MET NOORDRAND GEDEELDE SMART VOOR DE OOSTRAND
HELAAS GEEN HALVE SMART WANNEER WORDT OOSTRAND WAKKER EN EIST ZE OOK TERUG
OVERVLIEGEN BRUSSEL?
MAIL dd 23.3.2004
Mijnheer De Baerdemaker,
Eerste nacht van het spreidingsplan: eerst wakker door de vertrekken op baan 20
die nu ook door inwoners onder baan 02 duidelijk hoorbaar zijn. En vanaf 3.30H
KLAAR WAKKER tot en met 5.45 h door de landingen op baan 02.
Een barstende hoofdpijn, doodmoe, maar als ik u lees in De Standaard Mijnheer De
Baerdemaker " hoe meer klachten uit verschillende zones", des te beter is het
spreidingsplan geslaagd".
Hoe kan u dergelijke uitspraken doen Mr. De Baerdemaeker? U bent aangesteld als
ombudsman om OBJECTIEVE informatie te geven en NIET om een stijgend aantal
klachten van de omwoners als positief te bestempelen.
Ik vernam bovendien van een journaliste van VRT-radio dat zowel u als het
kabinet ( merkwaardig trouwens...) het aantal omwoners die gestoord worden door
de nachtvluchten vaststelt op 5800. Zou u mij kunnen uitleggen hoe u aan het
cijfer van 5800 komt???
Dit is foutief en dat weet u even goed als ik. Tot nu toe hebben we steeds
objectieve informatie gekregen op de ombudsdienst, maar blijkbaar is dit vandaag
ook niet meer waar.
De gezondheid van duizenden mensen staat op het spel en het is dan ook ongehoord
dat er foutieve informatie wordt verstrekt door een ombudsdienst.In de studie
van de Heer Annemans staan de gevolgen voor de gezondheid
duidelijk vermeld.
Men kan natuurlijk alles als "positief" bestempelen, zelfs het aantal
overlijdens rond de luchthaven dat daalt van 200 naar 160 per jaar! Moeten we
hiermee verheugd zijn?
Ik kreeg graag een antwoord waar de ombudsdienst dit cijfer van 5800 vandaan
haalt.
P.C.
Oostrand