Van de 15 nachtvluchten waren er maar 4 (VIER) voor de Noordrand bestemd. De rest zijn NIMBY vluchten.

Klacht 30.6.2009

Geachte,

toen ging ik op tijd naar bed en dit is nu al het vierde vliegtuig dat hier om zes voor middernacht op dezemaandagavond overvliegt.

Onmogelijk te slapen.

Graag de vluchtlijst en radartracks van wat ongetwijfeld weer een moordende concentratienacht wordt. 330? 3 kn. Dat wordt dus met rugwind opstijgen en dubbel zoveel lawaai met de wind mee in onze richting.

Misdadig.

Graag tracks en vluchtlijst.

Hoogachtend

J.Overeem

Actie Strombeek

Van: juan.torck@mobilit.fgov.be

Datum: 15 januari 2010 17:10:13 GMT+01:00

Brussel, vrijdag 15 januari 2010

Geachte Mevrouw,

Gelieve  in bijlage de nachttrack te vinden voor de nacht van maandag 29/06 op dinsdag 30/06/2009.

Dit is de vluchtlijst.

Er waren die nacht 15 vluchten waarvan:

Naar het noorden:

2 vluchten op Nicky

1 vlucht op Denut

1 vlucht op Helen

Rechtdoor:

3 vluchten op de kanaalroute

Naar het Oosten:

8 vluchten op Zoulou-routes

Er  werd  die  nacht  afgeweken van het preferentieel baangebruik dat mixed opstijgingen   van   de  banen  25R  en  20  voorziet  in  functie  van  de bestemmingen.

Dit  zijn  de  officiŽle deviaties, met de meteorologische redenen voor het gebruik van het deviatieschema.

Een  wind  van 350į 7 knopen geeft een rugwindcomponent van 6,1 op baan 20, wat  dus  een  overschrijding  van de rugwindnorm (voor baan 02/20 is dat 0 knopen  overdag  en  5  knopen  's nachts) voor het gebruik van die baan 's nachts betekent.

Hoogachtend,

Juan TORCK

Voor de Federale Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal