BAC


Datum

Overzicht

  Artikels aangaande milieuvergunning Biac
  Koninklijke besluiten en wetten aangaande Biac en Belgocontrol

03/09/2007

Het Nieuwsblad - 03/09/2007 : Regering verkoopt bijkomende aandelen Brussels Airport tot aan controleminderheid

07/08/2007

De Tijd 07/08/2007 : Macquarie wil 100% van Zaventem

21/06/2007

De Tijd - 21/06/2007 : Luchthaven zaventem ontpopt zich tot brussels airport

Ambitieuze Ausstraliërs: Na 2,5 jaar is het nog niet duidelijk of de Australiërs hun ambities met Brussels Airport Company (BAC) volledig kunnen realiseren.

21/06/2007

De Tijd - 21/06/2007 : Aandeelhouders Zaventem cashen 300 miljoen euro

Herfinanciering 'normale zaak'

30/05/2007

La Libre - 30/05/2007 : Surant: "On ne sait rien de l'engagement que le fédéral a pris à  l'égard de Macquarie, ni des garanties qu'on a données au groupe sur  le développement du site".

09/02/2007

De Tijd - 09/02/2007 : Brussels Airport overweegt bouw terminal lagekostenmaatschappijen

01/02/2007

Het Laatste Nieuws - 01/02/2007 : Brussels Airport boekt positieve resultaten.

19/10/2006

VRT Nieuws - 19/10/2006 : Zaventem heet voortaan Brussels Airport
En BIAC volgt logica: hoe meer lage tarievenmaatschappijen, des te meer klanten voor ons commerciëel centrum. Voor de omwonenden: ze worden voor een habbekrats kapotgevlogen en BIAC maakt winst ten koste van onze gezondheid

25-26/07/2006

BIAC boekt meer winst door hogere vergoedingen landingsrechten.

4,5 procent meer reizigers op Zaventem

Landingsrechten kleuren resultaat Biac

20/07/2006

Persbericht Biac - 20/07/2006 : Eerste officiële 'wapenfeit' nieuwe ceo BIAC Van Assche, maar: hoe vliegen ze?

14/06/2006

De Standaard - 14/06/2006 : Macquarie Airports schroeft balanswaarde Brussels National Airport kunstmatig op om nog meer geld op te halen voor nog meer overnames: Zaventem werd zomaar half miljard euro meer
Analyse. De luchthaven van Zaventem is op een jaar tijd de helft meer waard geworden.

29/04/2006

Volgens Vl. gemeenschap kon BIAC niet investeren na overname, nu investeert het 600 mio in Airport Village. maar gelijke ILS alle banen, daar is geen geld voor! Nieuwe topman Van Assche wil meer vluchten en vracht

29/04/2006

Wilfried Van Assche, ex-P&G leidt BIAC. Hij heeft naast zich Arnaud Feist, Jos Stroobants, de Deen Alan Bork en de twee Macquariebritten John Stent en Simon Geere. LVdBossche is nog altijd (sic!) voorzitter

26/01/2006

BIAC heeft verhoogde kasstroom maar geen geld voor taxipiste of ugrade ILS op andere banen dan 25R

11/10/2005

Wilfried Van Assche (ex P&G, 47) nieuwe topman luchthavenuitbater Biac.

21/09/2005

Macquarie vindt geen nieuwe topman voor BIAC. Oude Klees-top met sterk loge-profiel zo goed als allemaal vertrokken.

30/07/2005

Het Nieuwsblad - 30/07/2005 : Luchthaven maakt winst

De Standaard - 29/07/2005 : Biac profiteert van groei luchthaven.

20/07/2005

De M/orgen - 20/07/2005 : Luchthaven Zaventem noteert 4,7 procent meer passagiers.

02/07/2005

De Tijd - 02/07/2005 : Vrienden zorgen voor vrienden: ex financiëel directeur BIAC Michel Allé volgt ex-voorzitter BIAC Jannie Haeck naar NMBS Holding

01/07/2005

De Tijd - 01/07/2005 : V.I.L.: BIAC moet zelf nieuwe niche-initiatieven luchtvrachtmarkt ontwikkelen; dat geluidsnormen luchthaven dreigen te sluiten is wel in hele wereld bekend.

