Uw Reacties


Hieronder enkele reacties die wij mochten ontvangen.

'Reacties' zijn mails of andere post die Actie Noordrand krijgt van
omwonenden van de luchthaven. De redactionele verantwoordelijkheid van de
artikels ligt bij de respectievelijke inzenders. Actie Noordrand beperkt
zich tot het redigeren van de titel en het plaatsen van de reactie.

D A T U M

O V E R Z I C H T  

  Reacties uit Diegem

April

2018

20/04/2018 :

Mei

2017

01/05/2017 ; Klacht ingediend bij verschillende instanties (Gemeente Meise, Ombudsdienst Zaventem, Vlaamse regering).

Januari

2017

11/01/2017 : Reactie op  Diegem wordt het vaakst overvlogen

December

2016

03/12/2016 : Gisterenavond, vrijdag 2 december 2016, ganse avond zeer laagvliegende en luide toestellen,

November

2016

21/11/2016 : Uitbreiding luchthaven

20/11/2016 : Laat mij toe te steigeren bij de zeer eenzijdige weergave van de hinderproblematiek van de luchthaven in het artikel "De baas van Schiphol lacht mij uit."

19/11/2016 : Brussels Airport heeft uitbreidingsplannen. Luchthaven plant fors meer vluchten boven Vlaanderen

15/11/2016 : beter slapen

Juni

2016

05/06/2016 : Kijk eens aan wat rare toeren we krijgen. Ze worden hoe langer hoe zotter.

 April

2016

24/04/2016 : Reactie op artikel: Luchtvaartexpert' en transporteconoom Eddy Van De Voorde in DS

19/04/2016 : De door Wathelet verplaatste landingsroutes verpletteren Humbeek

11/04/2016 : Je porte plainte contre la concentration des nuisances et plus particulièrement contre la procédure qui détourne des avions décollant de la piste 7 à destination de l’Est au-dessus du Noordrand 

Januari

2016

08/01/2016 : Brussel stuurt nu ook al zijn helicopters over de Noordrand

November

2015

10/11/2015 : Toutes les études démontrent que la nuisance sonore aéroportuaire est fonction de la fréquence de survol et du niveau de bruit.

03/11/2015 : Pas de sonomètres, pas de bruit, pas de nuisances… Ik dacht ook al : wat niet geregistreerd werd bestaat niet.

Oktober

2015

28/10/2015: Open brief aan Le Vif  ivm "Survol de Bruxelles, le bal des egos".

02/10/2015 : Tweetalige franstalige inwoonster van Grimbergen naar politiek en RTBF over de 'vaches flamandes' die rond de ring zouden grazen

Agustus

2015

20/08/2015 : Brief aan minister Mobiliteit: Puis-je vous demander de lire mon droit de réponse «  M. CEREXHE et AUTRES auraient-ils des problèmes de mémoire ? 

12/08/2015 : Luchthaven discrimineert Noordrand openlijk ivm informatie zomerwerken

11/08/2015 : Landende en dalende routes kruisen elkaar levensgevaarlijk boven de Noordrand"

Juli

2015

03/07/2015 : Overlast van luchthaven

Juni

2015

23/06/2015 : Loodzwaar geladen Kalitta B747-1, die van Brussel naar Cincinnati vliegt scheert oorverdovend tot in Strombeek zowat de toppen van de bomen en laat den spoor van tienduizenden mensen trillende, totaal gestrestte mensen achter zich

Mei

2015

27/05/2015 : De ringroute is een spookroute, hij vliegt over mensen

27/05/2015 : Brief aan Burgemeester

26/05/2015 : Détournement des nuisances sur Humbeek - Réponse Service de Médiation

23/05/2015 : Cher monsieur le premier ministre,Peut-être êtes-vous alors également en mesure de convaincre la classe politique de cesser le jeu morbide de valet noir qui détermine le dossier de l’aéroport de Bruxelles-National.

10/05/2015 : Brief aan Mevr. Schauvliege: wat gaat u doen Mevrouw de Minister om nu eindelijk eens werk te maken van die eerlijke verdeling van de vliegtuiglast ? 

Maart

2015

19/03/2015 : Brief aan Mevrous Galant: Ne faites pas du NORD de la capitale le dépotoir des autres communes de Bruxelles !!!

Maak van het NOORDEN van onze hoofdstad geen afvalplaats voor de rest van de Brusselse gemeenten !!!

Januari

2015

21/01/2015: Geachte Mevrouw de Burgemeester, We krijgen alle vertrekken naar het Noord, alle vertrekken naar het West, de meeste vertrekken naar het Zuid, alle lawaaierige opstijgingen naar het Oost (Peking, Moscou, Berlin, Hamburg) en bijna a ALLE landingen!

September

2014

09/09/2014 : vliegtuighinder: De situatie is dermate verslechterd - zeker sinds juni ll. - dat het nagenoeg onmogelijk wordt hier nog op een kwalitatieve wijze te wonen.

Augustus

2014

20/08/2014 : Acht de heer Delperee (cdH ouderdomsdeken en gewezen senator) de Brusselse NIMBY houding België waardig?

Juni

2014

27/06/2014 : Die staking toch. Die taxibaan toch. En.... Die rukwinden toch...houden ze daar bij ons ook zoveel rekening mee?

10/06/2014 : Lettre ouverte à monsieur Francis Van de Woestyne : Les vaches, les citoyens et la polique" dossier paru dans La  Libre 19/05/2014

Mei

2014

27/05/2014 :  Concerne: droit de réponse à ‘Les vaches, les citoyens et la politique’, dossier paru dans La Libre du 19 mai 2014.

22/05/2014 :Noodkreet van een tweetalige franstalige uit de Noordrand

19/05/2014 : 2200  voet, volgens mij zat hij lager. Zelfs de vroegere Denuts waren nog nooit zo laag

12/05/2014 : Steeds meer passeren er opvallend meer vliegtuigen, op steeds lagere hoogte (licht door de raampjes van vliegtuig zijn zichtbaar)

12/05/2014 : Bedankt voor de stevige reactie van Chris Peeters tegen de recente nieuwe spreidings(?)voorstellen van Wathelet.

12/05/2014 ; Was absoluut van plan hun van harte te bedanken maar de felheid waarmee Peeters de verdere groei van Zaventem wil bestendigen ontgoochelt en doet het allerergste vrezen.

05/05/2014 : Dit bevestigt wat Belgocontrol al schreef aan Wathelet: alle veranderingen zijn nog niet doorgevoerd

05/05/2014 : Klacht over Denut op 4/5/2014 nog altijd pal over Strombeek!

April

2014

13/04/2014 : Officieel afgeschafte ZUOLU routes worden zonder boe of ba weer in gebruik genomen, wie stuurt concentratienacht aan?

Maart

2014

31/3/2014 : 3% uitzonderingen p.j. op 24 QC dagregel is elke keer weer zeer zware hinder. En Denut5C dondert nog steeds pal over Strombeek! 

23/03/2014 : De Spaanse Lindebaan in Grimbergen wordt wel degelijk GECONTROLEERD overvlogen door 3 routes tegelijk

07/03/2014 : Un billet d’humeur d’un habitant de Woluwe-St-Pierre.

Februari

2014

19/02/2014 : Helen op zeer afwijkende route boven Meise! Ombudsdienst vraagt DGLV om te checken of dit mag.

08/02/2014 : Ze kunnen niet meer landen op 25R wegens te sterke zijwind. Toch nog proberen op te stijgen.

0702/2014 : Tussen 20u30 en 22u31 's avonds: 21 vluchten over Spaanse Lindenbaan, Grimbergen.

05/02/2014 : Dankbetuigingen aan Burgemeesters na persconferentie

Januari

2014

25/01/2014 : Een QC zogezegd van 0,0, toch nachtrust verstoord, waar is de definitie van QC dan goed voor?

December

2013

26/12/2013 : Strombeek herhaaldelijk overvlogen door zeer luide Brusselse helikopter. Compensatie gevraagd.

19/12/2013 : Noodkreet van Noordrandbewoner aan Vlaamse en federale politiek

12/12/2013 : Open Brief aan de Ombudsdienst nav Overlegforum 10.12.2013

November

2013

05/11/2013 : Uit beschikbare tracks blijkt dat landende vliegtuigen krankzinnig bochtenwerk maken rond Brussel alvorens te landen.

