Preferentieel baangebruik geeft 25R al sinds eind januari wekelijks  gegarandeerd en officiëel minstens een concentratienacht,  vrijdag,  met misschien verlichting medio april. Steeg dit toestel rechtdoor op dan zat het al op 4 à 5 km vanaf einde startbaan boven officiële 5.000 meter hindergrens.

Klacht 13.2.09

Geachte,

welk was het vliegtuig dat hier om 1h01 vannacht overvloog?

Graag de H en de V track

Hoogachtend

 J. O.
Actie Strombeek

Van: juan.torck@mobilit.fgov.be
Datum: 16 februari 2009 14:55:04 GMT+01:00
 

 Brussel, maandag 16 februari 2009

 Mevrouw,

Het vliegtuig waar U in uw klacht naar verwijst betrof een Airbus > A300B die in de nacht van vrijdag 13/02 op 14/02/2009 om 00.49 opsteeg van baan 25R met bestemming Duitsland op de SOPOK4Z-route.
De tonnenmaat van het vliegtuig bedroeg 165 ton, de QC bij het opstijgen 10,1.

Ik stuur U hieronder onder schemavorm het nieuw Preferentieel baangebruik.
Zoals  U  ondertussen wel weet voorziet het nieuw preferentieel baangebruik in  de  nacht  van  vrijdag  op zaterdag het gebruik van het schema 25R/25, waarbij alle vliegtuigen opstijgen van baan 25R.
De  vliegtuigen met bestemming oosten gebruiken dan de ZOULOU-routes, zoals het vliegtuig waar U naar verwijst in uw klacht (SOPOK4Z-route).

In  de  nacht  van  vrijdag 13/02 op zaterdag 14/02 waren er 7 opstijgingen waarvan 5 van baan 25R en 2 van baan 25L.

Ik stuur U in bijlage de horizontale en verticale track van deze vlucht.

De  verticale  track  laat  ik  onderzoeken  door het DGLV op een eventuele routefout.

Hoogachtend,

Juan Torck
Voor de Ombudsdienst