WAAROM NEMEN VLIEGTUIGEN MET Z.O. BESTEMMING VANAF 25R GEEN BOCHT NAAR LINKS ZOALS OVERDAG?
MAIL dd 8.4.2004
Geachte Ombudsman,
Windrichting 250-270 geeft een tegenwindcomponent voor vertrekken van baan 20.
Waarom werd deze baan dan niet gebruikt voor de vertrekken richting zuidoosten,
naar SOPOK, LNO, Sprimont, Rousy?
Als de baan die volgens de kalender van het spreidingsplan nog de meest belaste
baan blijft, de 25R kan gebruikt worden op dagen dat het volgens het
spreidingsplan niet de bedoeling is, waarom kan dat dan niet voor baan 20?
Ook vannacht is alles vanaf baan 25R vertrokken: in totaal 37 vertrekken waarvan
6 over Brussel, en 17 met bestemming Huldenberg (SOPOK, LNO, Sprimont, Rousy).
Kunnen jullie mij duidelijk met gedetailleerde windrichtingen en windsnelheden
aantonen waarom er de laatste weken op die manier gevlogen moet worden?
Waarom nemen de vliegtuigen met zuidoostelijke bestemming, als ze dan toch
vertrekken vanaf 25R geen bocht naar links zoals overdag?
Vriendelijke groeten,
M.V.
Grimbergen