">
">
|
Mail
UBCNA - 27/12/2005 : In Haren, 26/12 om 1u25 was deze vlucht
6 decibel meer, dus viermaal zoveel
geluidsdruk.
Is dit menselijk, normaal, toelaatbaar? |
Mail
Runway 02 - 27/12/2005 : Blinde NIMBY, blind egoïsme. Blijkbaar mag
02 ook niet meer gebruikt als 25R en 25L (reeds met extreem hoge windnorm)
omwille van wind aëronatisch NIET gebruikt
kunnen worden.
Mail
Jean-Aymar de la piste Zero Deux - 27/12/2005 : Dat ze op Brussel
schieten ipv op de Noordrand, die tot nader orde de windgoden niet beheerst!
Mail S.O.S Oostrand - 27/12/2005 : Wie
communautariseert er hier het debat? Waarom kapt Oostrand altijd op
Noordrand en nooit op Brussel? |
Communiqué UBCNA - 25/12/2005 : Kerstdag kreeg
de Oostrand omwille van de wind 200 dagvluchten. Waarom pleit de Oostrand
niet voor meer spreiding over Brussel? |
Mail
UBCNA - 23/12/2005 : Noordrand had in zelfde tijdsperiode 17
vertrekken waarvan 1 MD11 voor Oostrandroute SOPOK tegen Oostrand 18 (dus
niet alle zoals zij beweren). Ofwel: concentratie volgens Oostrandnormen. |
Mail UBCNA - 20/12/2005 :
Baan 20: 17 vertrekken op een nacht van 8 uur.
Baan 25R: twee keer meer, soms drie keer meer.
M.a.w. nu klagen ze al als ze de helft van de nachtvertrekken
hebben, wij hebben ze de laatste tijd regelmatig allemaal. |
Mail
B.A.L - 17/12/2005 : 34 man bij Hof Van Beroep op woensdag 14.12.
Veel klachten over verdediging Belgische Staat. |
Persbericht B.A.L - 14/12/2005 : Geeft rechter
Brusselaars gelijk dan mag geen enkele dichtbevolkte zone nog overvlogen
worden en kan Brussel Nationaal sluiten. Wie optimale veiligheid wil stijgt
wel best rechtdoor naar bestemming op. |
Mille Decibels
- 14/12/2005 : Dit is, door alle technische onzin heen, de grote
schrik van de Oostrand. De auteur beseft heel goed dat, omwille van
kostprijs en overheersende windrichting, het veel logischer is de minder
bevolkte omgeving van de baan 02/20 te isoleren en daar te concentreren.
Overigens 'onderhandelt' Van Outryve nu al met Leterme: luchthavens Vlaams =
uitbreiding Brussels Gewest naar Oostrand. |
Verslag Kamercommissie -
12/12/2005 : Landuyt doet geen enkele moeite interesse in Zaventemdebat
te verbergen draait deskundig rond de pot, hoewel hij zegt dat men nog altijd
rond spreiding discussieert. VanBiesen (VLD Kraainem!) valt spreiding
(onderdeel regeerakkoord) openlijk af en wil terug naar voor 1999. |
Mededeling CD&V - 12/2005
: CD& V Arro Leuven wil terugkeer naar
toestand van voor 1999 ipv dreigende wet Landuyt |
Mail Infos Riverains - 06/12/2005 :
Neder-Over-Heembeek, platgevlogen, komt in actie en organiseert
infovergadering met ombudsman De Baerdemaeker op dinsdag 13.12.2005 in De
Kleun. En dit is wat de Oostrand er in zijn
onstuitbare paranoia van maakt. |
Mededeling Awacss - 28/11/2005 : Een wet zal
nooit de omwoners van de luchthaven de mond snoeren! Awaccs gelooft nog
altijd dat zij meer krijgen dan de Noordrand. |
Oostrandmails - 27/11/2005 : Diegem is afgelopen week overvlogen door
een toestel van +102 dB, dat is dubbel zoveel geluidsdruk als 99 dB. Als het
vliegtuig elders vliegt maakt het evenveel schandalig lawaai |
Toespraak Minister
President Leterme - 25/11/2005 : Leterme wil omwonendenbelangen ook laten
behatigen door Luchtvaartcommissie waarin niet een omwonende zetelt. |
Persbericht UBCNA - 25/11/2005 : Wet Landuyt
vrijdag gestemd door federale ministerraad. Voor een keer zijn Oostrand en
Noordrand eens: het is slecht nieuws, al blijven hun oplossingen voor het
probleem totaal verschillend |
Mail Ombudsdienst -
22/11/2005 : Ombudsdienst ivm omkering baangebruik 13.11.2005:
0-rugwind op 20 legde gebruik 02 op omdat 20 preferentiële piste is elke
zondag van 6-17 u, cfr strikte instructies minister
Mail UBCNA -22/11/2005 : UBCNA doet er nog eens
schepje bovenop ivm gebruik landingsbaan 02 zondag 13.11. |
Mail ActieOostrand - 19/11/2005 :
Boven de Noordrand vliegen er 's nachts meer
per uur dan daar overdag. En maar roepen en schreeuwen en pretenderen dat
aantal klachten democratisch moet doorwegen! Ze hebben geen idee wat er hier
overdag elke dag vliegt! |
Persbericht Noordrandgemeenten - 17/11/2005 :
Noordrand gemeenten blijven eerlijke spreiding eisen. |
Senaat Plenaire Sessie - 17/11/2005 :
Landuyt: Brusselse geluidsnormen respecteren
zoals rechter dat vraagt komt neer op sluiten luchthaven. Hij weigert
overhaaste beslissingen te nemen zoals in 1999 gebeurde |
Persdossier UBCNA - 16/11/2005 : Zoek 35 leugens. Alsof Noordrand
ooit VOOR nachtvluchten was! UBCNA rekent Noordranduren zonder overvluchten
vanaf 20/25L. Zelfs rechtszaak met 3.201 Noordrandburgers voor gelijke
behandeling aan 02 recupereet UBCNA.
