DIEGEM REACTIES


Datum

Overzicht

13/06/2007

Groen moest wachten tot 3 uur 's nachts? Goh, voor ons is het tegenwoordig iedere nacht 'wachten' tot 3 uur. En dan begint het pas echt! De één na de andere en recht over. Zo gaat het niet meer.

31/10/2006

Frequentie boven Diegem was tussen 3 en 5 uur gewoon onmenselijk

29/10/2006

Vreselijke frequentie boven Diegem zaterdag

29/09/2006

De frequentie waarmee Diegem overvlogen wordt is onvoorstelbaar: het is doodgewoon FOLTERING.

25/09/2006

Wat was dit zeer zwaar toestel dat 25.9 rond 8.22 hier boven Diegem opsteeg? Het kwam nauwelijks boven de daken uit.

22/09/2006

Diegem meer dan ooit totaal geconcentreerd overvlogen via 25R, nu denkt men in Evere en Schaarbeek ook al dat zij overvlogen worden door spreidingsplan terwijl het door concentratie komt. In augustus kon toch ook gedeeltelijk gespreid?

17/09/2006

Zondag 17 september werd baan 25R vanaf 11 uur regelmatig gebruikt zonder dat er speciale weersomstandigheden waren. Hoe kan dit?

01/09/2006

Zelfs met slecht weer kon alles wat VROEGER niet kon, nu ineens wel, zoals tegelijkertijd opstijgen van 25R en 20
Werken op de 25 L - augustus 2006

18/08/2006

Landingen 'hinderen' Haren en Diegem. Wat lief van de ombudsman dat hij zich hierom bekommert. Wanneer schrijft hij eens over ernstige hinder door zwaar geconcentreerde vertrekken over Haren en Diegem via de 25R, de baan die bijna altijd gebrukt wordt;

17/08/2006

Landingen over Diegem woe tussen 18 en 21 u waren absoluut niet belastend, maar vandaag worden we verschrikkelijk overvlogen met zeer zware vertrekkende vliegtuigen

12/08/2006

Baan 25R werd voor de zoveelste keer op een zaterdag na 15 u gebruikt: omdat 25L op zaterdag nooit gebruikt wordt kunnen de werken dus geen invloed hebben op de luchtverkeersregeling.

02/03/2006

In nacht 1-2 maart hebben talrijke zeer luidruchtige vliegtuigen mij groot deel van de nacht wakker gehouden.

19/02/2006

Wat heeft de Staat in de Staat weer gevonden om Diegem verder uit te roeien en leegkomende gronden in te palmen?

12/02/2006

Elke 50seconden een vliegtuig, de ganse week, dag en nacht, zaterdag inbegrepen en zo vanaf 15 u de 25R, al even ononderbroken. DIT IS ONAANVAARDBAAR. Dit orchestreert dood onze gemeente

08/12/2005

91,2 DB om 3,38 u 's nachts!  BIAC is volslagen gek geworden! De Staat in de Staat stelt zich nu openlijk boven elke wet.

12/11/2005

Voor de zoveelste keer wordt het spreidingsplan dat volgens Landuyt nog altijd in voege is, vanaf 4uur deze zaterdagmorgen NIET toegepast

19/10/2005

Die vreselijke F16 vliegt ook boven Diegem zoals trouwens elke dag wat meer legertoestellen, soms even regelmatig als lijntoestellen. Zeker elke ochtend rond 8u10

16/10/2005

Vanaf 4.10 u zaterdagmorgen stegen blijkbaar alle vliegtuigen op vanaf 25R, net na afronden onderhandelingen; u provoceert mensen die reeds zwaarst getroffen zijn

09/10/2005

Ik ben vannacht - zaterdagnacht, de nacht van 8 op 9 oktober - wakker geworden om 23.54 u terwijl normaal de 25R de zaterdagnacht niet gebruikt wordt.

17-23/08/2005

Vandaag 17.8 landden er vliegtuigen over meest getroffen zone 1:Diegem/Haren, terwijl er altijd beweerd werd dat dit niet kon omdat er over Brussel gevlogen moest worden! Tarare, leugens!

 Ombudsman Touwaide denkt dat hij geviseerd wordt als men de windnormen crimineel noemt.

Gelooft ombudsman Touwaide nu werkelijk wat hij zelf beweert?

Landen op 7L was vroeger gebruikelijk boven Diegem (en Brussel), we willen graag landingen ruilen met vertekken.