05/11/2013 : Vraag om informatie luchtvaartakkoord waarop Wathelet zich beroept

Oktober

2013

30/10/2013 : Goeiemorgen! Woe 30.10.2013, baan 25R, 6-8 uur. Stand Noordrand - Brussel/Oostrand: 3 tegen 26

04/10/2013 : A333 uit Guinea landt om kwart voor vijf 's morgens met scherpe bocht via Noordrand op 25L! Nu krijgt de Noordrand ook landingen!

Augustus

2013

10/08/2013 : brief van Grimbergenaar aan dhr Wathelet

"Cher M. Wathelet, J’ose espérer que vous n’allez pas jouer dans le jeu d’égoïstes, aussi VIP puissent-ils être, de ceux qui crient « vive la Belgique » tant que leur reviennent les avantages.  Les inconvénients,  on les envoie gracieusement de l’autre côté pour pratiquer vertement une discrimination envers d’autres parties de la population."

Juli

2013

31/07/2013 : De laatste tijd is de overlast in Haren echt wel erger dan anders.

Mei

2013

05/05/2013 : Zowel Denuth als Helen geven aanzienlijke hinder in Strombeek, zelfs met lage QC's. Er is dus geen spreiding hier.

April

2013

22/04/2013 : Vliegtuigen op de zgn Kanaalroute maken hier in Strombeek nog altijd veel lawaai

20/04/2013 : Van een toestel op Denut4C met 7,2 QC wordt een mens dus gegarandeerd wakker en 2 km lager ligt het Osseghempark

14/04/2013 : Denut 4C vloog wel degelijk boven Strombeek, maar vloog volgens track boven Ossegempark?!? Om 22u59 opstijgen met 11,2 QC is wel om 23u5 overvliegen met 11,2 QC! En wakker worden.

13/04/2013 : Door de bocht krijgt Strombeek het aanzwellend en afnemend geluid, vandaar lange duur hinder

06/04/2013 : Zoveelste afwijking van de stille nacht zonder een woord uitleg van DGLV. Naar Kroatië nog wel op de Huldenberg SOPOK route

 
Wanneer stelt een parlementariër vragen over alle afwijkingen zonder uitleg?

Maart

2013

31/03/2013 : Zodra er iets minder rugwind is wordt er onmiddellijk via de 25R gevlogen

Februari

2013

16/02/2013 - Als een zwaar vliegtuig een bocht moet maken, stijgt het minder snel
En waarom vliegt Denut nog altijd over dicht bevolkt Vlaams gebied ipv enkele kilometers lager over Osseghempark?

Januari

2013

30/01/2012 : Bij verminderde zichtbaarheid van 800 m gaat wordt baan 20 NIET meer gebruikt (AIP 10 januari 2013)

30/01/2013 : Actie Noordrand eist correcte BAC tracks: bevolkingsdichtheid nieuwe tracks niet correct weergegeven

December

2012

20/12/2012 : Denuts die onder Ring thuishoren vliegen ver boven Ring. Straks vliegt ALLES boven Vlaanderen. DGLV blijft stokdoof voor verzoek nadere uitleg OMBUDSDIENST.

Wat DOET de Vlaamse regering om ons te beschermen tegen superconcentratie?

19/12/2012 : Fijn stof

Oktober

2012

05/10/2012 : RIngroute is doekje voor bloeden. Ringroute volgen wil zeggen: zeer dichtbevolkt gebied in Noordrand aan weerszijde RIng hoogfrequent overvliegen

02/10/2012 : Terug naar de hoogdagen van de concentratie van Durant?

September

2012

17/09/2012 : Er mag tijdens de stille vrijdagnacht ongestraft om 2u13 gevlogen worden omdat de gepubliceerde teksten van onduidelijkheid aan elkaar hangen. Vrijheid blijheid en de bewoners kunnen de pot op. Zelfs vrijdagnacht mag een 7,3 QC straffeloos vliegen. Het antwoord van het DGLV zal ik als bewoner nooit kennen!

14/09/2012 : Verdwaalde zwaar toestel op SOPOK naar Singapore boven Noordrand vlak voor 23 u?

Augustus

2012

13/08/2012 : Het wordt tijd dat er een nieuw tracksysteem komt, voor de zoveelste keer klopt de track NIET met onze waarneming!

07/08/2012 : Graag de H en V track van twee vluchten (ong. 22u15 en 22u40) waarvan vooral de eerste zeer lawaaierig was en me uit de eerste slaap haalde.

06/08/2012 : TIjdens werken op 25R wordt Noordrand vanaf 25R via bocht naar rechts en Ringroute evengoed overvlogen!

Juli

2012

22/07/2012 : Ook in Halle heeft men last van omleidingsroute naar Huldenberg! Van lawaai én van frequentie!

04/07/2012 : Wij vragen dat enieder zijn deel van de geluidslast en de milieu-effecten op zich neemt

Juni

2012

26/06/2012 : Gemiddeld 30 vluchten 's morgens tussen 6 en 7 dus elke 2 minuten een vliegtuig!De Noordrand krijgt elke morgen alles

Gefoefel met officiële en operationele nacht, wie profiteert?

26/06/2012 : Gemiddeld 30 vluchten 's morgens tussen 6 en 7 dus elke 2 minuten een vliegtuig! De Noordrand krijgt elke morgen alles Gefoefel met officiële en operationele nacht, wie profiteert?

25/06/2012 : Graag de H en de V track van de vlucht die op 25 juli rond 21u45 via de CIV route de zgn RING route overvloog.

Maart

2012

05/03/2012 : Woensdagnacht weer concentratienacht voor 25R

02/03/2012 : R. D neemt het woord namens u allen. Een waar verhaal over leven en de luchthaven : Antwoord aan de heer Jan Verhas en... aan "moedige" anoniemen van RADIO 1

Februari

2012

24/02/2012 : Reactie op artikel in De Morgen van 23/2 : Schadelijke concentratie vliegtuiglawaai

24/02/2012 : Alle argumenten zijn goed om hier te vliegen.

Januari

2012

26/01/2012 : 200 x per jaar gegarandeerd wakker door wettelijke QC overschrijding? Merci!

November

2011

17/11/2011 : Hebben 'afwijkingen ivm verminderde zichtbaarheid' die allicht even slecht is op 20/02 als op 25R/L dan vooral te maken hebben met de ongelijkwaardige uitrusting van baan 20, baan 25 en baan 25R waardoor een verminderde zichtbaarheid een minder groot probleem is op 25R/LR

05/11/2011 : Wanneer stoppen Vlaamse politici met dwalen in luchthavendossier? De concentratie is reëel. Klacht uit Wemmel.

Oktober

2011

30/10/2011 ; Op 8 km van de luchthaven zit dit zware toestel nog maar op 1 km hoogte! Vertikale track toont gehinderd opstijgen. Was ook dit toestel te zwaar geladen?

25/10/2011 : Derde expliciete bewonersklacht over toename hinder, na Beigem en Wemmel nu ook klacht uit Vilvoorde

17/10/2011 : Op 8 km vliegen van de luchthaven zit deze B744 op DENUT3C nog maar  op 3.000 voet (1 km hoogte!). Hoe zwaar was het wel niet geladen?

15/10/2011 : Als deze B744 (weer een B744, weer een die zo laag vliegt: iets meer dan een km hoogte op meer dan 20 km van de luchthaven!) zo kan landen, kan hij bij windverandering ook zo vertrekken van baan 20.

September

2011

29/09/2011 : Welk was het vliegtuig dat vandaag 29.9.'11 even voor 19 u met een boog binnen de ring vloog

27/09/2011 : Buiten zitten onmogelijk op mooie herfstdag door oneerlijke want ongelijke windnormen voor banen 25R (meer rug- en zijwind) en 20.  Alle militaire en politieke vluchten vliegen boven de Noordrand

23/09/2011 : Steeds meer nieuwkomers in Noordrand slachtoffer van desinformatie media: ze denken dat het probleem is opgelost en het is integendeel erger geworden

19/09/2011 - BHV aan de hand van een pintje:

09/2011 : Stillere vliegtuigen zijn nog een utopie, stillere windmolens bestaan al

Juli

2011

26/07/2011 : Vraag vluchtlijst nationale feestdag

05/07/2011 : We zaten in de tuin en moesten naar binnen vluchten

Juni

2011

27/06/2011 : 's Nachts mag vliegtuig zwaarder dan 8 QC niet vliegen, behalve als  DGLV verzoek tot uitzondering krijgt en dit inwilligt. Als dat gebeurt, wie is dan de klos? De Noordrand. 25Q, even voor middernacht, dag eerste slaap!
21/06/2011 : Met 6,9 QC nog altijd zeer hinderlijk en luidruchtig vliegtuig dat me na een late nacht wakker vloog. En kijk die doorstart op de V track eens!