Het Nieuwsblad - 01/07/2005 : Omdat volume op Zaventem beperkt is moet BIAC zoeken naar hoge toegevoegde cargo-waarde, ook qua jobs, Macquarie zou al in die richting bijdraaien.

27/04/2005

Website Biac - 27/04/2005 : Brussel Nationaal (4e grootste Europese luchthaven) kan A380 cargoversie wel ontvangen: startbanen voldoen aan vereiste kenmerken, verharde stroken worden verbreed.

09/04/2005

De Standaard - 09/04/2005 : Macquarie Airports is dochter van Macquarie Bank , Australië's grootste beurgenoteerde zakenbank. BIAC is sinds overname door Macquarie onrechtstreeks beurgenoteerd.

De Tijd - 08/04/2005 : Kerrie Mather: uitbreiding Br. Nationaal moet vooral komen van (zeer zware) long distance carriers voor intercontinentale vluchten.

La Libre - 08-09/04/2005 : Macquarie plant jaarlijkse investering tussen € 45 en 50 mio in Brussel Nationaal.

09/04/2005

De Standaard 09/04/2005 : Macquarie lokt internationale luchtvaartmaatschappijen met kortingen naar Brussel en rekent op verdubbeling doelgroep. Nu is 70% EU-instellingen gelinkt, winkelpark volledig achterhaald

24/02/2005

Trends - 24/02/2005 : Blokkeert Brussel omwille van milieuvergunning de miljoenendeal tussen Biac en Macquarie? Grondwet in gevaar? Hoge schadevergoeding ?

19/01/2005

La Libre Online : 19/01/2005 : BIAC verwacht vrachtversie A 380 tegen 2008.

31/12/2004

La Libre - 31/12/2004 : Nieuwe afg. bestuurder eerder internationaal profiel, John Stent en Simon Geere namens Macquarie in directiecomité.

30/12/2004

VDBossche 'dienstdoend' gedelegeerd bestuurder BIAC en krijgt VLD, PS en MR-medebestuurders, Klees alleen nog ceremoniële functies, Macquarie 2 man directiecomité 5 man.

21/12/2004

De Morgen en Gazet van Antwerpen - 21/12/2004 : Europese Commissie geeft groen licht voor overname BIAC, KBC, Dexia, P&V, GBL en Ackermans &Van Haaren strijken fikse winst op net als Belgische Staat.

09/12/2004

Journaal 434 - 09/12/2004 : BIAC-balans zal uitsluitsel moeten bieden over uiteindelijke premie Davignon, kabinetschef Onkelinx en andere bestuurders

01/12/2004

Ook Overlegcommissie discrimineert Noordrand: Volledig verslag landingsgeluid, maar gecombineerde, geconcentreerde dag- en nachthinder vanaf 25R krijgt geen aandacht :  Opvolgverslag Landingsbaan 25L van 01/12/2004

24/11/2004

De Morgen - 24/11/2004 : Wel bonus voor BIAC-directie, geen geld meer voor bonus personeel.

09/11/2004

Tijd - 09/11/2004 : Bretoen Hamon (ex-ACI Europe), vanaf december bij Macquarie Airports Europe: Consensus bewoners grootste opdracht.

Overnameprijs van 735 miljoen waardeert Zaventem in zijn geheel op 1.635 miljoen euro, maar Macquarie nam te risicovol pensioenfonds BIAC met bruto schuld van 135 mio euro niet mee over, Staat neemt het terug.

09/11/2004

De Morgen - 09/11/2004 : VDLanotte: 'Verdere groei van de luchthaven is mogelijk, maar Macquarie krijgt daarvoor zeker geen carte blanche'

09/11/2004

La Libre 09/11/2004 : Waarom heeft Vandelanotte de verkoop van BIAC er zo snel doorgedreven? Te snel en te weinig transparant?

08/11/2004

Officieel persbericht overname BIAC door Macquarie

08/11/2004

Ackermans & van Haaren maakt meerwaarde met verkoop BIAC van 40 mio euro, transactie naar verwachting afgerond begin 2005

08/11/2004

De Standaard - 08/11/2004 : Macquarie verwerft na meerderheid in Sydney en minderheden in Rome, Birmingham en Bristol nu ook meerderheid BIAC.

