KLACHTEN |
HOE DIENT U HET BESTE KLACHT IN?
Sinds 15 maart 2010 moeten de klachten via een geëigend formulier gebeuren.
Hoe kunt u meldingen indienen bij de Ombudsdienst ?
Meldingen, dit zijn zowel vragen om inlichtingen als klachten, kunnen op verschillende manieren de Ombudsdienst bereiken.
elektronisch |
|
per gewone brief |
|
Indien de melding per fax of brief gebeurt, vermeldt u duidelijk uw identiteitsgegevens desgevallend het soort klacht en geeft u alle relevante informatie over de hinder die u ondervonden heeft.
Telefonische klachten worden niet meer aanvaard. U kan wel nog telefonisch informatie bekomen.
Om het formulier te donwloaden
via de website van de ombudsdienst
https://www.airportmediation.be/nl/index.html
of direct het formulier downloaden
https://servicerequest.mobilit.fgov.be/
Tip 1:
Telkens als u merkt dat u geconcentreerd overvlogen wordt, reageer!
Vermeld ALTIJD uw naam, adres en woonplaats.
Bent u Franstalig? Mail in uw eigen taal!
Tip 2:
Vraag uw buren, familie, vrienden, ouders van vriendjes, hetzelfde te doen. Vraag hen op hun beurt de mensen die ze kennen en die nog altijd onevenredig gehinderd worden, aan te spreken. Actie Noordrand kan alleen mensen met mail zoals u bereiken.
Tip 3:
Contacteer verschillende politici tegelijk. De ombudsdienst airportmediation@mobilit.fgov.be geeft uw mails NIET als dusdanig door, u dient ze dus ZELF naar de politiek te sturen.
Op deze site vindt u onder "SCHRIJF MAIL EN FAX" mailadressen van politici, Nederlands- en Franstalig. U kunt ze per groep naar believen kopiëren in een ‘verzendgroep’.
Tip 4:
Verstuur uw klacht aub ALTIJD OOK NAAR actie-noordrand@belgacom.net . Actie Noordrand houdt al uw mails bij en zal er indien nodig zelf alsnog mee naar de politiek trekken.
Vergeet ook de Ombudsdienst niet! airportmediation@mobilit.fgov.be De dienst geeft de individuele mails weliswaar niet officiëel door aan de politici maar maar houdt wél officiële statistieken bij.
Tip 5:
Zet ALTIJD ook de burgemeesters en schepenen van uw gemeente in kopie (zie in bijlage). De vzw Boreas nam recent contact met de gemeentebesturen in de Noordrand voor concrete samenwerking. Uw mails zullen hen doen beseffen hoe ernstig de toestand is.
Tip 6:
De bewoners van de Noordrand hebben de goede reputatie beleefd te blijven maar wel assertief te zijn. Wees zo concreet mogelijk in uw klachten: datum, tijd, vliegrichting, vliegtuigtype (veel, licht, zwaar).
Tip 7:
Bij mailen steeds een leesbevestiging vragen
Adressen:
Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal
c/o Skeyes Site de Steenokkerzeel Lokaal S.1.3.16
Tervuursesteenweg, 303 te Steenokkerzeel
+32.2.206.28.24Ombudsdienst: airportmediation@mobilit.fgov.be
Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal
c/o Skeyes Site de Steenokkerzeel Lokaal S.1.3.16
Tervuursesteenweg, 303 te Steenokkerzeel
+32.2.206.28.24
airportmediation@icloud.comwww.airportmediation.be
Voorzitter van het Directiecomité
Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel
telefoon 02 277 31 11
e-mail michel.damar@mobilit.fgov.be
Op de website van het ministerie van Mobiliteit staat het volgende:
Indien u op de website niet direct een aanspreekpunt terugvindt, dat verband houdt met uw probleem, wend u dan tot de informatieambtenaren in de directoraten-generaal :
Luchtvaart
De heer André VAN
HOVE
Directoraat-generaal Luchtvaart
Communicatiecentrum Noord
Vooruitgangsstraat 80, bus 5
B-1030 Brussel
Tel.: + 32 2 277 44 03
Fax: + 32 2 277 42 58
e-mail :
info.air@mobilit.fgov.be
Actie Noordrand