11/06/2011 : Baan 20 was die nacht gesloten voor maaiwerken... en mijn nacht was om zeep

08/06/2011 : 24,8 QC op een vlucht naar CHINA! (route LNO3Z via de Oostrand), na 23 u pal over de Noordrand. DGLV, hoort u dit?
05/06/2011 : Fraaie overshoot boven Brussel en Noordrand op zondag 5 juni 

Mei

2011

31/05/2011 : Nog maar weer een zware Denut die makkelijk lager kan vliegen over het Osseghempark

31/05/2011 : De zoveelste afwijkende vlucht? Toestel met tonnenmaat 187 (geen 200!) naar SOPOK, bestemming Duitsland, steeg ondanks opstijgschema 20/25R toch op boven Noordrand 

27/05/2011 : Ombudsdienst: de Ringroute (CIV1C) is niet strikt afgebakend en ze bestrijkt een zone van enkele km breed. Met alle gevolgen van dien tussen 6 en 7 u

26/05/2011 : Als Brussel zijn gespreide deel zou nemen voor vluchten naar Zuid Europa, dan sliepen Oostrand en Noordrand  veel rustiger slapen tot 7 uur,  nu is de frequentie moordend

26/05/2011 : Zijwindcomponent baan 20 overschreden, weer een concentratienacht voor de Noordrand. Goed nieuws: er zijn nu vliegtuigen met 0 QC. Toch hoor ik ze vliegen!
19/05/2011 : Vooral vanaf 5/6 tot 8 u en na 20 u is er enorm veel hinder

April

2011

16/04/2011 : Op 25 banen wordt officiëel gevlogen tot en met 7 knopen rugwind

13/04/2011 : Van de 15 nachtvluchten  horen er 12 NIET boven de Noordrand thuis, toch vliegen ze hier

12/04/2011 : Dag na dag tussen 6 en 7 u 's morgens 9 geconcentreerde vluchten boven Strombeek, dat is elke 6 à 7 minuten een vliegtuig, bijna allemaal rond Brussel dus géén natuurlijke Noordrandvluchten

03/04/2011 - Welk was het vliegtuig dat hier zondagavond 3 april rond 22u20 overvloog?  Het vloog zeer laag en alles daverde in huis.    Hoe zwaar was de QC en wat was de bestemming en mag zo'n luid vliegtuig nog zo laat vliegen?

Maart

2011

15/03/2011 : Europese top vloog op 3.3.2011 tussen 1 en 6 u in 10 vliegtuigen  exclusief over de Noordrand naar huis

Februari

2011

15/02/82011 : Wat doet De Morgen nu? Journalist die reclame mag maken voor nieuwe reuze Boeing?

Januari

2011

23/01/2011 : 18.6 QC rond 23 u op Denut3C met 4 kn Noordenrugwind, bye bye eerste slaap!

21/01/2011 : Nachtelijke QC beperking is farce: jaarlijks mogen maximaal 200 opstijgingen QC hebben van 12 (ipv 8)! Dat is 200 nachten per jaar ZEKER WAKKER WORDEN

20/01/2011 : Waarom stuurt men een zwaar vliegtuig 's morgens vroeg over dichtbevolkt gebied ipv een route te kiezen die veel minder mensen stoort?

20/01/2011 : Afwijking van Preferential Runway System: tot 20 kn zijwind (190° =  Zuid) en rukwinden tot 33 knopen naar 25R! Belgocontrol informeert  Ombudsdienst onvolledig.

09/01/2011 : Welk vliegtuig vloog hier op zondagavond even voor 20 u over en  onderbrak gesprekken en radio en tv?

December

2010

17/12/2010 : Het blijft wraakroepend dat de Noordrand elke vrijdagnacht vaak tot ver voorbij de officiële 1 u grens hoogfrequent overvlogen wordt terwijl ze  tot 1 u ALLE vluchten krijgt . In de praktijk krijgen de bewoners meestal hooguit 4 uur slaap in wat een Stille nacht heet te zijn.

09/12/2010 : Denuth, met 8 QC om 3 u 's nachts is gegarandeerd wakker, daarna houden lichtere vluchten je verder wakker

November

2010

26/11/2010 : Enkele reacties op de RTL uitzending dd 22/11/2010

15/11/2010 : QC 18,9 vlak voor 23 u en van 6-7 u 21 (sic!) vliegtuigen waarvan 11 boven Oostrand thuishoren

14/11/2010 : Dag in dag uit zeer zwaar vliegtuig vlak voor 23 u en vanaf 6 u elke 3 à 4' een vlucht. Als ik 's nachts al doorslaap!

08/11/2010 : Trillingen, gesprekken onderbroken, dagelijks, laag vliegen. DENUTH!

01/11/2010: SOPOK 1.11.2010, 23 u 53!!!, vliegt PAL over dichtstbevolkt gebied, dit is niet nodig, dit is moedwillig mensen PESTEN!

Oktober

2010

31/10/2010 : NIK2C vloog veel te ver naar links, mini concentratie?
28/10/2010 : Radartrack klopt niet met waarneming, ik reed binnen de ring, toestel was pal boven me, track toont iets anders

25/10/2010 : Om 23u47 geen zwaar vliegtuig maar wel een om 23u13 met (verboden) 67,6 QC naar Bahrein! Op de SOPOK route!. Ombudsdienst bevraagt DGLV.   

10/10/2010 : Volgens deviatieschema werd tussen 12u12 en 14u50  zijwindnorm 15 Kn op 25 R overschreden.Ombudsdienst stuurt geen dagvluchtlijst op.

05/10/2010 ; Alles over de 25R.  356 vluchten waarvan de helft boven de Oostrand thuishoort. Om gek te worden. WAAROM?

September

2010

29/09/2010 : Nacht na staking vertrokken ALLE toestellen van baan 25R: Schouppe gaf toelating voor afwijking  Preferentieel Runway System (PRS

23/09/2010 : Vrijdagavond om kwart voor 12 na U2 nog een zwaar bisnummer boven de Noordrand

15/09/2010 : Brusselaars dromen dat ze gestoord worden. Officiêle SID legt CIV1C route boven de Ring  maar de ring is nog altijd wat anders dan over de kerk van Meise met zijn gat naar Wolvertem. Toch telt berekende (dus NIET gemeten) geluidscontour ze nog altijd bij Brusselse geluidscontour.

15/09/2010 : Vrijdagnacht is slapen voor 1 u een illusie, kijk zelf.

Augustus

2010

14/08/2010 : Nog geen vluchtlijst en tracks, wel analyse van drukgevlogen zaterdag  14 augustus
03/08/2010 : (Ik word in Strombeek dus gestoord door redelijk lage QC's (bestaat dat?) die zowel Helen, CIV als Denuth zijn.CIV vluchten naar zuiden die toch over Brussel gaan moeten toch eerst over Strombeek, dit is pesten.

Juli

2010

11/07/2010 : Twee Denuths pal over dichtbevolkt Koningslo en Strombeek.  Vertikale tracks bevestigen hoogteverschil niet

Juni

2010

29/06/2010 : De Noordrand heeft ook landingen (die een rare bocht maken via De Noordrand om op de 07 te kunnen landen.

26/06/2010 : Wie kan er nu rekenen? Peggy Cortois of Roger Vermeiren?

Mei

2010

27/05/2010 : Beseffen Franstaligen in de Noordrand dat hun stem voor een Franstalig politicus uit Brussel tegen hen wordt gebruikt in het vliegtuigdossier?

April

2010

26/04/2010 : Waarom vliegen de zwaarste Denuth 3C's pal over dichtbevolkt gebied en de lichtere 3C's over Osseghempark?

67,6Q C is NIET TE HARDEN als je bij mooi weer buiten bent. Ik hoop dat de kleinkinderen geen schade opliepen.

