OMBUDSMAN TOUWAIDE VOELT ZICH AANGEVALLEN EN
DREIGT MET JURIDISCHE DIENST VAN MINISTERIE DIE AL EEN INWONER AANGETEKENDE
BRIEF STUURDE
MAIL dd 12/13.5.2004
Betreft: Vliegtuighinder boven Wemmel
Aan de ombudsdienst:
Verscheidende opeenvolgende dagen krijgen we opnieuw de volle laag nachtvluchten
boven onze kop. Ik word alweer nacht op nacht wakker van de overvliegende
vliegtuigen en dit vanaf 4u20 's ochtends. Mijn nacht is dus beperkt tot
iets meer dan 5 uur.
Ik heb een beroepsactiviteit met verantwoordelijkheden en gezien het repetitief
overvliegen heb ik in enkele dagen meer dan één nacht nachtrust verloren. Dit is
onaanvaardbaar.
Hierbij wens ik jullie erop te wijzen dat ik nog steeds geen antwoord heb gehad
op mijn schrijven van 09/04/04, behalve een zeer onpersoonlijk bericht van
jullie IT systeem dat ik een antwoord mocht verwachten binnen een termijn die
ondertussen ruimschoots voorbij is.
Voor wanneer die democratische spreiding? Wat mbt tot een maatwerk voor de
Noordrand zoals Toewaide heeft ontworpen voor de Oostrand. De ombudsdienst is
partijdig en werkt voor rekening van de oostrand waar Toewaide woont.
Jullie zijn een bende "vendus"!!!!!!!!!!
Dit is gewoon schandalig.
K.W.
Wemmel
Parfait, je suis obligé de déposer plainte contre vous.
Philippe TOUWAIDE
MAILS dd 13.5.2004
Monsieur Toewijde,
Parfait,
Ik kan meer decibels maken dan gans uw Oostrand- en Brusselse kliek.
AVFF,
Met beleefde groeten,
K.W.
Après l'allusion aux chambres à gaz, vous continuez, je contacte le service
juridique du Ministère.
Philippe TOUWAIDE
Licentiaat in Luchtvaartrecht
Directeur van de Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal
Geachte,
Het is spijtig dat ik u moet provoceren opdat u zou reageren op mij e-mails.
Doet u maar Mijnheer Toewaide, ik heb minder boter op mijn hoofd dan u.
En beau français: "allez vous faire foutre".
Indien u zo reageert bewijst het nog maar eens dat mijn email correct was en dat
u plat op uw buik gaat liggen voor Bxl en de Oostrand en dat u de Noordrand laat
stikken. Heeft u ooit een 55 punten plan uitgewerkt voor de Noordrand. Het
antwoord is NEEN, NON NEVER!
Groeten,
K.W.
malheureusement pas du Ostrand ou de Bruxelles
Sent: Friday, May 14, 2004 6:23 PM
Subject: klacht aan ombudsdienst van 9 april 2004
Mijnheer Toewijde,
Hierbij kom ik terug op mijn klacht van 9 april, op dewelke ik tot nog toe geen
antwoord heb gekregen (behalve flauwe praat die niet de klacht behandelt en
naast de kwestie is). Uw reactie van beroep te doen op uw "joker" Gilain is van
slechte smaak en toont aan dat u als ombudsman geen krachtige taal aankunt, die
nogmaals slechts feiten weergeeft.
Ik stel u dus in gebreke om binnen de 48 uur een correct en volledig antwoord te
willen formuleren op mijn klacht van 9 april ll.
Indien dit niet gebeurt zal ik gewag maken van de twee maten en twee gewichten
waarmee de ombudsdienst de bewoners van de Noordrand en Oostrand-Brussel
behandelt.
Teneinde niet "provoquant" te zijn t.o.v "Monsieur Philippe TOUWAIDE,
Ombudsman-Médiateur 'compétent' pour le Service Médiation pour l'Aéroport de
Bruxelles-National" wens ik hem toch een aangenaam weekend in deOostrand.
K.W.
Wemmel
malheureusement pas du Oostrand ou de Bruxelles
PS(*): tekst tussen "" komt van het schrijven van de heer Gillain (
emial13/05/04 RE: MESSAGES AU MEDIATEUR NATIONAL - MISE EN GARDE, waarvan ik nog
steeds niet de de nederlandstalige versie heb gekregen). Ik neem niet de
verantwoordelijkheid op om de qualificaties te beoordelen die de heer Gilain in
zijn tekst gebruikt.
(*)= post scriptum en niet Parti Socialiste voor alle duidelijkheid.
UNE RELATION PLUS SEREINE AVEC CERTAINS INTERLOCUTEURS DONT JE PUIS
COMPRENDRE LES PREJUGES VU LE CARACTERE UN PEU TROP SIMPLEMENT PUBLICITAIRE DE
LA COMMUNICATION DES POLITIQUES
MAILS dd 18.5.2004
Mijnheer Gillain,
Mijn klacht van 9 april wel gericht aan de Vlaamse ombudsman. Toch heeft
Toewijde het nodig geacht het dossier naar hem toe te trekken "for a good
fight". De emo van Toewijde is zo dat hij zoiets niet links kan laten liggen
gezien hij alle voorwensels gebruikt om de mensen van de Noordrand te kunnen
pesten.
Mag ik erop wijzen dat ik nog steeds geen antwoord heb gehad op mijn klacht van
9 april.
Groeten,
K.W.
Wemmel
Geachte,
Voor inlichting
LG
Kabinet Mobiliteit
-----Message d'origine-----
De : Leon Gillain [mailto:leon.gillain@mobilit.fgov.be]
Envoyé : mardi 18 mai 2004 10:50
À : Philippe TOUWAIDE
Objet : RE: klacht aan ombudsdienst van 9 april 2004
Mr TOUWAIDE,
Je ne comprend quand même pas pourquoi le plaignant K W ne s'adresse pas à votre
Collègue le Médiateur Néérlandophone ! Cela pourrait peut-être permettre une
relation de "clientèle" plus sereine avec certains interlocuteurs, dont par
ailleurs, sans admettre les outrances de language, je puis quelque peu
comprendre les préjugés, vu le caractère un peu trops simplement "publicitaire"
de la communication actuelle sur le sujet de la plupart des politiques
Si vous avez entre vous un protocole de répartition des tâches, il me serait
agréable de pouvoir en prendre connaissance .
Merçi
LEON GILLAIN
CONSEILLER GENERAL
SERVICE JURIDIQUE
-----Message d'origine-----
De : Philippe TOUWAIDE [mailto:philippe.touwaide@mobilit.fgov.be]
Envoyé : lundi 17 mai 2004 14:05
À : leon.gillain@mobilit.fgov.be
Objet : Re: klacht aan ombudsdienst van 9 april 2004
Je ne réponds plus à ce genre de provocations
Philippe TOUWAIDE
Licentiaat in Luchtvaartrecht - Licencié en Droit Aérien