Alles wordt
verdraaid; aantallen van bij hun acties betrokken mensen onderhevig aan
wonderbare vermeningvuldiging. Diegem wordt niet alleen platgevlogen maar
ook nog eens platgetrapt. UBCNA vermeldt niet één politicus die in Oostrand
woont: toevallig wonen ze allemaal daar en niet in Noordrand, waar alleen
Anciaux niet vluchten |
Mail -
16 en 25/11/2005 : Ombudsman Touwaide in actie met het zoveelste
historische overzicht waarin voor de zoveelste maal de informatie
gemanipuleerd wordt
Mail -
16/11/2005 : Stop met liegen aub! De Oostrand citeert oude
persberichten die dateren van voor Spreidingsplan en waarin onderstaande als
TIJDELIJKE maatregel werd gevraagd in afwachting van spreiding. Wie liegt er
hier? |
Mail
UBCNA - 16/11/2005 : Natuurlijk is spreidingsplan niet gelijk
verdelend: Brussel krijgt behalve opgeofferde gebieden bijna niets! Het zou
dan ook eind 2004 verbeterd worden na evaluatie. Waar blijft die? |
Persbericht Oostelijke Actiegroepen - 15/11/2005
: Willen afstappen van spreiding om te concentreren, maar niet bij hen |
Mail
UBCNA - 15/11/2005 : Een inwoner van de Oostrand recupereert proces
van Noordrand tegen Vlaams Gewest ivm Milieuvergunning. Ja tegen justitie en
democratie, maar welke justitie |
Gezamelijke persmededeling AWACSS, Wape-Up, UBCNA-BUTV
-30/10/2005 : Seule
la sécurité aérienne et la
sécurité des zones survolées sont à prendre en considération.. |
Nota Ministerie van Mobiliteit - 28/10/2005 :
Betreft: conclusies laatste
overlegronde luchthavenakkoord ; Analyse van de antwoorden van
de gewesten |
Spreidingsplan - 26/10/2005 : Spreidingsplan
vragen Vlaamse en Brusselse regering. Antwoorden Belgocontrol |
Mail Mille Decibels - 27/10/2005 :
Nederlandstalige of Vlaamse politici in
Brussel? Wiens belangen verdedigen deze beleidsmensen? |
Persmededeling - 26/10/2005 : B.A.Libre klaagt
Tobback aan omdat hij Leuven vliegtuigvrij wil houden nu Landuyt Vlaamse
Oostrand zijn deel van de nachtvluchten wil geven. Terwijl het alleen de
meting van de hinder per individu is die oplossing brengt. |
Persmededeling B.A.L - 25/10/2005 :
C’est non à un accord politique qui arrange les régions mais
ne répondrait pas aux demandes des personnes survolées |
Vlaams Parlement - 19/10/2005 : Minister
Peeters bevestigt nog eens de uitgangspunten van de Vlaamse Regering ivm de
gewestelijke onderhandelingen voor het Vlaams Parlement |
Persmededeling Vlaams Belang - 19/10/2005 : En
zo denkt het Vlaams Belang in Brussel over het 'dossier Zaventem, nav
regeringsverklaring Brussel |
Nota Wake Up Kraainem - 18/10/2005 : Debat
voeren op basis gelijke immisienormen voor elke inwoner! Cooman wil ook dat
er gekozen wordt tussen concentratie of spreiding, hij wil aan waypoints
rommelen en grenzen stellen aan groei luchthaven. |
Mails Oostrand, UBCNA en B.A.L - 18/10/2005 :
'les plus densement peuplés'...? |
Ecolo Partijbericht - 17/10/2005 : Durant
steunt u op voorwaarde dat u in Brussel woont en Frans spreekt, de rest...
bestaat die eigenlijk wel? Ja, en ze zijn just goed om geconcentreerd
overvlogen te worden en wijst erop dat wie wil teruggaan naar voor 1999
vergeet dat Brusselse actiegroepen allemaal van voor die tijd dateren |
Vragen Parlement -
17/10/2005 :
Landuyt
voor Nationaal Parlement op 17.10.2005: terug naar 1999 is uitgesloten.
Situatie is teveel gewijzigd en arrest RvState verbiedt het omdat er geen
enkele ‘standstill’ te vinden is voor luchthaven |
Persbericht B.A.L -
17/10/2005 : Het Brussels
Gewest heeft laten uitschijnen dat de inbreuken op het decreet veroorzaakt
worden door het spreidingsplan en heeft dus verkregen dat de inbreuken als
gevolg van het spreidingsplan dienen te stoppen. Echter, voorafgaand aan het
spreidingsplan waren er ook inbreuken.
