LONDEN VERBIEDT 'S NACHTS QC>8, MADRID QC>4. BERLIJN, D'DORF, GENEVE, HAMBURG, LUXEMBURG, MUNCHEN, STUTTGART, WENEN, ZURICH, STOCKHOLM 'S NACHTS GESLOTEN

MAIL dd 10.7.2004

Geachte Heren Ministers,
Geachte Dames en Heren,

Nietegenstaande alle negatieve reacties inzake de eventuele uitbreiding van de activiteiten van BIAC,wordt toch hiermede geen
rekening gehouden.Onbegrijpelijk.
BIAC, is reeds de vuilnisbak van Europa waar bijna alles toegelaten wordt.
Een schande! In de andere vlieghavens zijn er strengere maatregelen; rond Brussel en in Brussel wordt bewust het leven onmogelijk gemaakt. Brussel, Leuven, Mechelen, Waterloo, Waver, Aalst worden gesinistreerde zones!Wie gaat de schade betalen? Wie is daar verantwoordelijk voor? (me dunkt dat het tijd wordt dat namen bekend worden gemaakt).
Werkgelengenheid wordt aangeboden, maar aan wie?

Ik veronderstel dat de politieke beslissers weten dat Schiphol en Rome bij de zee liggen en de vliegtuigen daar dan liefst
overvliegen, dus niet gelijk bij ons.
-Gathwick,Heaththrow,Milaan, Munchen, Parijs/Ch de Gaulles, Rome, Oslo, Stockholm verder van de stad liggen dan wat het geval is bij ons
-Londen vliegtuigen met QC>8 'snachts verbiedt
-Madrid vliegtuigen met QC>4 'snachts verbiedt
-Berlijn,Dusseldorf,Geneva,Hamburg,Luxemburg, Munchen,Parijs- Orly,Stuttgart,Wenen,Zurich,Stockholm 's nachts gesloten zijn

Wat in andere democratische landen geweigerd wordt (zie ook Keulen, dat de uitbreiding van TNT geweigerd heeft en die zich dan bij  Luik vestigde) wordt bij ons meer en meer toegelaten.Waar zit de waanzin,bij ons of in die landen ? Bij ons wordt QC 12 'snachts toegelaten! Dit is gewoon weg schandalig! BIAC en DHL zijn de bazen in België geworden, en de anderen mogen kruipen. Deze grens moest bij ons al sinds geruime tijd verlaagd geweest zijn. Vreemdelingen zouden hier reeds komen om 'snachts bij DHL te werken ? Ja of neen? Hoe lang blijven de arbeiders daar gemiddeld werken? (3 of 6 maanden?).Wat zit er
allemaal in die vliegtuigen? (toch geen vitale goederen en brieven in die  80 nachtelijke vliegtuigen, die er binnenkort 160, 200 zouden kunnen worden indien de democratische rechten in België blijvend verwaarloosd worden.)

BIAC en de overnemer dienen in te krimpen, niet uit te breiden. De concentatie-oplosssing van Minister I Durant was een schande, een democratische schande! Het isoleren van de slaapkamers is ook geen oplossing, noch technisch bekeken, noch menselijk! Broeikassen in volle zomer. Om werkgelenheid te geven, moeten anderen maar wakker blijven. Dit is decadentie!
Begrijpt iedereen dat in België de grenzen van het evenwicht volledig verwaarloosd worden met de uitbreiding van DHL?
Dit wordt een drama voor onze democratie. Het goede in België verdwijnt, en het slechte komt in vervanging; wat de anderen weigeren is  voor ons. Wij, Belgen, wij zijn gezien. Zelfs de nationale vlieghaven wordt verkocht; is dit ja of neen een schande voor België?

Het wordt dringend tijd dat een menselijke en op lange termijn geldende oplossing gevonden wordt voor Zaventem. Er is geen plaats meer voor een uitgebreide DHL in de buurt van Brussel! Dit is de werkelijkheid. Ofwel eerbied voor de belgische burgers ofwel kruipen aan de voeten van Deutsche Post? Een rampgebied rond Zaventem tekent zich af, en dit voor minstens 20 jaar. Hulp!!!

Reeds dank, Heren Ministers,
Dames en Heren,
hoogachtend

P VH.
Meise