26/04/2010 : 70,8 QC op een zondagnamiddag, als mensen in hun tuin zitten, krimineel: er is een zuidelijke route beschikbaar

23/04/2010 : Als ICAO normen zouden gelden zou 25/25 schema niet gebruikt kunnen worden bij 030°

20/04/2010 : Wat heeft die aswolk  te maken dat toestellen noordelijk van hun route afwijken

16/04/2010 : Luchtruim gesloten. Wanneer berekent VOKA kosten als er wel gevlogen wordt, bij de tienduizenden onderwonenden?

14/04/2010 : Zelfs 4 km zuidelijk haal zo'n QC3,0 me nog uit diepe ochtendslaap

Maart

2010

30/03/2010 : QC 51,9 om kwart voor 11 's avonds. Als je om 6 u weer wakker wordt gedonderd, hoe kan je dan ooit 8 u slapen (als je al doorslaapt)

30/03/2010 : Denuth 3 is en blijft een RAMP!

27/03/2010 : Blijkbaar zie ik  verschil niet tussen toestel pal boven kantoor-zolderraam en een dat 3 km zuidelijker vliegt! Krankzinnige V track en vlucht pal over hartje Brussel! Waanzin ten top

27/03/2010 : Schakelen piloten transponders veel te laat in als het om onveilige vluchten gaat?

24/03/2010 : Elke afwijking van ICAO is twee keer zoveel risico!

22/03/2010 : QC 22,9, via Kanaalroute, 7 km ten zuiden van Strombeek veroorzaakt nog altijd waarneembare hinder

20/03/2010 : Een dikke bundel nachtvluchten tot in Meise. Als dit geen  concentratie is?

18/03/2010 : Toen al: Ringroute beter omschrijven. Arme mensen die er pal naast wonen: nooit meer stil

15/03/2010 : Zeer hoge frequentie geeft constant concentratiestoornis

15/03/2010 : Zelfs met oordoppen is vliegtuiglawaai hier op Spaanse Lindenbaan niet meer normaal! Is er subsidie om van een normaal geïsoleerd huis een bunker te maken?

13/03/2010 : 48,4 QC is afschuwelijk, afschuwelijk luid en het vliegt over donkeroranje, dichtbevolkt gebied!

12/03/2010 : 70,8 QC maandagnamiddag boven dichtbevolkt gebied, dat is een acute werkverstoring en urenlang misselijk en ziek

11/03/2010 : 67,6 QC 's avonds na 9 uur, over zeer dichtbevolkt gebied

05/03/2010 : Noordrand heeft al 1 uur minder nachtrust dan andere zones op vliegtuigvrije nacht en krijgt dan ook nog eens smokkelvluchten

05/03/2010 : Laagvliegend op meer dan 8 km van luchthaven

05/03/2010 : QC beperking sinds 25.10.2009 voor avond doorgestoken kaart: vliegtuigen die al tussen 25/10/2008 - 24/10/2009 op Brussel Nationaal vlogen zijn vrijgesteld voor 5 jaar!!! QC 67,6 om 22u30 kan dus perfect!!!!!

04/03/2010 : Ook zaterdag heeft de Noordrand geen seconde rust of stilte meer, waarom geeft men Oost- en Noordrand niet gewoon elk hun vaste stilteperiode tijdens het weekend? De banen maken dit mogelijk

04/03/2010 : SOPOK's horen niet boven de Noordrand thuis,dit zijn routes naar het ZO, niet naar het NW

02/03/2010 : 67,6 QC en nog geen km hoogte boven Strombeek, crimineel.

Februari

2010

 

27/02/2010 : Allerzwaarste toestellen die bocht over Noordrand kunnen maken vliegen over dichtbevolkt N.O.Heembeek, Koningslo, Laken en Strombeek. Enkele kilometers lager ligt een P A R K !!!

26/02/2010 : Baan 20 was niet te gebruiken nacht 14-15/1/2010 bij Zuidenwind dus was het de 25R

26/02/2010 : Telkens die zware Denuth rond 3 u, dan de Brusselse CIV's, en dan 's morgens vanaf 6 u hoge frequentie: 4 van de 6 vluchten CIV's. Moordend, zelfs bij lage QC!

25/02/2010 : CIV naar Ethiopië (sic) dondert eerst wel over Strombeek dat ten Noorden van Brussel ligt

25/02/2010 : 32 vertrekken tussen 19 en 22 uur, op een gewone donderdag. Alleen tussen 19 en 20 al 14, dat is gemiddeld elke 4 minuten een!

Onophoudelijk lawaai. Moordend. 13 van de 32 vluchten horen thuis boven Brussels Gewest. Die draagt Vlaanderen dus voor Brussel

24/02/2010 : Concentratienacht wegens werken op 20/02

24/02/2010 : Uitsluitend de Noordrand kreeg via 25R tijdens nacht van vrij/za 19/20.12/2009 tot ver na 1u 30!!! vliegtuigen te verwerken op 3 uur tijd, de nacht erop 20 en de nacht daarop nog altijd 16.

Zelfs al was het weer slecht dan nog is dit waanzin. Dank u hogere overheid.

23/02/2010 : De Ringroute wordt nu absoluut niet gerespecteerd: in februari al vijf (5!) concentratienachten, en bij Zuidenwind wordt toch de 25R ipv 20 gebruikt

16/02/2010 : En toch vloog dit vliegtuig zeer laag

15/02/2010 : In nacht 9-10 februari werd er met ONVEILIGE RUGWIND, sneeuw en mist opgestegen vanaf 25R. Het is niet omdat er nog geen ONGEVAL gebeuren dat het verleggen van de veiligheidsnormen VEILIG is.

 Wee degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn als er wel passagiers, piloten en omwonenden omkomen na een ongeval tijdens het opstijgen bij onveilige condities.

12/02/2010 : Met 8 kn Noordenwind  lekker alles over de Noordrand? Toch?

06/02/2010 : Om half 11 's avonds, een vliegtuig met QC 67,6 op nog geen km hoogte boven Strombeek? Dat haalt kids uit hun slaap hoor! Ik dacht dat er een QC beperking was voor de avond?

03/02/2010 : Een concentratienacht boven de Noordrand in volle glorie

01/02/2010 : Als een mens maar genoeg wakker gevlogen wordt en overdag kapot gevlogen met hoge frequentie dan weet hij zelfs niet meer welke dag het is. En hoe zwaarder het toestel (67 QC!!!) , hoe moeilijker het wordt een track te krijgen. 

Januari

2010

25/01/2010 : Zoveelste concentratienacht: 4 voor middernacht, 2 voor een uur, twee voor twee uur, drie tussen 2 en 4 uur. Ganse nacht gevlogen, slaap zacht!

25/01/2010 : Ook zware humanitaire vluchten boven de Noordrand, maar graag gedaan

25/01/2010 :Lezersbrief in "De Tijd": Studie planbureau over transport onderschat reële kosten transportvervuiling: als de overheid geen cijfers heeft zijn er ook geen nadelige effecten! Als een kind dat onder de dekens kruipt om de monsters niet te zien.

23/01/2010 ; QC3, dat maakt nog een lawaai 's nachts waar mensen wakker van worden!

19/01/2010 : Vliegen volgens de wind eind januari 2010 met deviaties en uitleg

19/01/2010 : "Slechts" vier vliegtuigen, toch vier keer wakker, enige oplossing is gegarandeerde stilteperiodes voor iedere omwonende
18/01/2010 : Ook zware humanitaire vluchten boven de Noordrand, maar graag gedaan

15/01/2010 : Protest bij Vlaams volksvertegenwoordiger Sonja Beck (CD&V) tegen plan afschaffen Chabertroute

15/01/2010 : Tijdens de 85 concentratienachten in 2009 werden inwoners van de Noordrand nacht in nacht uit zeer hoogfrequent wakkergevlogen.

14/01/2010 : Ombudsdienst bewijst dat hinderzone ringroute boven Strombeek veel breder is dan RING

14/01/2010 : Bij vrij hevige Z-ZO wind wordt toch boven de Noordrand gevlogen. Hoe kan dit?

12/01/2010 : Zware jongen komt niet omhoog en blijft op 1 km hoogte kilometers lang over noordrand donderen zonder verder te kunnen stijgen LEVENSGEVAARLIJK!!!!

