Wiloo; als Boeing 747-200 niet in Halifax maar in Oostende (of Diegem) gecrasht was, hoeveel doden waren er dan niet geweest?


Nieuwsbrief Wiloo Oostende 14.10.2005

Luchtvaart betaalt nog steeds geen taks op brandstof
Een jaar na de MK Airlines crash in Halifax
Op 14 oktober 2005 was het precies een jaar geleden dat een Boeing 747-200 van MK Airlines kort na de start te Halifax (Canada) crashte (1 <http://www.wiloo.be/mkdm15okt04.jpeg> ). Zo'n 100.000 liter kerosine vloog op 800 meter voorbij het eind van de startbaan in brand! Was dit nachtmerriescenario in Oostende gebeurd dan spreken we zeer waarschijnlijk over honderden doden.  De eerste resultaten van het Canadese onderzoek naar de rampoorzaak raken stilaan bekend. Ze zijn niet echt geruststellend.
WILOO trekt daarom nogmaals aan de alarmbel en vraagt de schorsing van de trafiekrechten van MK Airlines. Wiloo brief aan minister Renaat Landuyt. Lees... <http://www.wiloo.be/briefaanlanduyt12okt05.doc>


Wiloo persnota. Lees... <http://www.wiloo.be/persnota_14_oktober_05.htm>

In de pers, de Brugse Stadsomroep.  Lees
<http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=14183>  of luister...
<http://www.stadsomroep.com/geluid.asp?NUM=140>
Ook Canadezen zeer bezorgd. Lees...
<http://www.hfxnews.ca/index.cfm?sid=1939&amp;sc=7>