Samengevat kunnen we dus stellen dat er meer dan een miljoen klachten binnenkomen, afkomstig van slechts enkele verzenders en gestuurd naar de ombudsman die zelf een link heeft met de organisatie van die klachten. Wat computers allemaal niet kunnen. Een streek die nog steeds een minderheid van overvliegende vliegtuigen moet slikken doet er dus echt wel alles aan om als slachtoffer afgeschilderd te kunnen worden. Of hoe een ombudsman zijn eigen waarheid creëert en zijn functie misbruikt voor partijpolitieke doelstellingen. 

Weblog Anciaux

Maandag 30 april 2007

Ik ben niet goed in voorspellingen. Maar ik ga er toch een doen : enkele weken voor de verkiezingen van 10 juni zal de federale Franstalige ombudsman van de nationale luchthaven een persconferentie geven waarin hij stelt meer dan 1 miljoen klachten te hebben ontvangen over vliegtuiglawaai. Het overgrote deel van die klachten zullen bovendien afkomstig zijn van de gemeenten ten oosten van de Brusselse agglomeratie, of de zogenaamde Oostrand.
Opnieuw heb ik dit weekend duizenden mails gekregen met klachten over het spreidingsplan en over lawaaihinder. Opnieuw lijkt het alsof de hel is losgebarsten boven die geteisterde gemeenten, nl. Wezenbeek-Oppem en Kraainem. Vrienden die daar wonen merken echter niet zo erg veel van die hinder. Opnieuw lijkt het alsof er een complot is uitgewerkt om deze mensen in hun rust te storen. Het lijkt wel een Vlaams complot tegen de Franstaligen in de Vlaamse Rand rond Brussel. De Vlamingen daar horen het immers niet.
De duizenden klachten die ik ontvang zijn cc's van de officiële klachten die naar de ombudsman worden gestuurd. Ik moet ze nog steeds manueel verwijderen. Ach ja, ik heb leren leven met deze vorm van stalking. Het is vervelend en het hindert voral ook mijn huisgenoten, maar een mens gaat er niet van dood. Het is bewonderenswaardig dat vele klagers er in slagen om urenlang soms meerdere klachten per seconde op te maken en te versturen. Soms zijn er 's ochtends meer dan 10.000 klachten binnen. Op één nacht dus. Vaak ook van meerdere klagers.
Ik heb een lijst met ongewenste verzenders, waar reeds tientallen mailadressen en klagers in staan. Nader onderzoek leert echter dat die verschillende mailadressen van dezelfde computer vertrekken. Het ruikt dus verdacht.
Nog spannender wordt het wanneer beweerd wordt dat sommige van die klagers dezelfde computer gebruiken die ook de Franstalige ombudsman professioneel gebruikt. Dan wordt het pas echt pure kolder.
Samengevat kunnen we dus stellen dat er meer dan een miljoen klachten binnenkomen, afkomstig van slechts enkele verzenders en gestuurd naar de ombudsman die zelf een link heeft met de organisatie van die klachten. Wat computers allemaal niet kunnen. Een streek die nog steeds een minderheid van overvliegende vliegtuigen moet slikken doet er dus echt wel alles aan om als slachtoffer afgeschilderd te kunnen worden. Of hoe een ombudsman zijn eigen waarheid creëert en zijn functie misbruikt voor partijpolitieke doelstellingen.
Bert

Gepost door Bert Anciaux om 17:24 uur