08/11/2004

De Standaard - 08/11/2004 : Nadat staat in 1998 63,56 nam in BIAC stond al vast dat het verkocht zou worden. Intussen werd er snel geconcentreerd.

Macquarie Airports zal eigen experts installeren naast huidig management BIAC, DHL had weinig impact op overname-onderhandelingen.

03/11/2004

La Libre - 03/11/2004 : Vinci en Kopenhagen zouden sinds 20.10 voortijdig uit race om BIAC zijn gezet, blijven Macquarie (grootste kanshebber) en Spaanse Ferrovial?

11/10/2004

De Standaard - 11/10/2004 : Ministers Peeters wil net als Brussel en Wallonië aandelen in SNBA/BIAC

11/10/2004

De Standaard - 11/10/2004 : Ministers Peeters wil net als Brussel en Wallonië aandelen in SNBA/BIAC.

22/10/2004

Brief Biac -22/10/2001 : Sinds 19.4.2001 verplichtten regeringen (Vlaams en Federaal) vliegtuigen naar Z en ZO met wijde bocht eerst boven Grimbergen te vliegen.

27/09/2004

Persinfo - 27/09/2004 : Brief Picqué aan federale regering met 16 punten: BIAC: charters brengen meer op dan pakjes

25/09/2004

La Libre - 25/09/2004 :Privatisering Biac echte reden dat DHL zo snel beslist moest worden, zoniet betere spreiding over alle inwoners zegt cdH.

15/09/2004

De Standaard -15/09/2004 : 5 Biackandidaten: Luchthavens Wenen en Kopenhagen, France Vinci, Spaanse Ferrovial en Australisch Macquarie bieden dubbel, cargo onbelangrijk.

10/09/2004

De Standaard en La Libre Online - 10/09/2004 :Biac zegt dat Oostrand al in Juni mailactie deed naar potentiële overnemers, kabinet VDLanotte zegt dat deze de kranten ook lezen.

22/07/2004

De Standaard Online - 22/07/2004 : Nog vier Biacbieders: Flughaven Wien en Macquaire Airports brachten al bod uit, Vinci en Copenhagen Airports overwegen dat.

13/07/2004

De Standaard - 13/07/2004 : Fraport uit de race om Biac, zonder commentaar, kwam blanco cheque te laat?.

13/07/2004

De Standaard Online - 13/07/2004 : Schiphol kandidaat af volgens Biac (Frankfurt stapte al eerder uit biedingsprocedure...).

02/07/2004

La Libre Online 02/07/2004 : Biac heeft nog nooit zoveel passagiers gehad sinds falliet Sabena als Donderdag 1 Juli.

30/06/2004

La Libre Online - 30/06/2004 : Vande Lanotte bekijkt shortlist van ING voor Biac word na parlementair reces in September.

26/06/2004

De Standaard Online - 23/06/2004 : ING kiest uit zeven niet -bindende biedingen  partijen voor tweede ronde Biac, aandeelhouders zouden nog dit jaar verkoopspot kunnen innen.

25/06/2004

Trends Tendances Week - 25/06/2004 : Goede en slechte redenen om BXL Nationaal te verkopen ipv juiste moment beursgang af te wachten. Alleen grote landen kunnen hub zijn.

18/06/2004

Mail -18/06/2004 : Naast Schiphol, Frankfurt Airport biedt nu ook Australisch Macquaire, bod france Vinci-groep nog hangend.

17/06/2004

De Standaard Online - 17/06/2004 : Cerfontaine: Schiphol moet naar beurs om mogelijke overname Biac te betalen en zou beste papieren hebben voor overname volgens waarnemers.

16/06/2004

Fet - 16/06/2004 : Fraport en Schiphol bieden op Biac.

16/06/2004

De Morgen Online -16/06/2004 : Zuiver materiële overcapaciteit Zaventem en doorgroeien naar 31 Mio passagiers per jaar blindelings aanvaard.

16/06/2004

Persinformatie - 16/06/2004 : B.A.Libre blijft ivm nakende overname Biac aandringen op blijvende staatscontrole op luchthaven en duidelijke grenzen aan de groei.

