EEN LANGE LITANIE VAN BELEEFDE MAAR PERTINENTE KLACHTEN EN VRAGEN AAN DE OMBUDSDIENST VAN EEN NOORDRANDBEWONER UIT HET GRIMBERGSE
MAIL dd 7 MEI 2004
Op al deze mails naar de Ombudsdienst kwam één mailtje terug om te zeggen dat al
de vluchten met een bocht naar links CIV's waren en één algemene mail die veel
mensen in de Noordrand ontvingen, zeggende dat wij NIK, HELEN, DENUT en CIV op
de Noordrand hebben. Voor de rest kreeg deze inwoner net als veel andere
inwoners ondanks het feit dat er een
Vlaamse Ombudsman is, geen antwoord op de nochtans specifieke vragen.
Geachte
4 uur 45: het is hier weer 't een toestel na het andere! Graag overzicht van
deze nacht + radartrack.
H.W.
MAIL dd 6.5.2004
Geachte,
Graag meer uitleg voor onderstaande feiten:
Op 05.05.2004 tussen 19.00 en 19.30 minstens 5 Chièvres die 1 tot 1,5 km ten N
van de Ring een lawaaierige draai maakten.
In dezelfde periode meerdere landende vliegtuigen die over het centrum van
Grimbergen vlogen gelijktijdig met opstijgende NIK's en HELENS. Is het
landingstraject nu ook al dichter bij de Ring gelegd?
Op 06.05.2004: Trillend dak tgv laag overvliegend zwaar vliegtuig.
Hoogachtend,
MAIL dd 2 MEI 2004
Geachte,
Graag duidelijkheid over het baangebruik vandaag:
Deze ochtend Nicky's, Helens en Denuts op de gebruikelijke beperkte hoogte over
onze hoofden. Vertrokken van baan 25R?
Vanaf 13.00 tot rond 15.00 een reeks Chièvres. Vertrokken van baan 02?
Vanaf 15.00 terug Nicky's, Helens en Denuts op de gebruikelijke beperkte hoogte.
Is baan 25R nu al opnieuw in gebruik?
Mvg
H.W.
MAIL dd 2.5.2004
Geachte,
Daarnet, om ongeveer 23.50 is hier een lawaaibak over gevlogen. Twee van de vier
kinderen wakker. Graag gegevens mbt toestel en route, baan vanaf dewelke dit
vliegtuig opsteeg en betreffende horizontale en verticale track..
Met dank bij voorbaat,
H.W.
MAIL dd 31.3.2004
Geachte,
Om 7.52 vloog een vliegtuig van Virgin Express, behoorlijk laag in een scherpe
bocht naar links boven Grimbergen. Was dit een "ruime interpretatie" van de
CIV-route?
Van de gelegenheid maak ik gebruik om verklaring te vragen voor het feit dat de
boordtabellen van BIAC mbt de nachtvluchten geregeld worden "bijgewerkt". Voor
dezelfde nachten zijn er geregeld 2 en soms 3 versies na verloop van een paar
dagen en meestal wordt het aantal nachtvluchten na pertinente klachten van
inwoners over vluchten op bepaalde
tijdstippen verhoogd. Vliegen er meer toestellen dan er op de boordtabellen
wordt aangegeven?
Met dank bij voorbaat,
H.W.
MAIL dd 31.3.2004
Geachte heer De Baerdemaeker,
Boven onze woning zien (en horen) wij vliegtuigen die rechtdoor vliegen naar 2
zichtbaar verschillende richtingen. Ik veronderstel dat het om vluchten naar
Helen en Denut gaat.
Buiten deze 2 routes krijgen wij hier ook geregeld vliegtuigen in een
uitgesproken en lawaaierige draai naar links boven ons dak. Vandaag was dit oa
het geval om 10.06 (Virgin), 10.19 (witte buik, blauwe staart), 10.30 (witte
buik, blauwe staart), 12.05 (uitzonderlijk laag, SN?),
12.34 (opnieuw uitzonderlijk laag), 12.52 en 13.10. Gaat het hier om CIv's die
ruimschoots over de Ring komen of om Denuts die in een S-bocht naar hun route
vliegen ipv in één zachte bocht naar rechts? Beiden zijn volgens het AIP niet de
bedoeling.
Graag duidelijkheid terzake en de horizontale en verticale track van de twee
uitzonderlijk laag vliegende toestellen.
Met dank bij voorbaat,
H.W.
MAIL dd 23.3.2004
Geachte,
Daarnet om 8.12 passeerde hier een extreme laagvlieger in angstaanjagend
bochtenwerk.
Graag type, QC, bestemming, SID, horizontale en verticale track.
Met dank bij voorbaat,
H.W.
MAIL dd 21.3.2004
Geachte,
Aansluitend bij mijn vraag van deze middag: naast zeer frekwente overvluchten
vlak over onze woning richting Helen en Denut tussen 20.00 en 21.15 ook een hele
reeks uitgesproken naar links afdraaiende toestellen. Van het 8-tal toestellen
dat ik in deze periode naar links zag afdraaien, noteerde ik zojuist 21.02 en
21.10 naar links afdraaiend ter hoogte van radiaal 284 BUB.
Graag verduidelijking.
H.W.
MAIL dd 14.3.2004
Geachte,
Daarnet 00.04u (nacht van zaterdag 13 op zondag 14 maart) vloog hier een zeer
lawaaierig toestel op zeer lage hoogte boven onze woning: 5 van de 6 gezinsleden
wakker!
Graag horizontale en verticale track en geluidsproductie ter hoogte van onze
woning evenals type toestel, bestemming en gebruikte route.
Hoogachtend,
H.W.
MAIL dd 9.3.2004
Geachte ombudsman,
Om 22.09 is hier te Grimbergen een zeer zwaar toestel op zeer beperkte hoogte
over onze woning gedaverd. Graag type, QC, SID, bestemming, horizontale en
verticale track van het betreffende toestel. Ook de rest van de avond
produceerden alle overvliegende toestellen merkelijk veel lawaai. Vanaf welke
windcomponent en vanaf welk uur is men terug van 25R beginnen opstijgen?
Met dank bij voorbaat,
H.W.