QUOTUM NACHT 2003: 46.666, HUIDIGE VLOOT HEEFT SLECHTS 56.100 NODIG VOOR 25.000 NACHTVLUCHTEN, WAAROM DAN QUOTUM VAN 84.000 IN MILIEUVERGUNNING?
MAIL dd 12.7.2004
Geachte
De gouverneur schrijft dat in 2003 voor 20.800 nachtvluchten een quotum nodig
was dat 1/3 lager lag dan 70.000
En dat in de milieuvergunning een quotum opgenomen is van 84.000
Even rekenen:
In 2003 hebben alle nachtvluchten dus een totaal quotum van 46.666 nodig gehad,
dus is voor 20.800 bewegingen.
Voor 25.000 bewegingen heb je dus een quotum van afgerond 56.100 nodig.
WAAROM STAAT ER DAN EEN QUOTUM VAN 84.000 IN DE MILIEUVERGUNNING ALS JE MET
DE HUIDIGE VLOOT MAAR 56.100 NODIG HEBT OM 25.000 VLIEGBEWEGINGEN TE KUNNEN
LATEN VLIEGEN 's NACHTS?
Vlootvernieuwing in de omgekeerde zin, DHL en de andere maatschappijen terug met
zwaardere bakken laten vliegen?
In verband met de klagers tegen de spreiding: wie zijn evenredig deel niet wil
nemen is a-sociaal. Wie een rechtzaak ingespannen heeft met doel om zijn deel
van de vliegbewegingen op een ander af te schuiven is tot hiertoe altijd
teruggefloten door de rechtbank.
Wie klaagt als hij minder dan 16,67 procent van de hinder heeft, is a-sociaal.
Er zijn zones die nog 34,3% van de hinder hebben...
Moet je met dergelijke klagers rekening houden?
V.M.
Grimbergen