15/06/2004

Volkskrant - 15/06/2004 : Schiphol doet bod op Zaventem.

15/06/2004

De Standaard Online - 15/06/2004 : Schiphol biedt mee op 70 % Biac, Schiphol wil daling marktaandeel keren via Zaventem.

10/06/2004

De Standaard Online - 10/06/2004 : Handig: Biac-biedingen dag na verkiezingen .

08/06/2004

De Standaard Online - 08/06/2004 : Airport Village zou 1.000 banen kunnen scheppen tegen 2020. Tegen welke prijs wordt niet vermeld.

07/06/2004

Persinformatie - 07/06/2004 : Biac wil op termijn tientallen miljoenen € inversteren in zakencentrum à la schiphol.

Commentaar van Actie Noordrand:  Biac wil slechts inversteren in comerciële activiteiten, niet in aanpassing landingsbanen.

05/06/2004

De Standaard Online - 05/06/2004 : 80 Bewegingen per uur keurt de regering goed voor Biac. Per uur!!!!! Een cadeautje voor de nieuwe eigenaars van Biac. Zijn ze gek geworden.

05/06/2004

Le Soir Online - 05/06/2004 : Vande Lanotte verzweeg in antwoord op vragen Nagy altijd bestaan akkoord KB4S Biac dd 14 Mei.

04/06/2004

Tijd Online 04/06/2004 :Biac: imago als vrachtluchthaven, schulden (pier A: 30 mio vandaag) houden winstpercentage met 6% onder Eur. gemiddelde.

04/06/2004

Persinformatie - 04/06/2004 : Voor een keer zou Durant wel eens de waarheid kunnen zeggen: Geheim Biac-KB zou het over aantal bewegingen per uur kunnen hebben.

04/06/2004

Le Soir Online - 04/06/2004 :Michel en Onkelinx preciseren: Documenten Durant zijn voorbijgestreefd, er zijn wel correcte geluidsnormen, maar ze geven ze niet.

04/06/2004

La Libe Online - 04/06/2004 : Twee KB's zouden 14.5 zijn goedgekeurd waarvan een dat de exploitatievoorwaarden van een geprivatiseerd Biac vastlegt.

04/06/2004

De Standaard Online - 04/06/2004 : Biac heeft zijn pier 'A' nog lang niet afbetaald, heeft geen geld voor wallen en hallen en wil nu al vuilbakterminal bouwen!?.

04/06/2004

De Standaard Online - 04/06/2004 : VDBossche bij Trends: Privatisering Biac eind 2004 in plooi al is er nog onzekerheid over DHL en milieuvergunning: Spreiding gaat geld kosten.

04/06/2004

Het Nieuwsblad Online - 04/06/2004 : Vandenbossche wil alle meerkost voor spreiding op overheid verhalen, Biac neemt dus geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn beleid.

04/06/2004

Persinformatie - 04/06/2004 : Er zijn nog journalisten die het goed begrepen hebben en het nog eens goed kunnen neerschrijven ook.

22/05/2004

La Libre Online - 22/05/2004 :Klees bevestigt eerst ernstige gesprekken met Easy Jet en ontkent ze vervolgens. Wie leidt Biac? van Den Bossche of Klees?.

19/05/2004

Le Soir - 19/05/2004 : Pierre Klees: Ne soyez pas des égoistes inquets

14/05/2004

La Libre Online - 14/05/2004 : Landingsrechten en vluchtcontroles leveren Belgocontrol in 2003 winst op van 5,9 mio €, DHL kan resultaten doen kantelen bij vaste kostenstructuur.

20/04/2004

La Libre -  20/04/2004 : La Préférence va à la recherche de partenaires "Industriels".

19/04/2004

La Libre Online : 19/04/2004 : Staat en aandeelhouders verkopen Biac zonder dat dit straks geldige milieuvergunning heeft!.

03/04/2004

De Standaard Online - 03/04/2004 : Biac weigert te inversteren in Zaventem en investeert volop in Spaanse luchthaven, krijgt het daar wel zijn boordtabellen correct?

18/02/2004

De Standaard Online - 18/02/2004 : BIAC wil nieuwe luchthaveninvesteringen doorschuiven naar de overheid.