Het Laatste Nieuws -
18/10/2005 : Actiegroep naar rechter voor Brusselse
geluidsnormen |
Mail
B.A.L - 17/10/2005 : Elio Di Rupo
s'impplique curieusement dabs le dossier Avion |
Mail Zone 3 Libre -
16/10/2005 : Zaterdag 15.10 vertrok alles met rugwind vanaf
25R over Noordrand, soms zelfs met 10 KNOPEN! Zondagmorgen ook. Niet alleen
op 02; ook op 25R worden arresten RvState niet gerespecteerd |
Weblog Trop de Bruit :
15/10/2005 : Zelfs Brusselaars vinden terug naar 1999 geen
duurzaam goed idee, al is het om andere redenen dan de Noordrand |
Weblog Anciaux - 14/10/2005 : Politiek maakt maatschappelijke
problemen abstract, en dit maakt politiek koud en kunstmatig, terwijl
dossier luchthaven bij uitstek een menselijk dossier is |
Mededeling UBCNA - 14/10/2005 : UBCNA wil
altijd maar terug nar 1999, terwijl siuatie allang niet meer te vergelijken
is, dus wat wil UBCNA echt? |
Persbericht B.A.L - 14/10/2005 :
Bxl Air Libre corrigeert Di Rupo, maar vergeet
dat als Brussel meer overvlogen zou worden, de Oostrand minder zou hebben. |
Persmededeling - 14/10/2005 : Vlaams Belang
eist dat Brussel deadline laat vallen Zaventem: beter geen akkoord dan een
chantagedictaat. |
Persberichen - 12/10/2005 : Ja hoor, daar komen de communiqués:
voorstel Leterme onaanvaardbaar (MR), onbegrijpelijk (FDF), indecent, (cdH),
geschandaliseerd (UBCNA), |
Weblog Anciaux -
12/10/2005 : Gelijkheid tussen mensen is geen grondwettelijk
recht meer, discriminatie is de regel, solidariteit is verwerpelijk, men wil
nog meer vliegen over de volkswijken in het 'reservaat' in Noord-Brussel. |
Mail -
12/10/2005 : Inwoonster Brussel gaat mee
in vijandbeeld dat Vlaanderen en Brussel tegenover elkaar zet. Maar wie
heeft de Brusselse geluidsnormen eenzijdig afgekondigd? |
Bericht MR - 12/10/2005 : MR is het natuurlijk NIET eens met voorstel
Vlaamse regering voor Brussel Nationaal. |
Vlaamse Regering - 11/10/2005 : Standpunt
Vlaamse Regering dd. 11/10/2005 ivm knelpuntennota minister Landuyt |
Voorstel Brussels Gewest -
10/10/2005 : Voorstellen Brussels Gewest ivm Brussel Nationaal, ondertekend:
Picqué en Huytebroeck.Brussel wil NIKS, NIETS, NIEMENDAL meer. Waar wel
gevlogen wordt? Hun probleem niet. |
Mail UBCNA - 11/10/2005 :
Beroepsleugenaars in luchthavenarena: en maar roepen dat anderen liegen.
Hier komt er nog een van hen: trekt men hun redenering door, dan past men
8kts rugwind ook toe voor de 20 waar ze sinds 1988 in gebruik was! |
Trop de Bruit -
09/10/2005 : Communiqué du CDH sur les
nuisances aériennes. |
Mail Comité Non Au Plan Anciaux - 05/10/2005 : En de 'matraquage' ivm landen op de 02
gaat maar door. Helaas heeft minister Landuyt ook nog andere gerechtelijke
uitspraken te respecteren |
Mail
UBCNA - 05/10/2005 : Waar UBCNA over klaagt is exact waarover de
Noordrand een proces bij de RvState heeft lopen: gelijke monniken gelijke
kappen? |
Mail
UBCNA - 04 - 05/10/2005 : Oostrandbewoners contacteren rechtstreeks
contrôleurs Belgocontrol. Wat blijkt? In de nacht van ma op di
veranderde wind als bij toverslag van richting... zodat de piste 20 gespaard
kon worden blijven: leg 't maar uit.
Antwoord ombudsdienst :
Zo'n lange mail heeft de Noordrand nog in geen drie jaar van wie ook van de
ombudsdienst gehad. Maar ja, hier wonen ook geen 'important people' |
Mail -
04/10/2005 : Reynders krijgt nu
wind van voren omdat hij zijn kiespubliek niet bedient: oostrandinwoonster
dreigt met stemmen op Joëlle Milquet |
Weblog Van Rompuy - 01/10/2005 : Eric Van
Rompuy's online dagboek 'be free': van zes banen op luchthaven er nog drie
gebruikt mogen worden: één voor vertrekken, twee om te landen, niets boven
Eric's kiespubliek |
Mededeling B.A.L - 01/10/2005 : B.A.Libre heeft het ook begrepen:
Philippe Moureaux (PS) heeft goede PS-redenen om inschikkelijk te zijn in
moeilijke dossiers als hij wil voorkomen dat de federale regering valt er en
vervroegde verkiezingen komen |
Mail -
30/09/2005 : Vliegen op de Oostrand dat het leven van 10.000 mensen
tot een hel zou maken vormt een fractie van de vluchten boven andere
regio's. Bovendien is het arrest van 17 maart uitgevoerd: baan 20 zit NIET
meer in preferentieel baangebruik, dus is dit zoveelste mediastunt. |
Persbericht UBCNA - 28/09/2005 : UBCNA kondigt
rampoefening aan voor Shell-Terminal Neder-Over-Heembeek die NIET onder 25R
ligt maar NOORDELIJK tov deze baan! Rechtdoor vliegen is veilig, Chabert nog
veiliger |
Persbericht B.A.L -
27/09/2005 : Nu lekt de Nederlandstalige pers door naar BAL
die het had terwijl niemand anders het nog wist. Da's goed nieuws: zo hoort
het. BAL weet alles, en de rest weet niets
Het Nieuws: er is geen
nieuws, de boel zit muur- en muurvast, Landuyt kan het niet. |
Gemeenteraad Zaventem - 26/09/2005 : Hypocrisie
ten top gedreven of hoe een gemeente zijn 100% antidemocratisch NIMBY-gedrag
verpakt in mooie woorden. Er dient nog altijd een evaluatie te komen van het
'spreidingsplan'!!!! |
Nota van Eric Van
Rompuy - 26/09/2005 : Eric
Van Rompuy (die nog altijd NIMBY denkt): "En geen
enkele politicus moet denken dat hij
hier enig electoraal voordeel mee zal doen. Het mismanagement van dit
dossier dreigt zich te keren tegen de politiek als geheel."Juist... |
Weblog Anciaux - 23/09/2005 : Als beslissingen Nl- en Fr-talige
RvState tegen elkaar ingaan, wil ze dan duidelijk maken dat noch van baan
25R noch van baan 20 opgestegen mag worden op zaterdag?
