Geachte premier,
Gefeliciteerd ivm uw beslissing ivm mevrouw Durant.
Ik hoop dat u inziet dat deze dame alles gedaan heeft (en niet altijd op een
deonthologische manier) om zoveel mogelijk vluchten uit het Brusselse
luchtruim te halen en te verspreiden naar Vlaanderen.
Toch had ik volgende opmerkingen
Het stoort mij gigantisch dat er van die 3
lawaaiarme vliegtuigen boven Brussel zo'n spel gemaakt wordt. Men vergeet dat
er voor de gewijzigde akkoorden over de nachtvluchten dit er een pak meer
waren. Ik heb deze nacht de eer gehad om op volgende tijdstippen gewekt te
worden : 3u20, 3u25, 3u30, 3u42, 3u 45 3u 59 4u05 4u10 4u13 4u15. het is nu
4u20 en tegen dat deze mail af is zullen er nog wel een paar bijkomen. U ziet
dat ik lach met 3 vluchten meer of minder. Het nieuwe akkoord zal voor mij
niet veel soelaas brengen daar de opsplitsing van de vluchten slechts gebeurd
na Grimbergen.
Ik heb verleden jaar veel registratierechten aan
de overheid betaald om mij hier in een oud herenhuis vlak bij de kerk van
Grimbergen te komen vestigen. Nadien heb ik vadertje staat rijk gemaakt door
de betaalde BTW aan de verfraaingswerken. U dient te begrijpen dat ik deze
keuze niet zou gemaakt hebben indien ik wist wat me boven het hoofd hing.
Men schermt vaak met de tewerkstelling in zaventem.
Als redelijk mens kan ik mij hier volledig achter plaatsen. Ik heb echter de
pech om hoogopgeleid te zijn en kan dus niet snachts in de luchthaven gaan
werken. Op mijn huidige werkplek ziet het ernaar uit dat mijn collega uit de
oostrand van Brussel met die ene fel begeerde promotie gaat lopen. Wat wil je
: indien je één à 2 keer per week met een slaaphoofd op je werk komt verlies
je je competiviteit.
Over het zogenaamde veiligheidsrisico kan ik een
boompje opzetten.
het risico dat een vliegtuig op Brussel neerstort is miniem (één keer op
tienduizend jaar ?).
Indien bij de start toch een vliegtuig in de problemen komt dan kan het toch
alleen maar rechtdoor vliegen.
Bij een ongeval boven de rand zijn er niet noodzakelijk minder slachtoffers op
de grond.
kortom, ik denk dat men meer mensenlevens kan
redden in Brussel door iets te doen aan de verkeersveiligheid en dergelijke.
Het lijkt me niet meer dan billijk dat alle
genomen beslissingen van mevr. Durant in dit dossier (dus ook de dagvluchten)
worden geschrapt. ik denk oa aan de afschaffing van de route chabert.
Als afsluiter meld ik u dat ik de vlucht van 4u40
vergeten ben.
Met dank
H. DS