16/03/2004

De Morgen - 11/03/2004 : Waarom Zaventem een privé-bedrijf wordt.

03/02/2004

Persbericht - 03/02/2004 : Biac blijft frequentie negeren als hinderfactor vlieghaven, Noordrand is slechts potentieel gehinderd.

02/02/2004

02/02/2004: Veel vragen over hoe gemeenten en provincie inhoud klachten verwerkt en bekend maakt.

30/01/2004

De Standaard Online - 31/01/2004 : Cijfers per dag idioter.

30/01/2004

La Libre Belgique - 30/01/2004 : 25 aiR betwist DHL-cijfers.

30/01/2004

Teletekst TV1 - 30/01/2004 : De cijfers van Biac zijn onbetrouwbaar.

30/01/2004

La Libre Online - 30/01/2004 : Biac: Sommigen willen moeilijke boodschap niet horen dat geluisoverlast in vier jaar verminderd is.

29/01/2004

Persbericht - 29/01/2004 : Directeur VZW Brussels Slot Coordination verdient meer naargelang DHL meer vliegt.

29/01/2004

Trends - 29/01/2004 : Franse Vinci en Australische MacQuarie: belangstelling voor Biac.

29/01/2004

Trends - 29/01/2004 : Biac privatiseert op een bijzonder slecht moment: problemen op alle fronten.

29/01/2004

Reuters - 29/01/2004 : Copenhagen Airports wil wel aandeel in Biac maar "... weet nog niet veel".

26/01/2004

Persbericht Jean-Pol Olbrechts

24/01/2004

Het Nieuwsblad - 24/01/2004 : Mister Biac (L Van Den Bossche) aan het woord.

18/01/2004

Knack - 28/01/2004 : Biac wekt belangstelling.

14/01/2004

De Standaard Online - 14/01/2004 : Biac slaat terug met universitaire studie over cijfers.

14/01/2004

La Libre Online - 14/01/2004 : Biac privé-aandeelhouders: P&V, GBL, A&VH, KBC, DEXIA, AXA, Petercam.

13/01/2004

Persbericht - 13/01/2004 : Biac: Milieuveto blind voor sociaal/economische gevolgen is niet duurzaam.

12/01/2004

De Standaard Online - 12/01/2004 : Een zot volstaat om huidig Biac te privatiseren: waarde: van nul tot 1 miljard Euro.

10/01/2004

La Libre Online - 10/01/2004 : Biac gaat helemaal niet naar beurs, maar zoekt privepartner.

08/01/2004

Persbericht - 08/01/2004 : Biac: 5% meer passagiers dan in 2002 maar minder vluchten.

26/11/2003

Knack - 26/11/2003 : Pierre Klees.

12/11/2003

De Standaard Online - 12/11/2003 : GOM volgt Biac-studie en wil coherente toekomstvisie luchthaven.

08/10/2003

La Libre Belgique Online - 08/10/2003 : Vaudeville Biac rond benoeming Vandenbossche tevergeefs voor de Raad van State.

07/11/2003

Het Volk - 07/11/2003 : Biac betaalt liever rechtsprocedures dan personeel en veiligheid.

07/10/2003

FET - 07/10/2003 : Klees heel even geen Biac-voorzitter.

02/10/2003

Persbericht - 02/10/2003 : Biac zet economisch luik van economie/ecologierapport alvast in de verf.

05/09/2003

Persbericht - 05/09/2003 : Augustus: lokale passagiers +7%, transferpassagiers +11%.

23/07/2003

De Randkrant - 23/07/2003 : Biac: meer banen maar ook meer geluidshinder!

28/03/2003

De Morgen - 28/03/2003 : Van den Bossche ruilt politiek voor topfunctie bij BIAC

15/03/2003

De Standaard - 15/03/2003 : BIAC maakt informatie nachtvluchten openbaar.

01/11/2002

Randkrant - 01/11/2002 : BIAC isolatieproject.

05/01/2002

Persinformatie - 05/01/2002 : Biac koopt terreinen vliegveld voor 200 Mio € en mag dit afschrijven over 11 jaar, CD&V vindt dit niet in de haak.