|
Mededeling - 23/09/2005 : Gemeente Evere stapt uit UBCNA omdat Unie vandaag enkel
nog Oostrandbelangen verdedigt. Evere stapt uit vliegtuigactiecomité UBCNA,
subsidieert nu Bxl Air Libre zonder lid te worden |
Persbericht UBCNA - 23/09/2005 :
RvState schorst gebruik baan 20 op zaterdag
op, UBCNA wil erkenning dat Oostbrussel ook door 25 R wordt overvlogen
(zoals overigens De Noordrand ook vanaf de 25L en de 20, nvdr) |
Mail
UBCNA - 22/09/205 : UBCNA vraagt financiële bijdrage. En wil baan 20
dicht (dat is wat anders dan Picqué antwoordde in zijn mail aan inwoner
Haren). |
Brief -
22/09/2005 : (Invloed)rijke luchtvaartbedrijfslobby vermomt zich als
actiegroep: 20 m2-affiches, badges, stickers en affiches. En deze brief naar
hun werknemers (in dit geval Aviapartner). |
Weblog Anciaux - 22/09/2005 : Doen alsof een correcte
spreiding en verdeling van de lawaaihinder jobs zal doen verdwijnen vind ik
volksverlakkerij en pure misleiding, zo doet men juist het
investeringsklimaat geweld aan |
Persbericht - 21/09/2005 : Vlaams ABVV wil geen afbouw, wel
'verantwoorde' nachtvluchten, geen concurrerende geluidsnormen, gelijke
verdeling van de lasten. |
Voorstel UBCNA-BUTV - 09/2005 : Verzoening UBCNA: preferentieel
baangebruik 25R, windnormen 8 rug, controle-orgaan (met ombudsdienst (sic!),
herstart federaal overlegforum, bouwverbod 5 km 25R en 25L, |
Persbericht FDF - 19/09/2005 : Onheilige
alliantie van anti-democratische Brusselse Franstalige NIMBY-krachten: na
redelijke taal Smet tracht Mangain nog maar eens laken naar zich toe te
trekken. |
Persbericht B.A.L - 16/09/2005 : Het oude
liedje: concentreren, onteigenen (waar??? Diegem/Haren???), FANVA fonds
heractiveren, luchtvaartmaatschappijen betalen, geen verdubbeling,
controle-autoriteit .
Dit liedje hebben ze al gezongen in hun
Nederlanstalig persbericht van 25/08/2005
|
Persbericht UBCNA -
14/09/2005 : Volgens UBCNA stelt Landuyt zich nog altijd boven de wet
en zou federale regering nav uitspraak Hof v Beroep 17.3 al 37,5
millions d'euros moeten |
Persbericht AWACSS, BUTV_UBCNA en WAKE-UP-KRAAINEM -
09/09/2005 :
De Belgische pilotenvereniging BeCA en de
wereldwijde pilotenvereniging IFALPA wijzen op de gevaren van het spreidingsplan
van Bert Anciaux ! |
Persbericht B.A.L. - 02/09/2005 : B.A.Libre wil
voor 'dichtbevolkt gebied' door rechter vliegverbod laten opleggen.
Uitspraak geldt gezien eisers alleen voor Brussel maar kan worden uitgebreid
naar andere gebieden
Persbericht
B.A.L - 08/09/2005 : Zitting 8.9 uitgesteld omdat advocaat Belgische
Staat nog maar weer eens niet klaar was met zij conclusies, zgn gezien de
evolutie van de situatie (sic?), volgende zitting 14 december!!! |
Ministriële Nota - 07/09/2005
: Als men ziet wat Landuyt nog aan bijkomende gegevens nodig acht voor
Overlegcomité Fed. Gemeensch. en Gewestregeringen, vraagt men zich af wat
hij tot nu toe deed
Commentaar
Daedalus :Minister Landuyt is
nog steeds van plan om "preferentieel baangebruik" te hanteren, om alweer
eenzelfde groep burgers aan de muur te
nagelen als slachtoffer. |
Persmededeling Hermes : 07/09/2005 : Brussels
minister-voorzitter Picque bindt in: 60.000 jobs in gevaar door houding
Ecolo |
Vilvoorde - 05/09/2005 :
Gemeente Vilvoorde Bezwaarschrift tegen START nota |
1000 Decibels - 05/09/2005 : van Outryve van 1000 décibels wil
concentratie? Dat wie concentratie wil dat dan ook maar over zijn eigen dak
neemt. |
Greenkies Newsletter - 08/2005 : EC-commissaris
DImas: "Het is tijd voor de luchtvaartsector om mee bij te dragen aan het
gevecht tegen klimaatverandering" |
Gemeenteraad Grimbergen - 30/08/2005 : Gemeente
Machelen vraagt volledige inventaris reeds bestaande hinder. Ecolotie moet
evenveel doorwegen als economie |
Mail
UBCNA- 30/08/2005 :Volgens UBCNA moeten volgende
luchtvaartmaatschappijen op zwarte lijst :
- HEWA BORA Airways, Congo, type Lockheed L-1011 Tristar
- BIMAN BANGLADESH Airlines, Bengladesh, Boeing Douglas DC 10-30
- KALITTA AIR, USA, Boeing 747, series 100 en 200
- DAS AIR Cargo, Uganda, Boeing Douglas DC 10-30 Freighter
- MK Airlines, Ghana, DC 8-60 en Boeing 747-200 |
Mail UBCNA - 27/08/2005
: UBCNA vraagt hierbij zelf dat baan 20 zou worden gebruikt: als men
rekening houdt met bevolkingsdichtheid en dominante windrichting is dit zeer
vaak de ideale baan. |
Persbericht B.A.L -
26/08/2005 : B. Air Libre
wil het FANVA fonds terug oprichten op te isoleren, te onteigenen en een
corridor te creëren om te concentreren. |
Persbericht B.A.L - 25/08/2005 :
Burgemeester Zaventem haast zich om gronden
rond luchthaven verder te laten volbouwen. FANVA-fonds moet opnieuw tot
leven geroepen worden. |
Mail
UBCNA _ 24/08/2005 : UBCNA vervalt in herhaling, kruipt weer in
slachtofferrol, en kan nog altijd geen tracks lezen die bewijzen dat 4
Noordrandroutes tot in Meise even geconcentreerd zijn als hun éne route.
