Ook de Ombudsdienst discrimineert! Klager uit Kraainem krijgt al na 1 maand antwoord. Inwoners van de Noordrand krijgen zelden of nooit antwoord, opgelopen achterstand is  7 maanden met alleen sporadisch antwoord en dan nog alleen na grote druk

 

Van: 

Datum: 7 november 2009 13:25:19 GMT+01:00

Aan: Els.VanGelder@mobilit.fgov.be

Onderwerp: Dringende klacht over verschil klachtenafhandeling

Geachte mevrouw,

Op bezoek bij een zakelijke relatie in Kraainem kwamen we over de vliegtuigen te spreken en werd mij onderstaand antwoord op onderstaande klacht getoond.

Er ligt nog geen maand tussen de klacht en  het antwoord van de Ombudsdienst.

Als u mijn klachtendossier (en dat van anderen op de Ombudsdienst) onderzoekt zult u merken dat de achterstand op onze nochtans gerechtvaardigde klachten gigantisch is en dat de termijn van 1 maand nooit gehaald wordt, tenzij uitzonderlijk als ik zeer zeer zwaar aandring (wat de klager uit Kraainem niet heeft hoeven doen).

Graag uw reactie, met verklaring van dit grote verschil en hoe u denkt dat de Ombudsdienst voortaan kan zorgen voor een eerlijke verdeling van haar effectieven over alle klagers.

Hoogachtend

J.O.

Strombeek België

Van: Els.VanGelder@mobilit.fgov.be

Datum: 6 november 2009 15:16:09 GMT+01:00

Brussel, 6 november 2009

Geachte heer ,

Dossiernummer : 

Ik heb uw klacht met de nodige aandacht gelezen en onderzocht.

U verwijst naar de nacht van woensdag 7 op donderdag 8 oktober 2009.Ik geef u, ter informatie, de deviaties op het preferentieel baangebruik (afgekort als PBG in de tabel, dat sinds 31 januari 2009 van toepassing is), zoals die ons voor de door u vermelde periode zijn toegestuurd door Belgocontrol.

Datum

 Uur

PBG

Deviatie

Reden

   

D

A

   
07/10 23.00-23.40 25R/20 25 25R/20  Wind kalm, onweerswolken ten zuiden van de luchthaven
  23.40-00.00 25R/20 25 25R/25L  Zichtbaarheid 800 mete wind kalm, onweerswolken
08/10 00.00-00.30 25R/20 25 25R/25L Wind kalm, onweerswolken ten zuiden van de luchthaven

Informatie bij de tabel :

D, A = Departure (opstijging), Arrival (landing)

PBG 25R/20 : opstijgen van baan 25R voor het vliegverkeer via de route

ELSIK, NIK, HELEN, DENUT, KOK en CIV en van baan 20 voor het vliegverkeer

via de route LNO, SPI, SOPOK, PITES en ROUSY.

25 = landingen op de banen 25R en 25L

Dag

Uur

Vertrek

Baan

Vliegtuigtype

Tonnage

QC

Route

07/10/09 23.25.00 D 25R E135   19 0,4 DENUT3C
07/10/09 23:25:00  D    25R RJ1H     44   1,4 SOPOK4Z
07/10/09 23.46.00 D 25R E145 21 0.8 HELEN 3C
07/10/09 23.51.00 D 25R  A319  64     4.6 ROUSY3Z
07/10/09 23.57.00 D 25R RJ1H 44 1.4 CIV7D
08/10/09 00.05.00 D 25R B762 160 7.9 SOPOK4Z
08/10/09 00.12.00 D 25R A319 70 1.9 NIK4Z
08/10/09 00.14.00 D 25R RJ1H 46 1.6 DENUT 3C
08/10/09 00.26.00 D 25R  A318 62 1.3 SOPOK4Z
08/10/09 00.27.00 D 25R RJ85 42 1.1 ROUSY3Z
08/10/09 00.43.00 D 20 B752 100 3 SOPOK2L
08/10/09 00.53.00 D 25R B733 59 2 CIV7D
08/10/09 01.11.00 D 20 B733 62 2.1 SOPOK2L
08/10/09 01.23.00 D 20 B737 68 2.1  LNO4L
08/10/09 01.41.00 D 25R  ATP 24 0 HELEN3C
08/10/09 01.56.00 D 20 B752 93 2.4  SOPOK2L
08/10/09 02.57.00 D 25R A30B 165 10.1 DENUT3C
08/10/09 03.17.00 D 20 B752   100 3 PITES3N
08/10/09 03.17.00 D 25R B752    100 3  CIV7D
08/10/09 05.35.00 D 25R B752 100 3 CIV7D

Er was in deze lijst ook nog een militaire vlucht opgenomen maar de Ombudsdienst mag u hierover geen verdere inlichtingen bezorgen omwille van vertrouwelijkheidsvoorschriften.  Er kan wel bevestigd worden dat dit toestel evenmin het door u vermelde vliegtuig kan zijn.

Ik hoop u hiermee de nodige informatie bezorgd te hebben.

Hoogachtend,

- - - - - - - - - Original Message - - - - - - - - -

Beste,

nacht van 7>8 oktober 2009 : wakker gemaakt door een vlucht halfvier 's nachts.

Graag de tracks en vluchtlijst van deze nacht.

Met de beste groeten,

J.W.

 1950 Kraainem