Nacht woe 7-do 8.10.09: 12 toestellen vanaf 25R tussen 23 u en 01 u. Zes met oostelijke bestemming. Waarom werd preferentieel baangebruik niet toegepast?

Klacht 11 oktober 2009

T.a.v de ombudsdienst
 
Mevrouw, Mijnheer,
 
Nachtvluchten:
In de nacht van maandag 05 op dinsdag 06/10 om 2.55 uur gewekt door een luidruchtig overvliegend toestel.
In de nacht van woensdag 07 op donderdag 08/10 na 23 uur wakker gehouden door meerdere luidruchtige overvliegende toestellen.
Bij het nazien van de boordtabellen de windtabellen kom ik tot onthutsende vaststellingen.
Tussen 23.00 en 01.00 uur zijn er maar eventjes 12 toestellen van baan 25R vertrokken waaronder vermoedelijk de 6 toestellen met oostelijke bestemmingen die via de noordrand de ronde van Brussel gemaakt hebben.
Bij het consulteren van de windtabellen constateer ik dat er in die periode een zeer zwakke wind waaide uit zuidzuidoost tot zuidwest.
Waarom werd er niet vertrokken zoals voorzien volgens het preferentieel baangebruik?
Waarom werden deze vluchten geconcentreerd boven zone 1 en de noordrand?
Graag de radartrack en de vluchtlijst van die nacht.
 
Buiten deze nachtvluchten worden we ook nog geconfronteerd met vrij hoge frequenties van dagvluchten vooral tussen 10 en 13 uur en in de late namidag.
Deze toestellen vliegen in westnoordwestelijke, noorswestelijke, noordoostelijke richtingen en zelfs draaiend in zuidwestelijke richting zoals op dinsdag 06/10 om 11.39 uur door een 2 motorig toestel draaiend in zuidwestelijke richting.
Dit toestel vloog minimaal 3 4 Km noordelijker dan de ring R0
 
E. V
1861 Wolvertem