Lieg maar en lieg opnieuw, er blijft altijd wel wat van hangen. |
Mail Infos Riverains - 24/08/2005 : De werken
zijn nog niet gedaan of de valse oorlog Noordrand Oostrand begint weer: de
Oostrand vraagt zich af waarom de Noordrand protesteert! |
Mail UBCNA - 23/08/2005
: Vandenhaute wil Brussels Gewest op één
NIMBY-Bevolkingsdichtheids-lijn krijgen nu druk op federale regering
toeneemt ivm overeenkomst normen Brussel Nationaal en eist van Vermeiren
inschakeling 25L over Zaventem. |
Weblog Anciaux - 21/08/2005 : Alle kaarten rond luchthaven worden
binnen enkele weken op tafel gegooid. Het dossier: rechtvaardigheid en
sociale en ecologische correcties op blind kapitalistisch spel, gaat
iedereen aan |
Persbericht Vlaams Belang - 20/08/2005 :
Zaventem: CD&V, VLD, en Sp.a-Spirit moeten eindelijk hun
verantwoordelijkheid opnemen. |
Mail
UBCNA - 12/08/2005 : VdHaute dribbelt Picqué (voorzitter Brussels
Hoofdstedelijk Gewest) tijdens diens vakantie en trekt NIMBY-laken ivm
bevraging luchthaven naar zich toe, Brusselse gemeentes wapenen zich. En wat
doen Noordrandgemeentes? |
Brief
B.A.L - 08/08/2005 : Farce openbaar onderzoek minister Peeters : Voor
een keer hebben UBCNA en B.A.Libre gelijk. Als we nu eens allemaal aan
hetzelfde zeel trokken.
Open brief aan Minister President Piqué
aangaande het openbaar onderzoek van de Vlaamse regering.
Lettre ouverte à Charles
Piqué à propos de la consultation publique du gouvernement flamand sur le
plan de développement de Zaventem |
Persbericht UBCNA - 06/08/2005 :
NON au plan de la région flamande de doublement du trafic aérien à
Zaventem ! |
Mail
UBCNA - 30/07/2005 : UBCNA: geen triomfalisme nu baan 20/02 niet
gebruikt wordt wegens werken, blijven klagen dat de bocht naar Links nog
altijd geconcentreerd overvlogen wordt |
Vragen Kamer
- 17/07/2005 : Gedetailleerde kostprijs van rechtszaken ivm luchthaven met
Belgische staat |
Vlaamse Regering - 15/07/2005 : Vlaamse
regering stuurde vorige week brief naar Landuyt ivm wetgevend kader. |
Persbericht UBCNA - 15/07/2005 :
UBCNA weet het beter dan RvState en beschuldigt vier Noordrandeisers van
leugen: vier eisers die zich - behalve in rechtszaak - nergens
manifesteerden
Intensief gebruik
20/02 maakt volgens UBCNA dat luchtverkeersleiders, en personeel en
vakbonden Zaventem uitgeput zijn UBCNA vraagt niet
meer en minder dan totale herconcentratie via 25R |
Persdossier - 11/07/2005 :
MR: concentreren zonder
onteigenen/isoleren was grote fout van Durant. MR
gaat ook voor transfert vliegbewegingen van Zaventem naar Waalse
luchthavens. |
Persmededeling Vlaamse Regering
- 08/07/2005 : Vlaamse regering
wil bij monde van minister Peeters zo snel mogelijk tot wetgevend kader
komen mbt tot vastleggen vliegprocedures. |
Verklaring - 08/07/2005 : Jacques
Simonet eist dat hele Brusselse regering - dus ook Pascal Smet - met één
stem spreekt. |
Actualiteitsdebat
Groen! - 05/07/2005 :
Actualiteitsdebat over
de toekomst van de luchthaven van Zaventem. |
Actualiteitsmotie Groen! -
05/07/2005 :
Het actualiteitsdebat over de toekomst van de
luchthaven van Zaventem;
het
standpunt van de Vlaamse regering; |
Persbericht B.A.L - 04/07/2005 :
Wie beschadigt de belangen van de luchthaven nu echt? Landuyt of de
omwonenden |
|
Mille Decibels - 01/07/2005 : Nog
iemand die 'important' is: Brussels economieminister en zelfverklaarde
'humanist' en 'democraat' Cerexhe (CdH) die het meer dan zat is dat
Vlaanderen altijd de fout op Brussel gooit. |
Persbericht UBCNA - 01/07/2005 :
Vdhaute beschuldigt Landuyt ervan dat hij moedwillig uitspraak rechter
miskent en belastinggeld misbruikt om boetes te betalen. |
Motie Brussels College -
29/06/2005 : Vijf
vliegtuigen per dag , Chabertroute, bocht naar links, Onkelinxroute, alles
moet weg: naar 'iets minder dicht bevolkte zone', tien keer raden welke. En
maar klagen dat zo weinig Brusselaars op Zaventem werken |
Mail - 29/09/2005
:
FDF wil uitsluitend voor Brusselaars recht op gezonde
leefomgeving behouden om Vlaamse meerderheid geen macht te geven over
luchthaven maar Vlaamse Regering heeft macht al: om zelfde normen op te
leggen. |
Runway 02 actiegroep : 26/06/2005 :
Alle 75" een vliegtuig is onverdragelijk
maar Diegem kent bijna niet anders, behalve zo 6-17 u, |
Informatie
B.A.L - 26/06/2005 : Frank valt bij B.A.Libre: terugkeer
naar 1999 zou ook betekenen dat normen geharmoniseerd worden! Komt er een
bres in terug-naar-1999-bastion dat zo stevig leek? |
Weblog Anciaux -
26/06/2005 :
Verander de naam van mijn spreidingsplan voor de nacht en behoudt het
spreidingsplan dat in feite weinig klachten geeft. Het probleem vandaag is
de dag. |
Ministerie Vlaams Gewest
: afd. Preventieve en Sociale Gezondheidszorg
waarschuwde in advies 22.10.2004 voor ernstige gezondheidsschade bij
vliegtuighinder+60dB(A) buitenshuis. Minister Peeters negeerde het advies
toen hij de BIAC Milieuvergunning toekende. |
Persbericht BAL -
20/06/2005 : B.A.Lilbre blijft desinformeren en
manipuleren: de 89% vertrekken die Brussel in 1999 heeft het vandaag nog: over
Haren en vervolgens de bocht naar L en naar R, in '99 nog gespreid, vandaag
geconcentreerd. |
Nota ministerie Mobiliteit aan Belgocontrol - 16.6.2005
: Spreidingsplan Anciaux
begraven Terugkeer naar de concentratie
van voor 18 maart 2004.
|
Persbericht BBL Vlaanderen -
17/06/2005 : Zoveelste
nonsens in dit dossier: geluidsbelastingskaarten worden nu al gemaakt.
