Tussen 1 en 2 wakker gevlogen en de rest van de nacht niet meer kunnen slapen: telkens nieuwe vliegtuigen. Van de 13 vluchten hoort meer dan de helft (7) niet thuis boven de Noordrand.

Klacht di 21.10.2008

Geachte,

Graag ontving ik de vluchtlijst van deze nacht ma-di 20-21.10.08.

Ik ben ergens voor 2 uur weer 's wakker gevlogen door een zware, uit een zeer diepe slaap komend en kon dan de slaap??niet meer vatten.

Ik wil wel eens zien welke zware jongen dat nu weer was.

En ik blijf protesteren tegen de discriminerende windnormen die maken dat wij hier nog altijd de ene concentratienacht na de andere krijgen waarbij vaak meer dan de helft van de vluchten voor de ongelijke windnormen werden ingevoerd HIER NIET VLOGEN.

Hoogachtend

J. O.

Actie Strombeek.

Begin doorgestuurd bericht:

Van:?

Datum: 24 oktober 2008 17:19:35 GMT+02:00

Aan: airportmediation@mobilit.fgov.be

Onderwerp: Antw.:

Geachte,

Dank u

Wilt u in uw jaarrapport aub opnemen het zeer dringende verzoek om iedereen rond de luchthaven toch minstens een halve nacht gewaarborgde rust te gunnen?

Dit is onmenselijk: daar gaan we echt kapot aan. Wie dit blijft doen weet dat hij mensen kapot wil maken. Dat is strafbaar voor de wet.

Hoogachend

J. O.

Actie Strombeek.

Op 24-okt-08, om 16:59 heeft juan.torck@mobilit.fgov.be het volgende geschreven:

Mevrouw,

Dossiernummer:?

Het vliegtuig waar U het in uw klacht over heeft is waarschijnlijk de MD11 opgestegen om 01.31 van baan 20 met bestemming de Verenigde Staten op de DENUT 2N route.

Tussen 03.00 en 06.00 uur was er een Deviatie op het Spreidingsplan en werd er opgestegen van baan 25R i.p.v. de banen 07L en 07R tussen 03.00 en 06.00 wegens een wind van 19 knopen uit windrichting 230?.

De rugwindcomponent op de banen 07 geeft 17,9 knopen i.p.v. de toegelaten 7 knopen wat de deviatie verklaart. .

21 10 2008  Wind : 19 Knopen Richting 230 graden

?? Baan? ? ? |? hoek? ? |? longitudinaal |? laterale? |? Rugwind ? ? ? ? |? Baan? ? ? ? |? Baan

?? ? ? ? ? ? |? baan? ? |? e? ? ? ? ? ? |? ? ? ? ? ? |? ? ? ? ? ? ? ? ? |? mogelijk? ? |? mogelijk

|? component? ? |? component |? component ? ? ? |? overdag ? ? |? snachts

?------------+----------+---------------+------------+------------------+--------------+--------------

? ? ? 25 ? ? |? ? ? 250 | ? ? ? ? 17,85 |? ? ? ? 6,5 |? ? ? ? 0,0 ? ? ? |? ja? ? ? ? ? |? ja

?------------+----------+---------------+------------+------------------+--------------+--------------

? ? ? 07 ? ? | ? ? ? 70 |? ? ? ? -17,85 |? ? ? ? 6,5 |? ? ? ? 17,9? ? ? |? nee ? ? ? ? |? nee

?------------+----------+---------------+------------+------------------+--------------+--------------

? ? ? 02 ? ? | ? ? ? 20 |? ? ? ? -16,45 |? ? ? ? 9,5 |? ? ? ? 16,5? ? ? |? nee ? ? ? ? |? nee

?------------+----------+---------------+------------+------------------+--------------+--------------

? ? ? 20 ? ? |? ? ? 200 | ? ? ? ? 16,45 |? ? ? ? 9,5 |? ? ? ? 0,0 ? ? ? |? ja? ? ? ? ? |? ja

Dit is de vluchtlijst met de opstijgende vliegtuigen in de nacht van maandag 20/10/2008 op dinsdag 21/10/2008 (23.00 tot 06.00

 20/10/2008 23:11 | D | 20 | F900 |  21 |  0 | ROUSY3L

20/10/2008 23:44 | D | 20 | A319 |  70 |  1,9 | NIK2N

20/10/2008 23:52 | D | 20 | B752 |  93 | 2,4 | SOPOK2L

21/10/2008 00:27 | D | 20 | A30B | 165 |10 | SOPOK2L

21/10/2008 1:31 | D | 20 | MD11 | 286 | 12 | DENUT2N

21/10/2008 1:36 | D | 20 | B752 |  93 | 2,4 | SOPOK2L

21/10/2008 2:26 | D | 20 | B752 |  93 | 2,4 | SOPOK2L

21/10/2008 3:14 | D | 25R | B752 | 116 |  3,1 | SOPOK4Z

21/10/2008 3:17 | D | 25R | B752 | 100 |  3 | NIK4Z

21/10/2008 3:22 | D | 25R | A30B | 165 | 10 | DENUT3C

21/10/2008 3:39 | D | 25R | B752 | 100 |  3 | CIV7D

21/10/2008 3:43 | D | 25R | ATP  | 24 |  0 | HELEN3C

21/10/2008 5:37 | D | 25R | B752 | 114 |  3,1 | HELEN3C

U krijgt ook de track van de nacht.

Hoogachtend,

Juan Torck

Voor de Ombudsdienst
Geachte,

 

Met dank.
 

Klopt het of verschilt het aantal vluchten op de lijst met dat op de track?

Hoogachtend

J. Overeem

Actie Strombeek

Begin doorgestuurd bericht:

Van: juan.torck@mobilit.fgov.be

Datum: 26 oktober 2008 14:27:30 GMT+01:00

Aan: 

Onderwerp: Dossier : A/SMO/jto/2008/10/346.175/T.617.692

Antwoord aan: airportmediation@mobilit.fgov.be

Mevrouw,

Dossier : A/SMO/jto/2008/10/346.175/T.617.692

In de nacht van maandag 20/10 op dinsdag 21/10/2008 waren er

41 bewegingen

28 landingen (waarvan 1 militair vliegtuig waar we geen informatie over verstrekken).

13 opstijgingen, waarvan

1 Richting Chièvres

1 CIV7D kanaalroute (van baan 25R)

6 Richting Noorden

1 NIK2N (van baan 20)

1 NIK4Z (van baan 25R)

1 DENUT2N (van baan 20)

1 DENUT3C   (van baan 25R)

2 HELEN3C (van baan 25R)

6 Richting Oosten

4 SOPOK2L (van baan 20)

1 ROUSY3L (van baan 20)

1 SOPOK4Z (van baan 25R, deviatie, ZOULOU-route, volgt in het begin de RING-route)

Op de lijst die ik U heb opgestuurd staan de 13 vluchten, die ook op de radartrack terug te vinden zijn, mits een beetje zoekwerk. De 2 HELEN’s lopen over elkaar, en ook de de 4 SOPOK2L en de  ROUSY3L (5 in totaal) lopen wat door elkaar.

Hoogachtend,

Juan Torck

Voor de Ombudsdienst