21/08/2005

Opnieuw vertrekt zoals ganse week ook dit weekend alles hier boven ons en werd baan 25L opnieuw niet - zoals nochtans voorzien - ingeschakeld tijdens nacht en/of dagvertrekken.

21/08/2005

Min. Peeters: BIMmetingen pas vanaf 65dB, lawaai boven Diegem hoger want vlak bij luchthaven en door bochtenwerk boven Diegem worden aantal vluchten niet gemeten

16/08/2005

De geluidsmeters in de Noordrand staan roodgloeiend.  25 vluchten tussen half vier en zes uur, soms om de twee minuten!! Minister Landuyt deed niets om dat te voorkomen. Integendeel.

13/08/2005

Vanmorgen zag ik twee vliegtuigen BIJNA botsen boven Diegem, alleen maar om NIMBY-gebied te vermijden; wat als er vandaag of morgen een boven Diegem uit de lucht valt?

11/08/2005

Vliegtuig dat hier vandaag rond 15 u overkwam en gisteren rond 14.45 zou niet mogen worden toegelaten in zo'n dichtbevolkt gebied, het is of te zwaar geladen of kan geen hoogte nemen.

09/08/2005

Nacht maandag-dinsdag 8-9.8 was zelfs voor doorgewinterde Diegemse teveel van het goede. Behandelt u iedereen gelijk die op gelijke afstand woont en u lost het probleem op.

08/08/2005

Wat we sinds vermoedelijk begin van werken aan baan 02/20 meemaken is niet.meer menselijk: constant overvliegen, 24 u op 24 u, is TEVEEL.

25/07/2005

Negeert Landuyt juridische uitspraken als er geen boetes aan verbonden zijn? Zaterdag 23 juli werd Diegem ganse dag overvlogen, te beginnen met 21 (SIC!) vluchten tussen 6 en 7 uur.

17/07/2005

Geen enkele zondag rust in Diegem, spreidingsplan of geen spreidingsplan (natuurlijk is er allang geen spreidingsplan meer, alleen noch uitzichtloze concentratie).

13/07/2005

Nacht 12/13 juli was in vroege uren afschuwelijk: niet alleen lawaai maar ook hoge frequentie daverende vliegtuigen bovenop grondlawaai door taxiën.

13/07/2005

 Voor zoveelste maal werd spreidingsplan niet nageleefd zondag 10 juli tussen 7.59 u en 12.30 u.

03/07/2005

Ganse donderdag, vrijdag en zaterdag zijn Diegem en Haren platgevlogen; deze situatie is ONLEEFBAAR. Brussel is niet probleem. Leuven evenzeer. En  premier en zijn kabinetschef voerden concentratie in.

20/06/2005

De uitroeïngsprocedure in Diegem (en dus ook Brussel 13) gaat maar door: er is deze zondag CONSTANT, maar dan ook CONSTANT vliegtuiglawaai. Altijd over dezelfde mensen!

19/06/2005

Vannacht 18-19.6 werden wij ondanks spreidingsplan in Diegem vreselijk overvlogen hoewel we aan grondlawaai hoorden dat er ook in andere richting vertrokken werd, een schande!

18/06/2005

Meer dan 30 vluchten per uur boven Diegem tussen 20 en 21 uur als de kinderen moeten slapen en wat met volgende maand met de charters erbij?

10/06/2005

 Deze vrijdag begon met 15 (!) vertrekken tussen 6 u en 6u30, plus uitzonderlijk lawaaiering legertoestal om 16.15 u.

05/06/2005

KUL-studie en resultaten hebben niets te maken met werkelijkheid op terrein, zeker niet in zone 1. Studie opgesteld volgens theoretisch spreidingsplan waarvan voornamelijk wordt afgeweken, nog los van uw 'aanpassingen'

30/05/2005

Blijkbaar zijn windnormen en veiligheid niet door normen en regels bepaald en voor iedereen gelijk, net zo min als schone lucht en gemeten hinder, hier, onder de politieke bocht naar rechts.

29/05/2005

Spreidingsplan weer niet gerespecteerd (21 vertrekken in 1 u tijd). Toch geen wind, geen wolkje,  maar zo'n frequentie kan men 's zondags toch niet aan chique wijken opleggen, vooral als er zon is...

