Luchtvaart betaalt nog steeds geen taks op brandstof. Oostende Airport blijft uitwijkhaven voor goedkope en onveilige maatschappijen, wat Zaventem doorverwijst wijkt uit naar Oostende
WILOO NIEUWSBRIEF 13-mei-2005
The BOAG - BEAP Tales and Rumours
Naar verluidt staat even na Pinksteren een nieuwe 'één(dags)-vliegtuig'
cargomaatschappij paraat om vanuit de Oostendse luchthaven te starten. Uiteraard
met slechts één ouwe Boeing 747-200F en met vluchten op Lagos en andere
Afrikaanse bestemmingen. Indien dit klopt is het eens te meer zo¹n typische
constructie geknipt voor Ostend Airport. Deze laatste bevestigt straks opnieuw
zijn wereldberoemde reputatie! Lees <http://www.wiloo.be/boag_beap_tales.htm>
Ostend Airport Dirty Airport
Oostende blijft 'de' uitwijkhaven voor goedkope en onveilige maatschappijen. In
de nacht van 30 april - 1 mei wordt aan een Lockheed TriStar de landing op
Zaventem ontzegd en moet het toestel uitwijken naar Oostende (1)
<http://www.airliners.net/open.file?id=834360> . Het toestel werd door de Turkse
maatschappij Onur Air ingehuurd bij een Jordaanse maatschappij,
die zijn vliegtuigen registreert in de ex-Sovjetrepubliek Kirgizië.
Mooie constructie! Over het wedervaren van deze Lockheed-passagiers, lees
<http://www.wiloo.be/ad_art_10mei05.jpg>
Straks vliegt Corendon vanop Oostende. Dat doet het nu reeds vanuit
Nederland ondermeer met Onur Air. De Nederlandse luchtvaartinspectie
waarschuwt de vakantiegangers die bij Corendon willen boeken. Lees (1), (2),
(3 <http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1213496> )
In Nederland verafschuwde 'Tristar' toestellen worden in Oostende
toegelaten! Wat doet de Belgische Overheid? Voor Wiloo is het duidelijk: de
Belgische luchtvaartinspectie functioneert niet! Op brieven die WILOO over deze
problematiek stuurde wordt sinds minister Renaat Landuyt het bewind voert
niet eens meer geantwoord.
Meer nieuws op www.wiloo.be <http://www.wiloo.be/>