VERSCHIL IN VERTREKKEN DOET TWIJFELEN AAN BETROUWBAARHEID (LEES MANIPULEERBAARHEID) BOORDTABELLEN BIAC, BESCHAMEND VOOR BEDRIJF DAT VEILIGHEID IN VAANDEL VOERT
MAIL dd 27.4.2004
Beste Raf,
Ik heb tot nu toe niet in spoken geloofd maar begin toch mijn twijfels te
krijgen op mijn gezegende leeftijd. Je geeft hieronder 11 (ELF) toestellen aan
op die vanop de 25L zijn vertrokken. Dit is wat ik nu ook in de boordtabellen
vind van BIAC. Maar dit is niet wat ik twee weken geleden op die zelfde website
heb gevonden. Toen was er sprake van 10 vertrekken (er is er dus nadien nog een
bijgekomen, uit de lucht
gevallen?). Er werd toen overigens ook heel duidelijk vermeld (ik heb een print
out) dat er 8 vertrekken waren van de 25L en 2 van de 25R.
Misschien maakt het niet zo veel verschil uit voor ons omdat men toch een bocht
naar rechts maakt maar het doet me erg twijfelen aan de betrouwbaarheid (lees
manipuleerbaarheid) van die gegevens. Men kan er op zetten wat men wil en eraan
veranderen wat men wil. Dit is beschamend en een bedrijf dat veiligheid hoog in
het vaandel voert onwaardig. Het zou me sterk interesseren om de ?niet
gemanipuleerde? radartracks van die nacht te zien.
Met vriendelijke groeten en waardering voor uw werk,
M.G.
Meise
MAIL dd 27.4.2004
Wij kunnen geen toestellen van 25R terugvinden.
In bijlage alle vertrekken van deze nacht
10/04/2004 23:40 D 25L A320 3,2 ROU1C
10/04/2004 23:48 D 25L B734 3,2 CIV1Q
10/04/2004 23:57 D 25L A319 2 NIK1C
11/04/2004 0:44 D 25L MD11 10,7 SOP2C
11/04/2004 1:38 D 25L A319 2,9 ROU1C
11/04/2004 1:46 D 25L B735 1,8 ROU1C
11/04/2004 2:45 D 25L A320 3,1 CIV1Q
11/04/2004 2:48 D 25L B738 3,5 HEL2C
11/04/2004 3:50 D 25L A310 6,5 CIV8C
11/04/2004 4:02 D 25L B735 1,8 CIV1Q
11/04/2004 5:48 D 25L A306 9,9 SOP2C
Groet,
R A F De Baerdemaeker
MAIL dd 11.4.2004
Beste Raf,
Hebt ge een verklaring waarom de voorbije nacht twee toestellen van de 25R
vertrokken zijn ipv de 25L? De windcondities lijken me vrij identiek voor de 25L
en de 25R.
Met vriendelijke groeten
Marc Goethals