Gemanipuleerde contouren gaan lang niet zover als de reële hinder reikt en
er zijn nog altijd geen frequentiecontouren voorzien.
Waar blijft het Vlaams actieplan vs het Brusselse. |
Intern Verslag Kamer - 16/06/2005 : Meerderheidspartijen zetten
regeerakkoord op helling, |
Mail UBCNA - 16/06/2005 :
Verzoeningsvoorstel UBCNA naar federale politiek wil vooral 'teveel
blootgestelde' woningen onteigenen. Dit nadat ze eerst jaren voor
concentratie gelobbied hebben. |
Mail UBCNA - 16/06/2005 : Ken uw
vrienden. VLD Vilvoorde-Zaventem pleit mét UBCNA 'broederlijk verenigd' voor
uniek gebruik van de baan 25R, altijd volgens westenwindconfiguratie. |
Persmededeling Vlaams Belang -
15/06/2005 : Er is een helemsbreed verschil tussen
enerzijds procedures die door bewonersgroepen worden aangespannen en die
door Brussels Gewest. Brusselse meerderheidspartijen
gijzelen luchthaven. |
Persbericht - 14/06/2005 : Het
cdH van Milquet bereidt zich al voor op een tweede BHV, nu met z'n allen zgn
tegen het spreidingsplan maar in werkelijkheid tegen de Noordrand die zich
maar niet laat doen! |
Persbericht Ecolo - 14/06/2005 :
Ecolo noemt wetsontwerp Landuyt vod en klaagt consultatieve rol regio's aan.
Niemand tevreden met huidige routes, Brussel en Oostrand niet, Noordrand
niet, maar om andere redenen |
Persbericht Didier Gosuin - 14/06/2005 :
Ex-Brussels minister milieu verheugt zich dat gerecht federale
staat oplegt de Brusselse normen die hij in '99 installeerde te respecteren
en vraagt grensoverschrijdend geluidskadaster. |
Persbericht UBCNA - 14/06/2005 -
UBCNA zet zich vierkant achter terugkeer naar 1999 en eist
2.500.000
€ van Belgische Staat per zaterdag dat baan 02/20
in weekend overvlogen wordt, zoals na schorsing door RvState NOTAM 20.5 zou
moeten gebeuren. |
Intern verslag Kamer - 13/06/2005 :
Minister Landuyt had 13 juni nog altijd studie Minister Peeters niet
ontvangen, noemt studie Huytebroeck theoretisch en studie BIAC gebaseerd op
metingen reëel gevlogen vluchten |
Persbericht UBCNA - 06/06/2005 :
Volgens UBCNA (die concentratie wil) zijn er hier in de Noordrand de enkele
mensen die spreiding willen, blij met Landuyt's blokkeringswet. |
Persmededeling Kabinet Minister
Peeters - 03/06/2005 : Minister Peeters: 78% ERNSTIG
gehinderden in Vlaams Gewest: 8.400 en 2.300 in Brussel.
Volgens 'geobjectiveerd geluidskadaster over 2004' van KUL meer dan half miljoen gehinderde Vlamingen
indien naar Brusselse methode gerekend. |
UBCNA tijdens
Colloquium Comité der Regio's
- 02/06/2005 : De man die meer dan wie ook het dossier van de
luchthaven communautariseerde, verklaart voor Europees Comité dat
vliegtuigen geen communautair conflict mogen. |
Persbericht Vlaamse Oostrand :
26/05/2005 : Kortenberg en Steenokkerzeel pleiten voor
terugkeer naar voor 1999, beperkte exploitatie en structurele
schadevergoeding voor verkeerd vliegende vliegtuigen. |
Website Vlaams Belang - 26/05/2005
: Stoelendans na vertrek Stevaert: Landuyt houdt 'klotedossier' voor
gezien en gaat terug naar Vlaamse regering. |
Persbericht 25/05/2005 :
Staatssecretaris Huytebroeck (Ecolo) blijft hameren op terugkeer naar voor
1999, maar onder restricvtieve voorwaarden. |
BXL Air Libre - 21/05/2005 :
Het is niet door omwonenden recht te ontnemen hun recht op gezondheid te
verdedigen dat federale regering probleem luchthaven kan regelen. |
Persbericht Decibel 25 L -
05/2005 : Decibel 25L wil terug naar niet bestaande zgn
historische toestand |
Commissie Infrastructuur -
18/05/2005
: Creyf vroeg uitstel, minister Landuyt kon slideshow over
spreidingsbewijs en vraagstelling verplaatsen,
www.spreidingsplan.be
wordt niet
geactualiseerd. |
Verslag Kamer - 09/05/2005 :
Minister Landuyt was nog maar weer eens behoorlijk dubbelzinnig: eerst
geeft hij toe dat Chièvresroute boven
Noordrand andermaal gewijzigd is, nadien
plots niet meer. |
Persbericht Ecolo - 30/04/2005 :
Mevrouw Isabelle Durant hééft de nota van het
kabinet van de ex-minister niet, want hij zit niet bij haar persbericht.