21/05/2005

 Nieuwe wijziging spreidingsplan voor zaterdag? Mensenrechten zijn blijkbaar niet gekend bij onze ministers als het niet om 'important' people gaat.

16/05/2005

Er zijn nog nooit zoveel militaire vertrekken en landingen op Zaventem geweest als de laatste maanden. En hoe zit het met spreiding en het proportionaliteitsbeginsel?

12/05/2005

Als Oostrand moet rusten tijdens weekend, geef ons dan alle weekendvluchten en geef hen al onze weekvluchten, misschien beseffen ze dan wat er hier vliegt.

08/05/2005

Donderdag 5 mei tussen 6 u en 6.30 u (nog altijd de nacht volgens Europa) 13 (!) vliegtuigen boven ons hoofd. 13! En nog eens zeven tussen 6.30 en 7 u.

08/05/2005

Zondag Moederdag, het spreidingsplan werd zoals bijna iedere week niet nageleefd boven onze patattengang in Diegem.

07/05/2005

Welke compensaties krijgt Diegem voor deze zaterdag 7 mei waarop we vanaf 15 u om de twee minuten overvlogen werden? En voor donderdag 5 mei? Hemelvaartsdag?

25/04/2005

 Even zaterdag: 155 opstijgingen tussen 6 u en 13 u en 108 tussen 14 u en 23 u, geen wonder dat Noordrand zaterdagochtend krijgt! (Zie ook mail Oostrand zelfde datum)

22/04/2005

 Deze vrijdag met Noordenwind wordt Noordrand nog vreselijker overvlogen dan anders; wat is daarvoor de reden?

20/04/2005

Spreidinsplan was voor zone 1 al dikke farce (wind, mist, konijnejacht, laattijdige notams), waarom zou uw plan wel worden uitgevoerd.

17/04/2005

Is mist in Diegem weer eens niet dezelfde als enkele kilometers verderop? Zijn er nu ook al andere mistnormen voor 25R? Als u 'spreidt' op basis van concentraties moet u compenseren.

04/04/2005

De Oostrand klaagt dat ze alle vrachtvluchten krijgt in een oneven weekend? Hoe kan het dan dat wij zo. de vluchten hieronder hoorden, en vanaf 16.57 u alles, met DHL op kop?

29/03/2005

Boeing 747-400, op verzoek piloot veranderd van startbaan: van 25R, via NW-route Nik1 naar Korea in Verre Oosten!!! Dat belooft voor Chinese zwaargewichten...

19-21/03/2005

Zaterdag 19 maart was oneven week, desondanks werd er ganse dag vanop baan 25R opgestegen.

Het zeer snelle en zeer eigenaardige antwoord van de ombudsman, was dat vliegtuig boven Kraainem weer een spookvliegtuig?

Is het niet eigenaardig dat - als wind of iets anders niet tussenkomt - er telkens werken worden uitgevoerd op DE zaterdag waarop zwaarst getroffen zone wat ontlast zou worden?

13/03/2005

Is het mogelijk dat zelfs de ombudsdienst hierover geen informatie ontvangt?

13/03/2005

Spreidingsplan ook dit weekend niet nageleefd, indien wind gespeeld zou hebben op zondag, waarom krijgt zwaarst getroffen zone dan geen compensatie?

07/03/2005

Mijnheer de Minister, eens te meer werd de spreidingsregeling dit weekend NIET nageleefd.

27/02/2005

Mail aan Min. Reynders, In dit modern geïsoleerde kantoor in Bxl 13 doen permanente vliegtuigtrillingen: elke dag om de minuut  uren achtereen, gebouwen scheuren en verslijten electronische aparaten veel sneller.

20/02/2005

Niemand is bevoegd om aan beheerders luchthaven en luchtverkeer uitleg te vragen en sancties op te leggen, spreidingsplan weer niet nageleefd. Is BHV belangrijker?

10/02/2005

Wanneer plaatste Machelen net als Zone6 gemeeenten meettoestellen om ook grondlawaai te meten?

07/02/2005

Diegem heeft sinds een jaar dank zij bochtenwerk vaak twee keer lawaai voor één vertrek. Flahaut bevestigde verhoogd kerosinegebruik door onnodige bochten.

07/02/2005

Meneer Touwaide, ben nogmaals niet overtuigd van uw onpartijdigheid als ik u op tv bezig zie.

