Woensdagnacht 7.10.'09: 16 vluchten via 25R waarvan 6 zuivere Oostrandvluchten. Tussen 23u en half een 11 vluchten waarvan 6 (!) oostrandvluchten!!!

 

Klacht 9.10.'09; antwoord 27 november 2009 14:32:09 GMT+01:00

Geachte,

Hierbij protesteer ik tegen de nacht van woensdag op donderdag.

Ik heb de indruk dat voor de zoveelste keer zowat alles weer boven ons hoofd kwam.

Klopt het dat er meer dan 20 vluchten vertrokken?

Als DHL weg is, wat vliegt daar dan? Vooral de voornacht was HELS!

HELS! Bijna onophoudelijk gegrom en gedonder.

We wonen hier in de Noordrand NIET ONDER, NAAST OF IN HET VERLENGDE VAN EEN BAAN!!!!!!

4 of 5 vluchten tussen 23 en 24 uur: inslapen uitgesloten.

Tussen 0 en 1 u ik weet niet hoeveel, twee keer wakker;

Tegen 2 u weer wakker.

Na 3 u weer en dan tegen half zes. En dan komt om zes uur... de fanfare!

Dat zijn toch geen menselijke nachten meer? Hoe kan een regering die het goed met haar burgers voorheeft dit gewone mensen die moeten en willen werken en kinderen grootbrengen week in week uit aandoen?

Graag de tracks en vluchtlijst van deze nacht en ALLE achterstallige tracks en vluchtlijsten van afgelopen maanden vanaf 1 april.

Als u dit niet kunt voor elkaar krijgen, gaan we hogerop. U laat ons geen keus.

Hoogachtend

J. O.

Actie Strombeek

Brussel, vrijdag 27 november 2009

Mevrouw,

In antwoord op uw klacht van 9 oktober 2009 laat ik u hierbij de gevraagde gegevens geworden.

Vluchtlijst voor de nacht van 7 op 8 oktober 2009.

07/10/09 23:21:00 D     25R   E135  19T   0,4 Q.C           DENUT3C

07/10/09 23:25:00 D     25R   RJ1H  44T   1,4 Q.C           SOPOK4Z

07/10/09 23:30:00 D     25R               0                 SOPOK4Z

07/10/09 23:46:00 D     25R   E145  21T   0,8 Q.C           HELEN3C

07/10/09 23:51:00 D     25R   A319  64T   1,6 Q.C           ROUSY3Z

07/10/09 23:57:00 D     25R   RJ1H  44T   1,4 Q.C           CIV7D

08/10/09 00:05:00 D     25R   B762  160T  7,9 Q.C.          SOPOK4Z

08/10/09 00:12:00 D     25R   A319  70T   1,9 Q.C.          NIK4Z

08/10/09 00:14:00 D     25R   RJ1H  46T   1,6 Q.C.          DENUT3C

08/10/09 00:26:00 D     25R   A318  62T   1,3 Q.C           SOPOK4Z

08/10/09 00:27:00 D     25R   RJ85  42T   1,1 Q.C           ROUSY3Z

08/10/09 00:43:00 D     20    B752  100T  3 Q.C.                  SOPOK2L

08/10/09 00:53:00 D     25R   B733  59T   2 Q.C             CIV7D

08/10/09 01:11:00 D     20    B733  62T   2,1 Q.C           SOPOK2L

08/10/09 01:23:00 D     20    B737  68T   2,1 Q.C           LNO4L

08/10/09 01:41:00 D     25R   ATP   24T   0 Q.C             HELEN3C

08/10/09 01:56:00 D     20    B752  93T   2,4 Q.C           SOPOK2L

08/10/09 02:57:00 D     25R   A30B  165T  10,1 Q.C          DENUT3C

08/10/09 02:58:00 D     20    B752  100T  3 Q.C             PITES3N

08/10/09 03:17:00 D     25R   B752  100T  3 Q.C             CIV7D

08/10/09 05:35:00 D     25R   B752  100T  3 Q.C             CIV7D

Er waren in totaliteit 21 vertrekkende vluchten waarvan 16 vluchten vanaf de baan 25R en 5 vertrekkende vluchten vanaf de baan 20.

De 16 vluchten vanaf baan 25R vlogen op de volgende routes:

   -  3 vliegtuigen op de DENUT3C route

   -  4 vliegtuigen op de SOPOK4Z route

   -  2 vliegtuigen op de HELEN3C route

   -  2 vliegtuigen op de ROUSY3Z route

   -  4 vliegtuigen op de CIV7D route

   -  1 vliegtuig op de NIK4Z route

Gelieve in bijlage eveneens de nachttrack te vinden.

Inmiddels blijf ik steeds te uwer beschikking voor alle verdere informatie.

Met vriendelijke groeten,

Willy Houbrechts

Ombudsdienst voor de luchthaven Brussel Nationaal.

(See attached file: nacht 7 oktober 2009 HT.pdf)