EEN LANGE LITANIE VAN BELEEFDE MAAR PERTINENTE KLACHTEN EN VRAGEN AAN DE OMBUDSDIENST VAN EEN NOORDRANDBEWONER UIT HET GRIMBERGSE

MAIL dd 7 MEI 2004

Op al deze mails naar de Ombudsdienst kwam één mailtje terug om te zeggen dat al de vluchten met een bocht naar links CIV's waren en één algemene mail die veel mensen in de Noordrand ontvingen, zeggende dat wij NIK, HELEN, DENUT en CIV op de Noordrand hebben. Voor de rest kreeg deze inwoner net als veel andere inwoners ondanks het feit dat er een
Vlaamse Ombudsman is, geen antwoord op de nochtans specifieke vragen.

Geachte

4 uur 45: het is hier weer 't een toestel na het andere! Graag overzicht van deze nacht + radartrack.

H.W.

MAIL dd 6.5.2004

Geachte,

Graag meer uitleg voor onderstaande feiten:
Op 05.05.2004 tussen 19.00 en 19.30 minstens 5 Chièvres die 1 tot 1,5 km ten N van de Ring een lawaaierige draai maakten.
In dezelfde periode meerdere landende vliegtuigen die over het centrum van Grimbergen vlogen gelijktijdig met opstijgende NIK's en HELENS. Is het landingstraject nu ook al dichter bij de Ring gelegd?
Op 06.05.2004: Trillend dak tgv laag overvliegend zwaar vliegtuig.

Hoogachtend,

MAIL dd 2 MEI 2004

Geachte,

Graag duidelijkheid over het baangebruik vandaag:
Deze ochtend Nicky's, Helens en Denuts op de gebruikelijke beperkte hoogte over onze hoofden. Vertrokken van baan 25R?
Vanaf 13.00 tot rond 15.00 een reeks Chièvres. Vertrokken van baan 02?
Vanaf 15.00 terug Nicky's, Helens en Denuts op de gebruikelijke beperkte hoogte. Is baan 25R nu al opnieuw in gebruik?

Mvg

H.W.

MAIL dd 2.5.2004

Geachte,

Daarnet, om ongeveer 23.50 is hier een lawaaibak over gevlogen. Twee van de vier kinderen wakker. Graag gegevens mbt toestel en route, baan vanaf dewelke dit vliegtuig opsteeg en betreffende horizontale en verticale track..

Met dank bij voorbaat,

H.W.



MAIL dd 31.3.2004
Geachte,

Om 7.52 vloog een vliegtuig van Virgin Express, behoorlijk laag in een scherpe bocht naar links boven Grimbergen. Was dit een "ruime interpretatie" van de CIV-route?

Van de gelegenheid maak ik gebruik om verklaring  te vragen voor het feit dat de boordtabellen van BIAC mbt de nachtvluchten geregeld worden "bijgewerkt". Voor dezelfde nachten zijn er geregeld 2 en soms 3 versies na verloop van een paar dagen en meestal wordt het aantal nachtvluchten na pertinente klachten van inwoners over vluchten op bepaalde
tijdstippen verhoogd. Vliegen er meer toestellen dan er op de boordtabellen wordt aangegeven?


Met dank bij voorbaat,
H.W.

MAIL dd 31.3.2004

Geachte heer De Baerdemaeker,

Boven onze woning zien (en horen) wij vliegtuigen die rechtdoor vliegen naar 2 zichtbaar verschillende richtingen. Ik veronderstel dat het om vluchten naar Helen en Denut gaat.
Buiten deze 2 routes krijgen wij hier ook geregeld vliegtuigen in een uitgesproken en lawaaierige draai naar links boven ons dak. Vandaag was dit oa het geval om 10.06 (Virgin), 10.19 (witte buik, blauwe staart), 10.30 (witte buik, blauwe staart), 12.05 (uitzonderlijk laag, SN?),
12.34 (opnieuw uitzonderlijk laag), 12.52 en 13.10. Gaat het hier om CIv's die ruimschoots over de Ring komen of om Denuts die in een S-bocht naar hun route vliegen ipv in één zachte bocht naar rechts? Beiden zijn volgens het AIP niet de bedoeling.
Graag duidelijkheid terzake en de horizontale en verticale track van de twee uitzonderlijk laag vliegende toestellen.

Met dank bij voorbaat,

H.W.

MAIL dd 23.3.2004

Geachte,

Daarnet om 8.12 passeerde hier een extreme laagvlieger in angstaanjagend bochtenwerk.
Graag type, QC, bestemming, SID, horizontale en verticale track.
Met dank bij voorbaat,

H.W.

MAIL dd 21.3.2004

Geachte,

Aansluitend bij mijn vraag van deze middag: naast zeer frekwente overvluchten vlak over onze woning richting Helen en Denut tussen 20.00 en 21.15 ook een hele reeks uitgesproken naar links afdraaiende toestellen. Van het 8-tal toestellen dat ik in deze periode naar links zag afdraaien, noteerde ik zojuist 21.02 en 21.10 naar links afdraaiend ter hoogte van radiaal 284 BUB.
Graag verduidelijking.

H.W.

MAIL dd 14.3.2004

Geachte,

Daarnet 00.04u (nacht van zaterdag 13 op zondag 14 maart)  vloog hier een zeer lawaaierig toestel op zeer lage hoogte boven onze woning: 5 van de 6 gezinsleden wakker!
Graag horizontale en verticale track en geluidsproductie ter hoogte van onze woning evenals type toestel, bestemming en gebruikte route.

Hoogachtend,
H.W.

MAIL dd 9.3.2004

Geachte ombudsman,

Om 22.09 is hier te Grimbergen een zeer zwaar toestel op zeer beperkte hoogte over onze woning gedaverd. Graag type, QC, SID, bestemming, horizontale en verticale track van het betreffende toestel. Ook de rest van de avond produceerden alle overvliegende toestellen merkelijk veel lawaai. Vanaf welke windcomponent en vanaf welk uur is men terug van 25R beginnen opstijgen?
Met dank bij voorbaat,

H.W.