Daedalus bewijst altijd zwart op wit wat het zegt. |
Persbericht CD&V - 29/04/2005 :
Op vraag van senator Schouppe antwoordt Landuyt dat hij - na juridisch
advies - toch cassatie aantekent tegen arrest HvBeroep baan 02. Gewesten
moeten met één geluidsnorm komen |
Verslag Senaaat - 28/04/2005 :
Landuyt tegen Durant: Ik ken geen zone F rond luchthaven: overal wonen
Vlamingen. Halve mail is voor mij geen bewijs. Durant: werknota was van
SP.a'er Luc Laveyne. |
Oproep B.A.L. 24/04/2005 :
Bruxelles Air Libre roept nu op tot gepersonaliseerde klachten en stelt dat
de vliegtuigen blijven vliegen van zones waarvan de minste klachten
komen...! |
Beknopt verslag Vlaams Parlement - 20/04/2005 :
J.Van Hauthem, Eloi Glorieux, Eric Van Rompuy ondervragen
minister Peeters en minister president Leterme, minister Vandenbroucke
antwoordt... |
Verslag
kamer - 20/04/2005 : Parlementaire vragen in verband met de ombudsdienst en
de 3.200 klagers. |
Vraag in Commissie - 19/04/2005 :
Mondelinge vraag in commissie aan dhr. R. Landuyt, minister van
Mobiliteit, over de aanpassingen aan het spreidingsplan. |
Persmededeling - 19/04/2005 :
Vlaams Belang eist meer duidelijkheid over nieuw spreidingsplan én
garanties voor een betere verdeling van de lasten. |
Persbericht - 19/04/2005
B.A.LIbre blijft hameren op zo weinig mogelijk mensen overvliegen, zgn
omwille van veiligheid maar in feite om te kunnen onteigenen! De hele
Noordrand onteigend? |
Persbericht UBCNA - 18/04/2005 : Van den Haute schopt wild in
het rond en reduceert Actie Noordrand, Daedalus en vzw Boreas tot 20-tal
personen en stelt dat waar Anciaux wonen er geen vliegtuigen zijn. Als dat
eens waar was!
Commentaar Daedalus:
Burgemeester Vandenhaute spreekt zichzelf tegen. |
Sterrebeek 2000 : Voor Sterrebeek gaat milieuvergunning
Peeters blijkbaar nog niet ver genoeg. Kabinet Peeters durft hen wel te
bevoordelen maar niet te ontmoeten. |
Mille Decibels - 15/04/2005 : Zeer bekende
advocaat uit Kraainem (Foestraets) legt nog eens uitvoerig uit hoe arrest van Hof van
Beroep mbt piste 02 gelezen moet worden.
Aminalcijfers bewijzen dat Diegem veel en veel zwaarder overvlogen
wordt dan Wezembeek-Oppem |
Senaat -
14/04/2005 : Regering voorziet in budget geen boetes voor
overtreding arrest 02. landuyt zegt alleen rekening te houden met tekst
arrest, niet met BIAC en voorziet in alles overleg met rest federale
regering. |
Persbericht FDF - 12/04/2005 : FDF eist dat 25R gebruikt wordt
zolang rugwind niet boven 10 knopen komt (wat onveiligheid opstijgen
vergroot). |
Verslag
Kamer - 11/04/2005 : Minister Landuyt blijft onduidelijk: over
cassatie, gewestonderhandelingen, en herverdeling
landingshinder baan 02. Geen formele bevestiging
dat dit niet opnieuw ten koste gaan van de
Noordrand.
Commentaar Daedalus: Het is opvallend hoe
hard minister Landuyt hier onder druk gezet wordt om een volledig onveilige
windnormen van 10 knopen rugwind (sic!) in te voeren voor de banen 25. Het
verschil in politieke druk tussen Franstalige en Nederlandstalige politici
is kenmerkend.
Vragenstelster Nahy vergeet in haar vraag te vermelden dat de
landings-'couloir' voor de nacht voor baan 02/20 over de Oostrand maar
21.000 omwonenden 'bevat'. Dat is veel minder dan de moedwillig zwaar
onderschatte 'couloir' voor de Noordelijke routes.
Mail -
12/04/2005 : En dit is hoe Ecolo de zaak voorstelt, nadruk op
feit dat er nog geen AIP is opgemaakt en geen instructie is gegeven aan
Belgocontrol en bevestigt: geen overleg gewesten sinds 10 maart. |
De
Standaard - 05/04/2005 : Ecolo Bxl. komt voor (geconcentreerd
gevlogen) Kanaalroute met argument bevolkingsdichtheid.
Le
Soir - 05/04/2005 : Durant's Ecolo blijft hameren op spreiding
volgens bevolkingsdichtheid en claimt hoge (Brusselse) dichtheid voor
Kanaalzone en Ringroute.
Reactie - 08/04/2005 : 44.000 Noordranders willens en wetens
onderworpen aan wetenschappelijk experiment, met
zekere executie op termijn, dat is Ecolo Brussel.
Onderzoek is als wetenschap vermomde bewuste desinformatie. |
Staatsblad - 08/04/2005 : Uiterlijk 23 juni kunt u bezwaren
formuleren tegen gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan 'Noordelijke
ontsluiting van de internationale luchthaven'. |
Weblog Anciaux - 05/04/2005 : BIAC is op geen enkele manier
maatschappelijk verantwoord bezig |
Mail - 31/03/2005 : De Noordrand wordt NIET
gesteund door de huidige bewindvoerders. Waar zijn onze fundamentele
rechten?
|
Persbericht SPIRIT - 25/03/2005 :
Spirit roept minister Landuyt op cassatieberoep aan te tekenen tegen uitspraak
over spreidingsplan. |
Gemeenteraad Grimbergen - 24/03/2005 :
Extra agendapunt voor de gemeenteraad n.a.v. de
nieuwe concentratie van dag- en nachtvluchten boven de Noordrand |
Website B.A.L - 24/03/2005 :
Spirit Vilvoorde, Machelen, Grimbergen en Meise wil in cassatie
tegen arrest 02. |
Groen!