12/01/2010 : Opnieuw vlucht die NIET voldoet aan vereiste stijgingspercentage, met alle veiligheidsrisico's van dien! Zware vliegtuigen kunnen niet én stijgingspercentage aanhouden én afdraaien op 700 voet

07/01/2010 : 10,7 QC om 23u48, bye bye eerste diepe slaap

07/01/2010 : Vliegtuig naar Duitsland vertrekt 's nachts wel eerst over de Noordrand, vliegt helemaal rond Brussel en zet dan pas koers naar bestemming! Tant pis voor de extra vervuiling...

07/01/2010 : Toch Merkwaardig. Op baan 25R ligt nooit teveel sneeuw of ijs of ijzel...Hoe komt dat toch?

06/01/2010 : Geluidsquotum van 'slechts' 3,2 QC (CIV) maakt ook al wakker

02/01/2010 : CIV vlak na  6u16 op zaterdagmorgen vliegt Noordrand genadeloos wakker

December

2009

14/12/2009 : 0m 10 voor 10 's avonds nog 64 QC boven donkeroranje! gebied. Wee wie  vroeg op moet of kinderen heeft

01/12/2009 : Mijn oren doen pijn na zo'n toestel en het is onmogelijk om door te blijven werken, het lawaai is gewoon te erg.

01/12/2009 : Welk toestel vloog er ver om 4u45 als er tussen 4 en 5 u tijdens nacht 30.11-1.12 geen enkel vliegtuig vertrok? En wat is de QC beperking voor nachtvluchten ook weer?

November

2009

27/11/2009 : Och, nog iemand die niet begrepen heeft dat als een multinational wil verhuizen (en met europese steun nog wel) dat dan Verhofstandt op zijne kop mag staan dat zijn tanden uitvallen, dat er niets toe doet

Waarschijnlijk zijn actievoerders ook verantwoordelijk voor de sluiting van Opel Antwerpen en al die honderden andere bedrijven die mensen op straat zetten?

18/11/2009 : De moordzuchtige vrijdagnachten van Etienne Schouppe, negen maanden lang. Denuth maakte me wakker, oostelijke bestemmingen Sopok en Roussy hielden me wakker

13/11/2009 : Ombudsdienst controleert vluchten vrijdagnachten na 1.11.09 tijdens opstijgvrije periode van 5 uur

10/11/2009 : Klacht 10.11.09: zelfs door Paul Potts' Nessun Dorma voluit kwam dit DENUTH 3C vliegtuig heengedonderd (en piloot vergat weer 's transponder aan te zetten!)

10/11/2009 : Denuth3C zit 10.11.2009 op meer dan 8 km van luchthaven nog niet eens op 2.500 voet! Op 16 km ZAKT HET!!!!!!

09/11/2009 : Testperiode groene landingen kunnen nog wel jaar duren omdat 5% vluchten getest wordt en het vaak even duurt voor binnen vliegtuigmaatschappij testvlucht gevonden wordt

09/11/2009 : Op maandag 18 mei tussen 7 en 9 u 34 vluchten (dus een elke 4 minuten!!!) waarvan 22 Oostrandvluchten en drie militaire!

07/11/2009 : Ook de Ombudsdienst discrimineert! Klager uit Kraainem krijgt al na 1 maand antwoord. Inwoners van de Noordrand krijgen zelden of nooit antwoord, opgelopen achterstand is  7 maanden met alleen sporadisch antwoord en dan no alleen na grote drukte.

05/11/2009 : Hoe komt het toch dat actievoerder pal over dak zware Denuths  krijgt, die vroeger kilometers zuidelijker vlogen?

Oktober

2009

22/10/2009 : Vraag aan Noise van Brussels Airport ivm lege geluidsmetingen boven Grimbergen!!!

U wordt volgens meter BAC niet overvlogen in Grimbergen! (Meter bij Charleroyhoeve).

13/10/2009 : Zeer zware militaire vliegtuigen komen nog BOVEN OP HOGE NOORDRANDCONCENTRATIE!!!

11/10/2009 : Nacht woe 7-do 8.10.09: 12 toestellen vanaf 25R tussen 23 u en 01 u. Zes met oostelijke bestemming. Waarom werd preferentieel baangebruik niet toegepast?

09/10/2009 : Woensdagnacht 7.10.'09: 16 vluchten via 25R waarvan 6 zuivere Oostrandvluchten. Tussen 23u en half een 11 vluchten waarvan 6 (!) oostrandvluchten!!!

03/10/2009 : Dikke Denuth's (67,6 QC) al over donkeroranje dus dicht bewoond gebied: een MISDAAD boven mensen die NOOIT MEER RUST HEBBEN. Zie hem zakken in de bocht!

02/10/2009 : In augustus, nacht ma/di 17/18 aug: tussen 23u en 1 u 50 uur maar liefst 12 (twaalf) vliegtuigen! Alles vanaf de 25R!!!!

01/10/2009 : Een krankzinnig laagvliegende Boeing 747-200 boven dichtbevolkt Strombeek, die ook boven Osseghemparkt kan vliegen, met QC 67,7 en die compleet afwijkende route kiest? Wat zegt het DGLV hierover?

01/10/2009 : Track van een vliegtuig dat zo zwaar is dat het wel rechtdoor over Brussel moet opstijgen in ZW richting (!) omdat het anders ongelukken zou maken

01/10/2009 : DIT IS DE WAARHEID HOE ER GEVLOGEN WORDT BOVEN DE NOORDRAND: DUBBEL GETEISTERD

September

2009

30/09/2009 : Wie legt me uitwaarom dit vliegtuig afzwenkt naar dicht bevolkt gebied ipv gewoon rechtdoor via Kanaal en Ossegempark koers naar bestemming te zetten?

28/09/2009 : OMBUDSRAMP. 16-17 augustus 2009: laatste keer dat Ombudsdienst iets doorgaf, daarvoor ook bijna niks, daarna niets meer.

28/09/2009 : Spookvliegtuigen zijn nog erger dan echte vliegtuigen: het autonoom zenuwstelsel produceert ze alsof ze echt zijn

28/09/2009 : Geen enkele reactie van ombudsdienst op al deze Denuth 747 klachten. Achterstand is opnieuw opgelopen tot zes maanden. Wedden dat de Oostrand wel antwoorden krijgt? 

26/09/2009 : Heel België geniet van een mooie herfstzaterdag, de Noordrand kreunt. Onze bijdrage aan de economie. Net als de   avond ervoor: de stakingsvluchten vlogen bij ons

23/09/2009 : Vloog voor de CIV het toestel weer 's met een veel te grote bocht?

20/09/2009 : ik ben geen wekkerautomaat ik ben wakker gevlogen, als ik dan ook nog meteen op de wekker kijk slaap ik helemaal niet meer in

19/09/2009 : Vliegtuigen die hier pal over vliegen (visueel vanop zolderverdiep te checken) vliegen op de V-track meer dan 2 km lager

19/09/2009 : Er moet een plafond komen op het AANTAL vluchten per individuele inwoner: 22 nachtvluchten, gelukkig niet allemaal via de 25R!!!

16/09/2009 : Ombudsdienst blijft voorgekauwde stereotiepe antwoorden geven en slaagt er niet in burgers echt te informeren. Als ze al antwoordt. De achterstand is opnieuw gigantisch! Herhaalde verzoeken om in een keer gecentraliseerd maandgegevens te verschaffen worden niet gehonoreerd.

06/09/2009 : Zeer zwaar vliegtuig zondag 18u50, bijdrage van de Noordrand aan het economisch succes van de luchthaven

05/09/2009 : Voor dergelijke vluchten (Denuth 3, 67 QC) vlucht iedereen naar binnen. Deze MOETEN zuidelijker vliegen

05/05/2009 : Waarom wordt er 's nachts met grote omtoer rond brussel vertrokken van de 25R terwijl 20 en 25R zelfde kop- en zijwind hebben.

Augustus

2009

29/08/2009 : Als deze Denuth 3C geen bocht hoeft te maken is hij al op 6,75 km van de luchthaven boven de 5.000 voet ipv op 3.500 voet. De tweede piloot had zeker de hik of hij vond zijn transponder niet? Of hij zit in volle opstijging in een luchtzak?

29/08/2009 : De onleefbaarheid van de zogenaamde ringroute, hoeveel denkt u dat wij nog kunnen slapen?

28/08/2009 : Ik blijf hier  's nachts twee vluchten horen terwijl er officiëel maar een vertrek is: hoe laag vliegen de dalers?

Waarom als men niet kan landen op baan 25R door te hoge rugwind, waarom stijgt men toch op van deze baan?

