SEDERT INVOERING SPREIDINGSPLAN BELEEFT MACHELEN ECHTE DURANTNACHTEN. OMBUDSMANNEN ZIJN GEEN OMBUDSMAN, FR-TALIGE SPREEKBUIS DURANT, Nl-TALIGE SPEELT ONZE KLACHTEN NIET DOOR
MAIL dd 11 MEI
Geachte Actie Noordrand,
Hierbij onze klachten met de antwoorden, waarvan U al enkele zult hebben gezien.
De belangrijkste klacht betreft de verandering dat sedert kort de vliegtuigen
lager overvliegen (veiligheid geldt voor ons waarschijnlijk niet...) en dat dit
dus ook gebeurt wanneer de weersomstandigheden de veiligheid van de andere
sectoren niet kan garanderen. Sedert de invoering van het spreidingsplan hebben
wij de echte Durant nachten mogen beleven.
Tweede grote grief, en die dateert al van het begin: waarom (en ik kan dat bij
ons vandaan zeer goed observeren) vliegt men niet rechtdoor, en maakt men eerst
de vervuilende bocht naar rechts en daarna de bocht naar links. Dit om gebieden
te vrijwaren die "evenmin" dicht bevolkt zijn ?
Ons derde probleem is dat de ombudsmannen zich niet werkelijk van hun taak als
ombudsman kwijten. De Franstalige was de spreekbuis van de Minister (Durant) en
probeert ook vandaag nog op de stoel van de beleidsmakers en uitvoerders te gaan
zitten. De Nederlandstalige voelt zich wat ongemakkelijk bij de klachten zo
hebben wij het gevoel. Hij zou ons inziens de klachten snel moeten doorspelen
naar de beleidsmakers, want dat is in ons aller belang. Zoals U zegt...
Er is zeker ook enige verbetering met name in de weekenden. Dit moet ook wel
want anders zou iedere klacht uit de andere gebieden wel heel erg belachelijk
worden... (tja).
Dank voor U inzet.
met vriendelijke groet
J.F.
1830 MACHELEN