Meise - 23/03/2005 : Groen!Meise vraagt ism andere
Noordrand-gemeenten alle gerechtelijke stappen te zetten incl procedure Hof van
Cassatie om gezondheid inwoners max. te verdedigen |
1000 Decibels -
23/03/2005 : Aujourd'hui, les francophones pensent que leur leadership
sur Bruxelles suffit à maintenir debout l'édifice de la
Belgique . Pour
la Wallonie, la main posée sur Bruxelles reste le principal moyen de maintenir
les transferts de richesse en provenance de Flandre. |
Parlementaire
Commissie -
18/03/2005 :
Vragen aan Minister Landuyt
door
Bart Laeremans, Xavier de Donnea, Simonne Creyf. |
Persmededeling Groen! - 18/03/2005 :
Groen! vraagt regering: Stop
nachtvluchtenvaudeville en verminder het aantal vluchten! |
Persmededeling Vlaams
Belang -18/03/2005 : Nieuwe concentratie voor Noordrand
onaanvaardbaar. Landuyt moet verhinderen dat luchthaven wordt verlamd en werk
maken van meer afwisselend baangebruik. |
Persbericht SPIRIT -
18/03/2005 : Dossier
spreidingsplan: Spirit-Noordrand wil naar het Hof van Cassatie: of spreiding,
of luchthaven 100% Vlaams. |
Weblog Anciaux - 17/03/2005 : Hof van Beroep verheft in arrest
landingsbaan 02 egoïsme en eigenbelang tot algemene norm. Dit is iedereen
oproepen alleen naar zichzelf te kijken. In wat voor land leven wij? |
Persberichten Vlaanderen - 17/03/2005 :
Vlaams Gewest zegt verder te werken aan evenwichtige en billijke spreiding
hinder in luchthavenregio |
Kamerdebat -
17/03/2005 : Vande Lanotte: Arrest veel nauwkeuriger dan
uitspraak kort geding; regering moet dit arrest dan ook gewoon toepassen. |
Persbericht AWACSS -17/03/2005
Zaventem: Het Hof van beroep bijzonder streng voor de Belgische staat in de
uitspraak vandaag ten voordele van de omwoners. |
Persbericht UBCNA - 17/03/2005 : Volgens UBCNA is er alleen in
de Oostrand sprake van een menselijk drama, in de Noordrand wonen volgens hen
toch geen mensen! |
Persbericht B.A.L - 17/03/2005 :
Brusselaars zouden volgens B.A.Libre hetzelfde moeten vragen als
omwonenden landingsbaan 02, mr. Misson zegt op mensenrechten te kunnen
pleiten. |
Persbericht B.A.L -
10/03/2005 : Stop spreiding,
stop uitbreiding, stop nachtvluchten bracht 40-tal demonstranten op de been
tegen nieuwe contrôletoren. |
Persbericht B.A.L - 10-03-2005 :Als
BALibre gelijk heeft dan moet er vooral niets veranderd worden, ook geen
windnormen. |
Persbericht
'slachtoffers luchthaven' - 07/03/2005
: Awaccs, Bxl Air Libre, UBCNA en Wake Up Kraainem demonstreren bij in
gebruikneming nieuwe controletoren. |
Publicatie
- 02/03/2005
: KB 21.1.2005: Goedkeuring 2e beheerscontract tussen Staat en
Belgocontrol, duur: 5 jaar. |
B.A.L - 01/03/2005 : B.Air Libre organiseert voor een keer
betoging die Noordrand niet discrimineert maar verdubbeling aantal vluchten
Zaventem aan de kaak stelt. |
Mail van minister Didier
Reynders aan onderwonenden dd eind februari 2005 :
Reynders verheugt zich dat Picqué zelfde standpunten inneemt als Gosuin
destijds deed |
1000
Decibels - 24/02/2005 : Olivier Mangain (MR/FDF) droomt nog
altijd van een Groot-Brussel. |
Weblog Anciaux - 24/02/2005 :
Wat ik niet kon, kon Bush wel: internationale afspraken veranderen en
zogenaamd veiligheidsrisico negeren. Wat BHV betreft: wie dat verzint neme
zijn dromen niet voor werkelijkheid |
Website B.A.L. - 24/02/2005 :
BALibre weet nog niet eens welke Noordrandgemeenten waarom mee tussenkomen
in procedure 02, maar: Misson was net als in Bierset, briljant. |
Verslag Kamer - 21/02/2005 : Landuyt gebruikt vonnis 02 om
spreidingsplan onderuit te halen en past windnormen nog maar eens aan.
Spreiding lawaaihinder: Landuyt en Peeters draaien de klok
terug |
Persbericht AWACSS - 20/02/2005 :
Niet alleen Wezembeek-Oppem lijdt onder
nieuwe vliegtuighinder, idem voor grote delen Noordrand: allemaal vluchten die
boven Brussel thuishoren. |
Persmededeling Groen! : 17/02/2005 :
Motie Glorieux (Groen!) voor plafonnering en
spreiding Brussel Nationaal plenair weggestemd |
Vraag aan Minister Landuyt - 15/02/2005 : Hoe past min. Landuyt
spreidingsplan aan? Wie krijgt voortaan wat? Als vonnis 02 vernietigd wordt,
wordt spreidingsplan weer op rails gezet? |
Persinformatie BBL - 04/02/2005 : European Night Flights Strategy
Meeting, Brussels EU LIMIT VALUES FOR ENVIRONMENTAL
NOISE, |
Brief B.A.L : 28/01/2005 : Open
brief van B.A.Libre aan minister Landuyt: Brussel Nationaal Airport kan niet
groeien als duizenden mensen blijven revolteren wegens beroving van slaap en
rust. |
Vlaams parlement - 27/01/2004 :Interpelatie van de heer E. Van Rompuy tot de
heer Peeters over de nieuwe milieuvergunning verleent aan Biac |
Mail - 30/01/2005 : Oostrand stelt zelf vast: zo
30.1 kon zwaarste Boeing B747 opstijgen vanaf baan 20: trillingen identiek
als vastgesteld in Diegem onder baan 25R
|
Persbericht B. Air Libre - 21/01/2005 :
Discriminerende interpretaties 'dichtbevolkt' en 'onhoudbaar' gelden alleen
voor Franstalige gemeentes niet onder 25R. Haren en N.O. Heembeek kunnen
stikken. |
Kamerverslag Landuyt -
12/01/2005 : Minister Landuyt schendt grondwet en
mensenrechten door knieval voor Oostrand in rechtzaak 02/20 en claimt dat hij
rechtstaat respecteerd? |
Politieke Reacties
voor 01/01/2005 |