26/08/2009 : Ik werd weer wakker van een van die spookvliegtuigen van Durant

26/08/2009 : Augustus was een rampmaand, aan het eind van deze concentratiemaand lagen m'n zenuwen rauw

26/08/2009 : Meteorologisch mirakel: Machelen wordt niet alleen overvlogen bij NW wind maar ook bij ZO wind. Want ZO = NW, dat weet toch een kind?

25/08/2009 : Als dit vliegtuig rechtdoor opstijgt tot 5.000 m zit het op 5,5 km al op 5.000 voet ipv op 15 km. laag over om 10.13, op 25.8.09

25/08/2009 ; Weet u hoe een mens zich voelt die nacht na nacht, twee, drie, vier of meer keer wakker wordt als-ie 's morgens aan het werk moet? Met een door de politiek getraind en supergealerteerd  zenuwstelsel

22/08/2009 : 67,6 QC op zaterdagmiddag boven dichtbevolkt gebied Za 22.8.2009 om 13u10

19/08/2009 : Laagvliegende, veel te zwaar geladen 747's zijn onverdragelijk boven reeds veel te zwaar belast Strombeek, pal boven dichtst bevolkste Vlaamse regio rond luchthaven! Dit is pesten!

18/08/2009 : Wat een fijne manier om de week te beginnen, om 0.00 u maandagmorgen uit een eerste slaap door een zwaar vliegtuig

18/08/2009 : Waarom werd 12, 13, 14 en 15.08 naast baan 25R ook baan 25L niet ingeschakeld tijdens werken 02/20?

17/08/2009 : Hoe is het mogelijk dat er geen nachtvluchten op boordtabellen van Brussels Airport voorkomen voor Grimbergen?

17/08/2009 : In de Noordrand is het verboden om voor 12 u te gaan slapen! En QC 3.2 maakt een mens 's nachts wel degelijk wakker!

13/08/2009 : Concentratienachten boven de Noordrand: ONLEEFBAAR want hoogfrequent gevlogen. Slapen vaak hele nacht onmogelijk.

13/08/2009 : Deze hele week al de ene concentratienacht na de andere. Onmenselijk!

Juli

2009

15/07/2009 : Proberen het geheim van de Denuthroutes te ontraadselen

11/07/2009 : Vrijdagnacht stille nacht voor de Noordrand? Ooit heel misschien wel eens

01/07/2009 : Woe 1.7 - do 2.7 concentratienacht: derde op rij. Bij NO of ONO wind. Windnormen op baan 20 niet overschreden!

Juni

2009

30/06/2009 : Van de 15 nachtvluchten waren er maar 4 (VIER) voor de Noordrand bestemd. De rest zijn NIMBY vluchten.

29/06/2009 : De laatste dagen komen ALLE vluchten in Diegem over ons heen. Waar blijven de rustpunten? Kan zelfs dat kleine beetje spreiding niet meer?

28/06/2009 : Welke bochten hebben toestellen die van 07 vertrokken gemaakt om 's nachts over de Noordrand te vliegen? En nacht do-vr werd op randje windnorm vanaf 25R gevlogen,  nog een concentratienacht erbij

25/06/2009 : Er wordt lustig met hoge frequentie boven de Noordrand gevlogen met strakke NO-wind, waar blijft het echte "vliegen met de wind"?

18/06/2009 : Dit is waanzin. Zie ik ze zuidelijk vliegen, legt de track de vlucht boven m'n hoofd, zie ik ze boven m'n hoofd, legt de track ze zuidelijker. Deze CIV vloog voor een keer wel boven Brussel...Zie ook hoe landingen boven de noordrand vertrekken kruisen.

 Zie ook hoe landingen boven Noordrand vertrekken kruisen

16/06/2009 : Het mag dan 'maar' QC 7,1 zijn, het maakt evengoed op 3.000 voet op meer dan 8 km van luchthaven nog hels lawaai

15/06/2009 : Vilvoorde wordt de laatste 2 maanden meer en meer overvlogen

13/06/2009 : F: Frequentie boven Diegem is erger dan ooit. Bert: CD&V en Open VLD willen binnen Vlareg hinder niet beperken

11/06/2009 : Zelfs boven Wolvertem vliegen ze nu al laag. Waarom vertrekt er op een nacht 1 SOPOK vanaf 25R ipv 20?

07/06/2009 : Denuth, bijna rechtdoor vliegend, gespot ten zuiden van huis en op track ten noorden? En met zware knik in V-curve? Wat gebeurt er hier echt?

06/06/2009 : Ik stuur u deze Boreas/Noordrandmail door opdat u zou blijven weten wat ondermeer uw partij in uw kieskring uitricht (To: sonja becq)

05/06/2009 : Vooral vertikale CIV track toont nadelige inwerking Brusselvermijdende bochten op optimale opstijgtraject

05/06/2009 : Het moto van het nieuwe vliegplan is "Opstijgen en landen tegen de wind in"

Maandag nacht kwam de wind uit het noorden. Waarom werd baan 02 niet gebruikt voor de nachtvluchten?

05/06/2009 : Schouppe: "Deze lijst van maatregelen beoogt de geluidsniveaus te verminderen?voor alle bewoners, zonder discriminatie". Verschillende windnormen?

Vervuilende onnodige bochten. Concentratienacht vrijdag gegarandeerd.?Wat zou discriminatie dan wel niet zijn?

04/06/2009 : Woe 4.6 10 vliegtuigen op een half uur tijd! Dat is minstens elke 3 minuten een vliegtuig. En dat bij NW wind, dus nog meer lawaai. Vliegen volgens de wind?

04/06/2009 : 747, zeer luid en laag, maar geen bruikbare H en V tracks! Toeval? Of was dit toestel echt te zwaar geladen en vloog het echt te laag?

01/06/2009 : Als u niet luid en massaal protesteert gaan de windnormen straks nog eens omhoog! De plannen liggen klaar

Dan wordt er op zulke noordenwindnachten 100% bij ons gevlogen

Mei

2009

25/05/2009 : In functie van de veiligheid wordt er met 7,5 knopen rug/zijwind gestart vanop 25R: veilig voor wie?

25/05/2009 : Vermaledijde windnormen

24/05/2009 : Mooi weer maar vergeet de tuin: gasten vluchten zelf naar binnen en zijn geschokt over hoe laag hier nog gevlogen wordt

22/05/2009 : Mooi weer en onophoudelijk lawaai en ze vlogen ver buiten de ring, hoe worden de CIV's precies  gevlogen?

19/05/2009 : Kabinet Schouppe wil niet weten 1. dat er van lagere QC's en stille nachten nog niks in huis kwam, 2. Bij ZEER STERKE oostenwind zijn er geen vertrekken boven Noordrand. 3.: Plafond nachtvluchten is maatregel Vlaams minister Crevits en is al van kracht.

Evolueren we naar gelijke windnormen voor alle banen?

17/05/2009 : Zeer lawaaierige DENUTHS boven Grimbergen, ver buiten de ring op zondagmorgen

17/05/2009 : Hoe kan het dat er bij oostenwind van banen 07 wordt opgestegen en er toch volgende vluchten hier vlogen overdag do 14.05.

15/05/2009 : Antwoorden op klachten april en mei 

15/05/2009 : Het probleem van de verdeling van de lasten van de luchthaven is politiek en moet politiek opgelost worden. Het welzijn verloochenen van "echte mensen” zal  blijvende geschillen veroorzaken tussen uw administratie en de lokale bevolging.

15/05/2009 : Graag spoedig en transparant antwoord wat er met bewonersvoorstellen gebeurt

07/05/2009 : Zware toestellen op Denuth route boven dichtbevolkt gebied is onnodig

04/05/2009 : En toen bezorgde de koning door te landen tegen de vertrekken in ons een halve hartaanval

04/05/2009 : QC 68 om half negen 's morgens, dan is een mens wel wakker maar meteen ook de kluts kwijt

04/05/2009 : Hoe is er vandaag zondag 4 mei 09 gevlogen? Voor een keer klagen we niet en vragen we alleen informatie.

April

2009

30/04/2009 ; Als zo'n vliegtuig geen ploeterend bochtenwerk hoefde te maken zat het al ver voor 8 km van de luchthaven (Strombeek) boven de 5.000 voet!?

