IK BLIJF OVERTUIGD DAT HET ZINVOL ZOU ZIJN OM ALLE ACTIEPUNTEN TEGELIJK TE BESPELEN AL WAS HET MAAR OM HET AANTAL BONDGENOTEN TE VERGROTEN
MAIL dd 19.5.2004
Beste,
Bedankt voor uw reactie. Ik heb begrip voor uw standpunt, maar blijf wel
overtuigd dat het zinvol zou zijn om alle actiepunten (spreiding / verzet tegen
nachtvluchten / DHL) tegelijk te bespelen, al was het maar om het aantal
bondgenoten te vergroten.
Graag kwam ik nog even terug op het punt van de terugkeer naar de oude routes
(voor 2001). Op uw website leid ik onder 'Problematiek' en 'Onze Voorstellen' af
dat dit voor Actie Noordrand een eis vormt. Klopt dit nog steeds ? Zo ja, zou
het dan niet nuttig zijn om op de terzake door Didier Gosuin gecreerde opening
te springen? Als hierrond een ruimere politieke consensus kan gevormd worden dan
rond de huidige spreiding, vormt het misschien een basis om vervolgens op
duurzame wijze de verdere toekomst van de luchthaven te behandelen.
Met vriendelijke groeten,
B. V.A.
Grimbergen
IK WORDT ER DEPRESSIEF VAN !!!!!!!!!!!!!!!
MAIL dd 18 MEI 2004
Hoelang moeten wij dit nog verdragen ?
Ik begon stilletjes te hopen dat het ergste achter de rug is , maar jullie
schudden ons weer wakker .
Dit is maar goed ook, want blijkbaar hangt ons nog iets boven het hoofd.
(letterlijk en figuurlijk dan ...)
Dank u voor jullie inzet ,ik steun jullie zeker nogmaals !
S.L. G.
Grimbergen (ex-Parel van Brabant)
Geachte,
dank u voor uw reactie.
De Actie Noordrand- en Daedalusvrijwilligers die de actie nu al bijna twee jaar
gaande houden hebben gezamenlijk besloten en blijven daaraan vasthouden om eerst
en voor alles de echte spreiding te bewerkstelligen.
Als er nog altijd geconcentreerd gevlogen mag worden en DHL wordt afgeremd en de
nachtvluchten worden op lange Europese termijn afgeschaft, dan is de Noordrand
geen stap verder. De argumentatie in de Infoflash is feitelijk, en zou u moeten
kunnen overtuigen.
We hebben namelijk niet wat u een 'zacht' standpunt noemt: we zeggen EERST
spreiding, dan praten we over de rest. Het staat u als individu vrij zoals we
schrijven om voor de rest nu al uw eigen afweging te maken.
Rond de verlenging van de milieuvergunning is door Actie Noordrand en Daedalus
optimaal actie gevoerd met bijna tienduizend reacties als resultaat. De
verlenging (met daarin het plafond voor nacht- en dagvluchten) in de actualiteit
houden is de beste 'reactie' op DHL en ons standpunt is duidelijk: er kan geen
vliegtuig bij boven de Noordrand, alleen maar eraf.
Degenen die ons willen verleiden op de nachtvluchtboot te springen en tegen DHL
te ageren, doen dat omdat ze ons willen afleiden van wat voor hen op korte
termijn het meest bedreigend is: democratische spreiding op basis van gelijk
verdeelde hinder per individu met uitsluitend de afstand tot de luchthaven als
onderscheidend kriterium.
M vr groet
daedalus.
(In een tweede reactie werd de inwoners in kwestie meegedeeld dat het
oorspronkelijk standpunt van Daedalus zoals op de site gemeld achterhaald is
door de feiten en meer dossierkennis. De inwoner werd ook uitgenodigd in de kern
van daedalus te komen werken aan de zaken die hij belangrijk vindt.
De consequenties voor het privéleven van volgehouden dag en nacht actievoeren
werden hem meegedeeld, evenals de voorwaarde voor samenwerking; namelijk de
gelijke spreiding van de hinder per individu met alleen de afstand tot de
luchthaven als onderscheidend kriterium).