17/01/2004

Waar blijven gegevens ombudsdienst vertrekken 25R (cfr idem 02/20)? Wanneer gaat minister Zone 1 ontlasten zoals hij Oostrand gaat ontlasten? Ter info: twee bedrijven zone Dobbelenberg verhuizen ivm hinder.

04/01/2004

Het spreidingsplan hoeft niet afgeschaft: in het weekend heeft het nooit deftig gewerkt, ook met nieuwjaar niet. En waaide het nu in december of niet?

22/12/2004

Mr. Touwaide zet gebruik 02 zwaar aan net als excuses om 02 niet te gebruiken (b.v. za 11.12.04). Anciaux' brief stipuleert nochtnans: baan 02 elke za gebruiken tenzij dit boven 50% gebruik komt...

Verzoek om tussenkomst bij minister Landuyt om over 25R zelfde gegevens te verkrijgen als ombudsman gaf voor 02.

20/12/2004

Mevrouw de minister, als u in Brussel minder wilt laten rijden om de pollutie te bestrijden, zou u dan Brussel (opgeofferde gebieden) niet minder laten overvliegen?

20/12/2004

Mevrouw de minister, als u in Brussel minder wilt laten rijden om de pollutie te bestrijden, zou u dan Brussel (opgeofferde gebieden) niet minder laten overvliegen?

05/12/2004

Hoe durft Oostrand nog klagen als men Diegem ziet, dat 'ausradiert' moet worden. Even of oneven: spreidingsplan wordt voor Zone 1 niet nageleefd.

28/11/2004

Minister Landuyt, wat heeft het voor zin het spreidingsplan te evalueren als het niet wordt nageleefd? Alles wordt gedaan om de 02/20 te vermijdenen Diegem/Noordrand ook tijdens vrije weekends te belasten  Vervolg spreidingsplan, weekendcompensatie, een saga van onwil en sabotage.

27/11/2004

Vermits bij pech rechtdoor moet worden gevlogen vergroot verhoging windnorm 25R gevaar voor Brussels Gewest.

21/11/2004

Het spreidingsplan wordt nog maar eens boven Diegem niet nageleefd, leven we in een oligarchie?

07/11/2004

Weet u nog die nacht in Diegem? Weet u dat zelfs deze zonnige zondag zonder mist, wind, werken of konijnenjacht Diegem constand overvlogen wordt?

07/11/2004

Aan minister Landuyt: ook jongste dagen werd spreidingsplan niet nageleefd, zondag 7 november Diegem constant overvlogen vanop 25R vanaf 6 uur.

07/11/2004

Aan La Libre: De hinder in onze gemeenten is zeer reëel.

05/11/2004

Is er nog een spreidingsplan? Als het geen wind is of werken is het wel lage zichtbaarheid.

30/10/2004

Het spreidingsplan voor het weekend wordt sinds juli in zone 1 niet meer toegepast, wilt u instructies geven om het toe te passen?

26/10/2004

Hoe komt het toch dat herstellingen aan de 25R altijd gebeuren als wij toch al recht hebben op een klein beetje rust?

06/10/2004

Wie gaat slapen na hele dag overvlogen te zijn - om te beginnen 22 vluchten per uur tussen 6 en 7 's morgens vroeg slaapt al gestresseerd in.

01/10/2004

Huiswerk gemaakt, MD11 gevangen zonder erg en voor de commotie er was: Life verslag.

28/09/2004

Weer gehoord van Evelyne Huytebroeck :

14/09/2004

Biac vertelde Anciaux altijd dat landen boven Diegem onmogelijk was, we zijn ooit uitgelachen de De Groef en Dehaene.

13/09/2004

Bevraging werk vs nachtrust hoort niet thuis op site, wie in Gent woont stemt voor werkgelegenheid; CD&V: We hadden beter moeten weten.

06/09/2004

Diegems standpunt ivm DHL-studies Biac: Leefbaarheidsstudie uitbreiden naar dag. En: Hoe identificeert men een luchthavendode?.

05/09/2004

Alternerend baangebruik kan niet en kan nu ineens wel? Welke zijn de nieuwe routes, welk spreidingsplan is dit?

20/08/2004

Wat Oostrand nu beleeft is straks weer onze dagelijkse lijdensweg dank zij diezelfde mensen die de vluchtconcentratie hebben uitgevonden.

17/08/2004

Werd de 25 R in nacht 16/17.8 vroegtijdig in gebruik genomen? Het daverde weer als vanouds boven Diegem.