
7/05/04 3:32 D 25R A30B 11,1   NIK3Z
7/05/04 3:38 D 25R A30B 11,1   CIV8C
7/05/04 3:43 D 25R B752 3   CIV6D
7/05/04 3:45 D 25R B752 2,4   NIK3Z
7/05/04 3:52 D 25R MD11 11,1   DEN2C
7/05/04 4:04 D 25R PA34 1   CIV6D
7/05/04 4:18 D 25R B733 2,4   HEL2C
7/05/04 4:20 D 25R B752 3   CIV6D
7/05/04 4:27 D 25R B752 2,4   HEL2C
7/05/04 4:35 D 25R B752 3   CIV6D
7/05/04 4:57 D 25R CVLT 2,7   HEL2C
7/05/04 5:36 D 25R T204 5,6   NIK3Z