OMBUDSDIENST HEEFT ACHTERSTAND IN BEANTWOORDEN KLACHTEN VAN EEN MAAND EN NEEMT MAATREGELEN OM DEZE ZO SNEL MOGELIJK IN TE HALEN
MAIL dd 19 MEI 2004
Mijnheer Vermeiren,
Alle vragen, klachten en suggesties van zowel e-mail, webstek, fax en via
telefoon worden eerst in één verzamelpunt ingebracht. Al deze krijgen een
dossiernummer en worden dan gehandeld volgens de taalrol.
Berichten zonder vragen worden met dossiernummer direct in de bundel
samengebracht.
Vragen worden beantwoord binnen de vijftien werkdagen, ons de mogelijkheid geven
alle informatie bij elkaar te brengen.
Tengevolge de vele klachten, en personeelsbezetting hebben we actueel een
achterstand van ongeveer het dubbele toegestaan, met andere woorden ongeveer één
maand.
Desondanks weet U dat pertinente vragen door gemeentebesturen en actiegroepen
door ons zo snel mogelijk beantwoordt worden daar wij van mening zijn dat deze
dan ook ter beschikking zijn van de bewoners of leden.
Wij trachten momenteel de klachten te bundelen per persoon, of groep, om zo snel
mogelijk onze achterstand in te halen.
Kortelings zullen wij starten met een principe antwoord van ontvangst met
dossiernummer. De verdere afhandeling zal dan bepalend zijn door de informatie
die wij zullen opzoeken.
Met hoogachting,
R A F De Baerdemaeker.
MAIL dd 18 MEI 2004
Geachte Ombudsdienst,
Onderstaande is een voorbeeld waarbij klachten van bewoners niet zo vlot een
antwoord krijgen, en er zijn ons nog andere bekend.
Terugkerend is de melding dat het klachten betrof die ingediend werden langs de
webstek. Gaat daar iets mee mis?
Kan ons verduidelijkt worden hoe de behandeling van klachten langs de webstek
gebeurt?
Vriendelijke groeten,
Voor Actie Noordrand,
Roger Vermeiren,
Meise
MAIL dd 15 MEI 2004
Geachte Heer,
Graag had ik via deze mail klacht ingediend omdat we vandaag, zaterdag 15 Mei
2004 tussen 10h00 en 11h00, weeral werden overvlogen door een aantal lawaaierige
vliegtuigen. Is dit conform het nieuwe spreidingsplan ? Gelieve duidelijk uit te
leggen welke pistes en routes er gebruikt werden.
Dit is nu de VIERDE maal, sinds het in voege treden van het nieuwe
spreidingsplan,dat ik klacht indien omwille van vliegtuiglawaai in het WEEKEND
en ik EXPLICIET vraag of de regels van het nieuwe spreidingsplan gerespecteerd
werden/worden. Tot op heden heb ik nog steeds niets ontvangen van Jullie
diensten.
Gelieve een feedback te geven op boven vermelde klachten en bewijzen te leveren
dat de regels van het nieuwe spreidingsplan al dan niet werden/ worden
nageleefd.
Met dank,
D.H.
GRIMBERGEN
PS 1 .Vorige klachten werden ingediend via de web- interface van de
ombudsdienst.
PS 2. Graag had ik even verwezen naar de tekst op Jullie website beantwoorden: "
Elke klacht wordt op gepaste wijze beantwoord binnen een termijn van vijftien
dagen na de ontvangst ervan. Voor complexe vragen kan deze termijn worden
verlengd indien dit strikt noodzakelijk is om de benodigde gegevens te
verzamelen en te bestuderen. "