29/04/2009 : Altijd hetzelfde vliegtuig, dat veel en veel te laag vliegt, hoe komt dat?

29/04/2009 : Hoe ver zijn die vluchten wel niet van hun baan afgeweken? Toestellen blijven elkaar kruisen

27/04/2009 : Zeer zwaar vliegtuig 12u40 ma 27.4.09: dit zijn ongezonde vluchten, ze mogen NIET boven dichtbevolkt gebied vliegen

25/04/2009 : Denuths daveren boven dichtbevolkt Strombeek terwijl de Kanaal/Osseghemroute ook gebruikt kan worden

22/04/2009 : Vijf keer wakker op een nacht waarvan vier tijdens de officiële nacht, is moordend. Schaf de ongelijke windnormen af en voer het omkeringsprincipe weer in

20/04/2009 : Waarom was nacht van ma 20-di 21 weer de zoveelste concentratienacht?

20/04/2009 : Zwaar vliegtuig vlak voor middernacht, bij Noordenwind. Een vliegtuig dat onvoldoende 'lift' heeft valt uit de lucht!

16/04/2009 : Etienne Schouppe via Blackberry in dialoog met boze inwoner van Wemmel. Staatssecretaris denkt dat hier met N en O wind niet gevlogen wordt! Weet hij wel dat er discriminerende windnormen zijn voor de 25R?

16/04/2009 : Mevrouw Becq, uw stilte wijst op politieke zwakte ivm woordbreuk van uw partij

15/04/2009 : Zes toestellen op amper 20 minuten 's morgens vroeg, dat is vroeg opstaan van te moeten.

15/04/2009 : Klopt het dat de vliegtuigen bij mooi weer lager vliegen?

15/04/2009 : Zeer zwaar, zeer laag en de wind was niet optimaal voor de 25R

13/04/2009 : Drie weekendnachten voor de Noordrand tot oktober 2009 met vrijdag gegarandeerd allen.

13/04/2009 : 15 april vliegtuigvrije vrijdagnacht van 5 u voor Noordrand was sprookje. Ze wordt "geleidelijk" ingevoerd tot oktober 2009. Zet u maar schrap of vlucht als u kan: er komen nog tientallen vrijdagse concentratienachten: de weekendnacht dat 't meest gevlogen wordt!

11/04/2009 : Waarom wordt het nog nacht als er toch niet geslapen mag worden

10/04/2009 : Zo laag boven Strombeek dat ik de blauwe staart kon zien

09/04/2009 : Huis waarboven 747 vloog ligt vlak bij meetpunt 21; bewoners konden raampjes zien! Het vloog veel en veel te laag dus de track liegt!

09/04/2009 : Hoe komt het dat er zowel Denuths vliegen via het Osseghempark en dat er ook pal hierover vliegen? Van een normale route-afwijking kan geen sprake zijn.

06/04/2009 : Denuthprotest nummer zoveel, die 747'ens vliegen hier op meer dan 8 km van de luchthaven nog maar op paar honderd voet! 

05/04/2009 : Een zeer zwaar vliegtuig vrijdag om 22u40 en de concentratienacht moet nog beginnen

01/05/2009 : Weer een woensdagnacht = concentratienacht met eerste ontwaken om 00u13

Maart

2009

31/03/2009 : Wat is er veranderd dat het een uur geleden nog 07R was voor vertrekken en nu ineens 25R? En van een helikopter word je ook wakker! Deviatie-info op http://www.windfinder.com/forecast/brussels

31/03/2009 : Protest tegen de valse mantra: " l'utilisation abusive de la très courte, très dangereuse piste 02.... Of liever, Niets Bij Ons Boven de Oostrand want wij zijn IMPORTANT

31/03/2009 : Tijdens DAG van 27.3: van 342 vertrekken 56 CIV's die boven Brussel  thuishoren en 183 Oostrandroutes die hier NIETS te zien hebben. 239 van de 342 vertrekken  HOREN HIER NIET THUIS!
31/03/2009 : 07R voor vertrekken maar Strombeek blijft overvlogen door militaire toestellen.

30/03/2009 : Op zaterdagen en zondagen wordt regelmatig UITSLUITEND van de 25R vertrokken!

30/03/2009 : Graag gevraagde informatie over beperking gegevens boordtabellen. Waarom vertrokken nacht do-vr 26-27.3 alle toestellen van baan 25R?

29/03/2009 : Waar kwam eenzaam zwaar toestel vandaag om 23u7 in nacht 29-30.3.09? Baan 02 was in gebruik voor vertrekken.

29/03/2009 : Opnieuw abnormaal veel gemeten dagvertrekken boven Noordrand vrijdag 27 maart (137). Hoe komt dit? Er is hinder vanaf 55 dB Lden en hoe hoger de frequentie, hoe lager de hinderdrempel!

28/03/2009 : Ombudsman geeft informatie over nieuwe periodes zonder opstijgingen vanaf half april, systeem geluidsquota's, beperking aantal nachtvluchten en baangebruik waaronder: Preferentieel Baangebruik overdag (06.00 tot 22.59 uur) en preferentieel Baangebruik 'snachts (23.00 tot 05.59 uur)

27/03/2009 : Vrijdag, met veel over Vilvoorde

27/03/2009 : Ja hoor, daar is de eerste wat zeker weer een concentratienacht zal zijn

25/03/2009 : Zeer zwaar vliegtuig dat volle minuut nadaverde boven dichtbevolkt Strombeek

24/03/2009 : Ook een QC van 2,1 veroorzaakt acute gezondheidsschade als het toestel pal overvliegt. Het vloog volgens klager overigens lager dan de track aangeeft, anders had het nooit zo zwaar gehinderd.

22/03/2009 : Mail aan Sonja Becq

22/03/2009 : Kabinetten Leterme en Schouppe zijn geïnformeerd, ze kunnen niet meer zeggen dat ze het niet geweten hebben

22/03/2009 : Bij Oostenwind vrijdag 20 maart nog altijd 68 van de gebruikelijke weekdag-100 vliegtuigen boven Vilvoorde.

19/03/2009 : Weer spookvliegtuigen op SID Helen tussen 3 en 4 u via 25R tijdens nacht 19-20.3, allemaal met flinke rugwind. Waarom is het deel "baangebruik" van boordtabellen niet meer beschikbaar?

19/03/2009 : Zeker zes keer ontwaakt tijdens rampnacht do 19-vr 20.3.09: m'n lichaam krimpt al in elkaar als het een vliegtuig nog maar hoort aankomen

18/03/2009 : En dan, om half vier, opeens toch een vliegtuig over de Noordrand

14/03/2009 : De nacht van vr-za 13-14.3.09 was de nacht voor ik naar het buitenland vertrok voor een paar dagen.

Vanaf half april zou de Noordrand vrijdagnacht als enig moment in de week vijf uur stilte moeten hebben

13/03/2009 : Werken met zolderraam open is zelfs met radio Klara vanwege hoge frequentie niet vol te houden

12/03/2009 : Do op vrijdag: concentratienacht, vrijdag op zaterdag: concentratienacht. De gezondheidsprijs is zeer zeer hoog.(vervolg)

11/03/2009 : Ik ben volstrekt verzuurd geraakt dank zij aanhoudende vliegtuigmarathon: 24/24; 7/7

09/03/2009 : Vliegtuig met luid zuigend geluid maandagmorgen om 6u10 heel laag: militair of burgervliegtuig
09/03/2009 : Zesmotorig legervliegtuig landt ONDER hoger vliegende opstijgende vliegtuigen boven Strombeek. Is het dan nooit genoeg?

06/03/2009 : Protest tegen zoveelste concentratie-rampnacht boven Noordrand

04/03/2009 : De 747'ens hier pal over terwijl er alternatief tracé bestaat, het wordt eentonig en het went nooit: het wordt alleen maar erger

04/03/2009 : De ene 747 op zaterdag na de andere: nooit meer rust

03/03/2009 : Hoeveel 747'ens vloegen hier op deze mooie morgen over binnen reeds zware ochtendspits?

03/03/2009 : Welk zwaar vliegtuig haalde me gisterenavond uit eerste slaap?

03/03/2009 : Vrijdag nog meer dan een maand concentratienacht. In ?nacht van vrij op za stijgen alle vliegtuigen van baan 25. Nog tot midden april gedurende ganse nacht (23-6 u), pas dan enkel tussen 23 en 1 u

03/03/2009 : Week en weekend zonder een stiltemoment is zeer zwaar en belastend voor mentale en lichamelijke gezondheid

03/03/2009 : Tot april zal elke vrijdagnacht een concentratienacht zijn!

