Schouppe: "Deze lijst van maatregelen beoogt de geluidsniveaus te verminderen?voor alle bewoners, zonder discriminatie". Verschillende windnormen? Vervuilende onnodige bochten. Concentratienacht vrijdag gegarandeerd.?Wat zou discriminatie dan wel niet zijn?

Grimbergen, 5 juni 2009.
 
 
Geachte Heer SCHOUPPE, Staatssecretaris van Mobiliteit,
Geachte Heer ROBERT, Raadgever Luchtvaart,
Geachte Dames en Heren,
 
 
Gelezen o.a. 19 mei, in een antwoord van de Heer G. ROBERT:
" De Regering heeft de beslissing genomen om het spreidingsplan op te heffen om meer rekening te houden met de wind. Tegen de wind in vliegen is inderdaad het basisprincipe in luchtvaart en heeft positieve invloed op de veiligheid van het luchtverkeer en op de geluidsniveaus... Gezien de felle kritiek over deze windnormen heeft de Regering tevens beslist om een studie te laten uitvoeren door onafhankelijke experten over de maximaal toelaatbare rug-en zijwindcomponenten voor het gebruik van de banen. Deze studie houdt in eerste instantie rekening met de veiligheid van de luchtvaart; en dat van alle andere overwegingen. De resultaten zijn verwacht tegen eind september.
Deze lijst van maatregelen beoogt de geluidsniveaus te verminderen voor alle bewoners, zonder discriminatie".
 
Veel dank aan de Regering voor die beslissing voor alle bewoners, zonder discriminatie maar... wegens de sterke lobbying van UBCNA, van de Oostrand, van Brussel Air Libre en andere, wegens de honderd duizende automatische klachten van de gemeentelijke "super" geluidsmeter van WAKE UP KRAAINEM .......
HOE ZOUDEN WE, in de NOORDRAND, dezelfde windnormen  kunnen hopen ? ? ?  Zie verder.
 
Ten meer, waar is er nog gesproken van de vervuilde omleidingsbochten over de Noordrand ( zelfs onder de QC 4 van M. GOSUIN !) en van de vliegroutes rechtstreeks naar bestemming ? ? ?
HOE ZOUDEN WE dit kunnen hopen wegens de hoogspanning van alle franstalige POLITICI, zelfs madame SNOY ( ECOLO zogezegd met GROEN !) schrijft in haar e-mail dat ik 14 mei gekregen heb , o. a. uittreksels " Sachez que nous suivons ce dossier quotidiennement et que nous mettons la pression maximale sur le Secrétaire d' Etat responsable, Monsieur SCHOUPPE afin qu'une solution rationnelle et durable soit enfin trouvée dans ce délicat dossier.
Au Parlement fédéral, mes interventions répétées auprès de lui vont toujours dans le même sens:
-- l'utilisation de la piste 02/20, pour des raisons évidentes de sécurité et de nuisances, doit restée limitée à des conditions de vent du Nord confirmées.
-- les avions doivent éviter le survol à basse altitude de Bruxelles et des agglomérations situées au sud  et à l'est de la capitale..."
HOE komen al de toeristen voor de talrijke Feesten, Festivals, Parades...enz georganiseerd in en door Brussel ... per fiets ?...
Voor hen de lusten en voor ons de lasten ! 
 
Mag ik Uw aandacht vragen op de hierbij gevoegde documenten voor maandag 1 juni 2009.
 
1) Meteo 1/6/09 : Belgocontrol +IRM + webcam ( heel de dag wind 050 en vooral 70 graden)
2) METAR berichten ( Historique des messages METAR van WAKE UP KRAAINEM)
Volgens de kleuren  is de baan bruikbaar, bijna bruikbaar of onbruikbaar.
Groen = geen achterwind
Zwart  = zwakke achterwind
Orange = baan bijna onbruikbaar ( Sorry, geen orange kleur op mijn computer voor e-mail)
Rood  = baan onbruikbaar door windcondities.
 
ZIE : 2u50': baan 20 onbruikbaar want 0.98 knopen is te sterk ! nochtans 's nachts,tot nu toe, zou het 5 knopen zijn !
Tegenover voor de banen 25R 25L ... 13u20' zijn 6.06 knopen nog zwake wind.
25R 25L ... 7.66, 8.46, 9.40, tot 9.53 knopen ... alleen maar bijna onbruikbaar nochtans boven de huidige 7 knopen al meer dan de 5 knopen rugwind van ICAO !
13u50' 25R 25L ...10.30 knopen ... alleen maar boven 10 knopen willen ze wel aanvaarden dat 25R 25L onbreekbaar zijn door windcondities !
 
Die 10 knopen rugwind voor de banen 25R 25L is de EIS van UBCNA, van WAKE UP KRAAINEM met de raad en de steun van M. TOUWAIDE !
 
We zijn tweetalige franstaligen, inwoners van GRIMBERGEN sinds 40 jaar in totale gezelligheid met iedereen, geen enkel probleem met de Gemeente en willen niet verhuizen.
Leden van ACTIE NOORDRAND zijn we helemaal akkoord met hun eisen (uittreksel)
" Aeronautisch veilig economisch en ecologisch tegen de wind in."
 
Graag zou ik Uw mening ontvangen.
Oprechte dank voor het lezen van mijn " Trop is te veel"
Met de meeste hoogachting.

R.F;D

Grimbergen