Elke afwijking van ICAO is twee keer zoveel risico!
 

Geachte,

Tussen 9 en 11 u op woe avond 18.3 vlogen er hier nogal wat vliegtuigen, wel wat hoger dan gebruikelijk. Waarvan kwamen deze, welke was de bestemming en hoe kwam het dat ze hier vlogen?

Hoogachtend

 

J. O

Actie Strombeek

 

Brussel, dinsdag 24 maart 2009

 

 Mevrouw, 

Ik neem kennis van uw klacht.

Dit is de vluchtlijst voor de dag en periode waar U naar verwijst.

 18/03/2009 21:00 | D | 25R | RJ1H | 46 | 1,6 | CIV1C

18/03/2009 21:01 | D | 25R | CRJ9 | 38 | 1,4 | SOPOK3C

18/03/2009 21:02 | D | 25R | E135 | 19 | 0,5 | DENUT3C

18/03/2009 21:04 | D | 25R | A320 | 74 | 2,5 | CIV1C

18/03/2009 21:05 | D | 25R | DH8D | 29 | 0 | HELEN3C

18/03/2009 21:07 | D | 25R | B742 | 378 | 49 | SOPOK3D

18/03/2009 21:10 | D | 25R | B734 | 63 | 2 | CIV1C

18/03/2009 21:11 | D | 25R | B736 | 60 | 1,3 | NIK2C

18/03/2009 21:13 | D | 25R | CRJ9 | 37 | 1,2 | SOPOK3C

18/03/2009 21:14 | D | 25R | RJ85 | 44 | 1,4 | SOPOK3C

18/03/2009 21:17 | D | 25R | A319 | 62 | 1,5 | ROUSY3C

18/03/2009 21:19 | D | 25R | CRJ7 | 34 | 1,3 | SOPOK3C

18/03/2009 21:20 | D | 25R | RJ1H | 46 | 1,6 | DENUT3C

18/03/2009 21:25 | D | 25R | RJ1H | 46 | 1,6 | ROUSY3C

18/03/2009 21:28 | D | 25R | RJ1H | 46 | 1,6 | CIV1C

18/03/2009 21:32 | D | 25R | A319 | 64 | 1,7 | HELEN3C

18/03/2009 21:35 | D | 25R | RJ1H | 45 | 1,5 | ROUSY3C

18/03/2009 21:49 | D | 25R | A319 | 64 | 2,1 | SOPOK3C

18/03/2009 22:03 | D | 25R | B462 | 43 | 1,3 | LNO2C

18/03/2009 22:21 | D | 25R | A320 | 74 | 2,3 | DENUT3C

 

20 vluchten:

Naar het Noorden: Denut 3, Helen 2, Nicky 1

 Naar Chivres op Ringroute: 4

 Rechtdoor op Deltaroute: 1

 Naar het Oosten: Lno 1, Rousy 3, Sopok 5.

 Gelieve in bijlage een track te vinden met de vluchten van 18/03/2009 tussen 21.00 en 23.00.

 

Zoals U weet kunnen de vliegtuigen op de Ringroute (CIV1C) in functie van externe factoren, waaronder meteorologische, meer noordwaards of zuidwaards van de Ring R.0 evolueren.

 Zoals blijkt uit de track evolueren de vliegtuigen hier meer zuidwaards van de Ring R.0.

 Een betere omschrijving van de Ringroute, met het overvliegen van waypoints, maakt deel uit van de mogelijke voorstellen.

 U vindt hieronder de laatste officile deviaties overgemaakt door Belgocontrol die lopen tot van 01/03 tot vrijdag 20/03/2009 10.00.