03/03/2009 : Ombudsman dd 3 maart: "Vliegtuigen met QC hoger dan 48 ) zullen vanaf IATA zomerseizoen 2009 (midden april 2009), op alle routes niet meer opstijgen van Brussel-Nationaal".

 Ze stijgen nog altijd op! Zie hoe ze moeizaam omhoog ploegen, , ongetwijfeld veel te zwaar geladen.

01/03/2009 : Een van 59 of meer 'militaire' vluchten bovenop 'gewone' concentratie boven Noordrand?

Februari

2009

28/02/2009 : Waarom vliegt de ene 747-Denuth hier pal boven en de andere een stuk zuidelijker? 

De vierde 747, op een zaterdag, er vliegt bijna niks anders.

Weer een 747 op deze mooie zaterdag

27/02/2009 : Welk eenzaam vliegtuig haalt me de ene na de andere nacht rond 1 u uit m'n eerste slaap?

26/02/2009 : Horizontale track komt niet overeen met waarneming. Ombudsman Torck voert onderzoek uit bj DGLV

24/02/2009 : Ik voel mij met al die alweer opgestapelde en niet-beantwoorde klachten, en het door wie dan ook bij u beslissen om ons niet goed en tijdig te informeren meer dan minachtend en zelfs niet met een minimum aan respect behandeld .

22/02/2009 : 4-motorig toestel za 21.02 laag boven Strombeek

20/02/2009 : Weet u wel wat er hier in onze mooie eigen Noordrand gebeurt? Er zou rek zitten op windnormen. Zit er soms meer rek op de gezondheid van de een van van de ander?

18/02/2009 : Noordrand wil dezelfde voorkeursbehandeling (voor echte klachten) als Wake-Up krijgt voor klachten via geluidsmeter

17/02/2009 : Waarom wordt dichtbevolkte woonkern overvlogen terwijl kilometers lager kilometers onbewoond park liggen te wachten en zware jongens veel sneller rechtdoor hoogte kunnen winnen?

16/02/2009 : SOPOK-Airbus (vliegt rond Brussel) houdt Noordrand wakker vrijdagnacht om 1h01! Track klopt niet met waargenomen werkelijkheid!!!!! Vlucht kan perfect via kanaalroute- Osseghempark en zit dan 4 km vroeger boven 5.000 m.

16/02/2009 : CD&V maakt zich volstrekt ongeloofwaardig en dus belachelijk met zijn claim Wij gaan voor Wonen, Werken,Welzijn en Vlaams Karakter als men naar het vliegtuigdossier kijkt.

15/02/2009 : 747'ens boven Strombeek is puur pesten, net als het niet doorsturen van H en V tracks.

15/02/2009 : Iedereen, iedereen?? heeft dit windschema ooit moeten leren voor het vak aardrijkskunde. Baan 20/02 is het beste gericht naar de overheersende wind.

13/02/2009 : Preferentieel baangebruik geeft 25R al sinds eind januari wekelijks  gegarandeerd en officiëel minstens een concentratienacht,  vrijdag,  met misschien verlichting medio april. Steeg dit toestel rechtdoor op dan zat het al op 4à 5 km vanaf einde startbaan boven officiële 5.000 m hindergrens
08/02/2009 : Donderdag nacht alles vertrokken van 25R ondanks zuidenwind. Is dit het eerste bewijs dat "Vliegen volgens de wind" zoals in de nota staat een ijdel woord is?

05/02/2009 : Een eenzaam nachtelijk vliegtuig haalt me uit m'n eerste slaap maar wat wilt u: in veel ogen zijn wij onbelangrijke mensen

04/02/2009 : Deze 747'ens vliegen stukken lager dan andere vliegtuigen, het is hier dichtbevolkt, het zijn er meer dan vroeger en ze kunnen prima via de kanaalroute en het park van Laken vliegen: daar woont bijna niemand (vervolg)

04/02/2009 : Schouppe mag op RING-TV zijn eigen persberichten tegenspreken en schaamteloos beweren dat er geen preferentieel baangebruik meer is!
02/02/2009 : Reactie Hart Voor Huldenberg : Hart voor Huldenberg is niet tevreden zoals gemeld in de pers en klaagt Luchthavenakkoord aan zonder er iets anders voor in de plaats te stellen.

Indirect wordt aangegeven dat er ook andere routes moeten komen "Zolang er geen routes zijn die zorgen voor een evenwichtige verdeling van de opstijgers .........."

01/02/2009 : Het vliegplan Schouppe: de vlag dekt de lading niet. De gevolgen voor veiligheid en volksgezondheid zijn ernstig. Steeds dezelfde mensen in Vlaanderen krijgen loodhoudend Ultrafijn Stof verneveld boven hun hoofden omdat Brussel zijn bewoners beter beschermt

Januari

2009

26/01/2009 : Hoe vaak hebben inwoners Noordrand nog stilte? En hoe vaak omwonenden  20?

26/01/2009 : Het opheffen van het spreidingsplan werd losgekoppeld van de3  kernprincipes  van vliegen volgens de wind

26/01/2009 : Deze 747'ens vliegen stukken lager dan andere vliegtuigen, het is hier dichtbevolkt, het zijn er meer dan vroeger en ze kunnen prima via de kanaalroute en het park van Laken vliegen: daar woont bijna niemand

26/01/2009 : Nooit meer rust overdag!  En 's nachts alleen vrijdag van 1-6 : Vijf vliegvrije, stille uren op de ganse week: als de piloten niet ander beslissen (en reken maar dat ze dat zullen doen). Krimineel.

25/01/2009 : Van de 17 vertrekken hadden er 10 de nacht van 21 op 22.1 NIETS boven de Noordrand te maken (LNO, PITES, SOPOK). De wind was bijna 4 Beaufort zuid, dat is 25 km/u zijwind op de 25R. Hoe kan Schouppe nog twijfelen dat dit onveilig is en dat puur politieke windnormen Niet kunnen in een democratie.

22/01/2009 : De omleidingsroutes tijdens een concentratienacht in VOLLE GLORIE

19/01/2009 : Ombudsman Juan Torck wordt n.a.v. klacht van 15.1 gebruikt door regering om de Noordrand mee te delen dat het spreidingsplan niet dit voorjaar maar op 17 januari (dus afgelopen zaterdag)  werd opgeheven:

 "Het  Spreidingplan  dat  sinds  maart  2004  van  toepassing  is zal worden opgeheven vanaf zaterdag 17 januari 2009." Hoe lang blijft de Noordrand dit nog pikken?

19/01/2009 : Ik zit nog na te daveren van 747 die her net overvloog. Ik protesteer hier met KRACHT tegen en vraag doorsturen alle achterstallige H en V tracks

18/01/2009 : En toen kreeg de 25R maar 5 uur stilte per week en de 25L en de 20 zes nachturen. En dit is geen discriminatie?

17/01/2009 : 230° en 14 knopen en toch davert hier een 747 veel te laag en donderend en grommend over, minutenlang

16/01/2009 : B 747'ens horen niet zo laag boven een dichtbevolkt Strombeek te vliegen, ik protesteer hiertegen met kracht

11/01/2009 : Tijdens concentratienacht van 7-8/1/2009 vertrokken alle vluchten van 25R MET RUGWIND. Waar kwamen vier toestellen hier boven Wolvertem vandaan terwijl er geen sid HELEN vertrok? 7 van de 11 toestellen waaronder 3 A300's maakten eerst via noordrand ronde van Brussel voor oostelijke bestemmingen

05/06/2008 : Lakense "dagvluchten"

08/01/2009 : Van mij mag er een vliegtuig zacht maar zeker van de 25R glijden en de boel blokkeren: ZZO wind en men gebruikt de 25R!

02/01/2009 : Waar kwamen al die vliegtuigen tussen 6 en half acht ineens vandaan?

02/01/2009 : Welke toestellen vlogen nacht di 29-wo 30 terwijl er volgens het voorziene preferentieel baangebruik er geen nachtvertrekken van de 25R mochten zijn en waarom werd er vanaf 25R op oostelijke bestemmingen gevlogen terwijl baan 20 in gebruik was

  Uw Reacties tot 31/12/2008