Er wordt lustig met hoge frequentie boven de Noordrand gevlogen met strakke NO-wind, waar blijft het echte "vliegen met de wind"?

Datum: 25 juni 2009 17:32:49 GMT+02:00

Aan: <airportmediation@mobilit.fgov.be>

Kopie: "ACTIE_NOORDRAND" <ACTIE-NOORDRAND@BELGACOM.NET>, "Etienne Schoupe" <etienne.schouppe@skynet.be>

Onderwerp: Klachten nachtvluchten maandag 22/06 en vluchten 24/06

T.a.v de ombudsdienst,
 
Mevrouw, Mijnheer,
 
Nachtvluchten
In de nacht van maandag 22 op dinsdag 23/06 gewekt om 3.02 uur door een een luidruchtug overvliegend toestel.
Nogmaals om 3.25 uur en 3.40 uur
Bij het bekijken van de boordtabellen constateer ik dat het grootste deel van de vluchten vertrokken zijn van baan 25R, zelfs met oostelijke bestemmingen.
Van de 4 toestellen die tussen 3.00 en 4.00 uur vertrokken zijn heb ik er 3 waargenomen.
Voor de route HELEN (route boven mijn woning) is er maar 1 toestel vertrokken.
Dus die 2 andere toestellen zijn serieus van hun route afgeweken, of moet ik weer spreken van een concentratie van de routes tot voorbij Grimbergen?
Die nacht zijn alle toestellen met rugwind vertrokken.
Volgens de windtabellen heerste er een noordnoordoostenwind tot noordoostenwind.
Een ideale wind voor het gebruid van de banen 07 en 02.
Of is vliegen volgens de wind een fabeltje, en zeker wat het gebruik van baan 25R betreft.
 
Dagvluchten 24/06
Die dag heerste er een vrij strakke oostenwind en zijn de vluchten van banen 07 vertrokken
Waarom heb ik die dag meerdere vluchten vaan noordoost naar zuidwest geconstateerd.
13.52 uur een 2 motorig toestel van NO naar ZW
13.56 uur idem
14.00 uur een 2 motorig toestel van oost naar west
14.03 uur en 14.05 uur 2 toestellen van NO naar ZW
16.30 uur een 4 motorig schroef toestel van NO naar zuidwest
17.38 uur idem
Welk bochtenwerk hebben deze toestellen gevlogen?
Buiten dit bochtenwerk was dit vele toestellen in een korte tijdsspanne (frequentie)
Graag de radartracks van die dag. 
E. V.
1861 Wolvertem