 

Maart 2009

01/03/09 | 25L/25R | 06u00-10u00 | windrichting 060 tot 090, max 8 knopen | | | overschrijding rugwindnorm baan 20 | 25R/25R,2 | 11u00-14u15 | reiniging baan 25L

 11u tot12u opstijg. 4 CIV baan 20 ipv.25R

02/03/09 | 25R/25R | 13u00-14u00 | werken baan 25L

04/03/09 | 20/20 | 00u26-06u00 | windrichting 160 tot 180, max 25 knopen, overschrijding laterale windnorm baan 25 20/20 | 06u00-10u15 | windrichting 160 tot 180, max 30 knopen, overschrijding laterale windnorm baan 25

20/25R | 10u15-15u38 | windrichting 180, max 23 knopen

21 knopen laterale wind banen 25L/R maar met 4 knopen tegenwind

05/03/09 | 25/25 | 23u00-00u00 | windrichting 330 van max 17 tot 25 knopen

06/03/09 | 25/25 | 00u00-06u00 | windrichting 330 van max 23 knopen

07/03/09 | 20/20 | 13u00-23u00 | baan 25R gesloten wegens werken  (NOTAM A340)

08/03/09 | 20/20 | 06u00-10u10 | baan 25R gesloten wegens werken (NOTAM A340)

| 25L/20 | 10u10-10u40 | windrichting 220 tot 310 van 23 knopen

| 25L/25R | 10u40-16u00 | windrichting 260 tot 280 van 17 knopen met| rukwinden tot 22 knopen

| 25L/25R | 23u00-00u00 | windrichting 250 van 16 tot 25 knopen

09/03/09 | 25/25 | 00u00-00u30 | windrichting 250 tot 20 knopen, overschrijding laterale windnorm baan 20

| 25/25 | 03u20-06u00 | windrichting 260 tot 20 knopen, overschrijding laterale windnorm baan 20

10/03/09 | 25R/25R | 13u00-14u00 | werken baan 25L

| 25/25 | 23u00-24u00 | windrichting 290 tot 360 van max 15 knopen

11/03/09 | 25/25 | 00u00-06u00 | windrichting 290 tot 350 van max 12 knopen

14/03/09 | 25/25 | 16u00-17u55 | windrichting 260 tot 310 van max 19 knopen

15/03/09 | 25/25 | 10u25-16u00 | windrichting 270 tot 320 van max 16 knopen

16/03/09 | 25R/25R | 13u00-14u00 | baan 25L gesloten wegens werken (NOTAM A380)

17/03/09 | 02/07R | 12u45-20u35 | werken baan 25R, windrichting 010 van 4 knopen max 8 knopen, Voorspelling windrichting 060 van 9 knopen met rukwinden tot 14 knopen

| 02/07R | 21u33-23u00 | windrichting 070 van 4 tot 10 knopen, rugwind 25L 9,6 baan 25R 7,2 knopen, op grote hoogte wind uit 070 15 tot 20 knopen

| 02/07R | 23u00-24u00 | windrichting 070 van 4 tot 5 knopen, op grote hoogte (1000 - 2000 voet), windrichting 070 van 15 ࠲0 knopen

18/03/09 | 02/07R | 00u00-03u00 | "

| 25L/25R | 03u00-06u00 | windrichting 090 van 3 tot 5 knopen, op grote hoogte wind uit 080 10 tot 15 knopen

| 02/07R | 06u23-18u25 | windrichting 080 van 5 tot 9 knopen

| | | op 1000 voet windrichting 065 16 knopen

| | | op 2000 voet windrichting 070 23 knopen

19/03/09 | 02/07R | 09u05-22u01 | windrichting 020 van 4 tot 5 knopen, op 1000 voet windrichting 020 10 knopen, op 2000 voet windrichting 020 15 tot 20 knopen

| 25/25 | 23u00-24u00 | windrichting 050 tot 070 van max 7 knopen, overschrijding rugwindnorm baan 20

20/03/09 | 25/25 | 00u00-06u00 | windrichting 050 tot 070 van max 7 knopen, overschrijding rugwindnorm baan 20

| 02/07R | 09u35- . | windrichting 050 tot 100 van max 8 knopen

 Ik blijf ter uwe beschikking voor eventuele bijkomende informatie.

Hoogachtend,

Juan TORCK

Ombudsman op de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal