Weblog Anciaux
Maandag 30 april 2007
Ik ben
niet goed in voorspellingen. Maar ik ga er toch een doen : enkele weken voor de
verkiezingen van 10 juni zal de federale Franstalige ombudsman van de nationale
luchthaven een persconferentie geven waarin hij stelt meer dan 1 miljoen
klachten te hebben ontvangen over vliegtuiglawaai. Het overgrote deel van die
klachten zullen bovendien afkomstig zijn van de gemeenten ten oosten van de
Brusselse agglomeratie, of de zogenaamde Oostrand.
Opnieuw heb ik dit weekend duizenden mails gekregen met klachten over het
spreidingsplan en over lawaaihinder. Opnieuw lijkt het alsof de hel is
losgebarsten boven die geteisterde gemeenten, nl. Wezenbeek-Oppem en Kraainem.
Vrienden die daar wonen merken echter niet zo erg veel van die hinder. Opnieuw
lijkt het alsof er een complot is uitgewerkt om deze mensen in hun rust te
storen. Het lijkt wel een Vlaams complot tegen de Franstaligen in de Vlaamse
Rand rond Brussel. De Vlamingen daar horen het immers niet.
De duizenden klachten die ik ontvang zijn cc's van de officiële klachten die
naar de ombudsman worden gestuurd. Ik moet ze nog steeds manueel verwijderen.
Ach ja, ik heb leren leven met deze vorm van stalking. Het is vervelend en het
hindert voral ook mijn huisgenoten, maar een mens gaat er niet van dood. Het is
bewonderenswaardig dat vele klagers er in slagen om urenlang soms meerdere
klachten per seconde op te maken en te versturen. Soms zijn er 's ochtends meer
dan 10.000 klachten binnen. Op één nacht dus. Vaak ook van meerdere klagers.
Ik heb een lijst met ongewenste verzenders, waar reeds tientallen mailadressen
en klagers in staan. Nader onderzoek leert echter dat die verschillende
mailadressen van dezelfde computer vertrekken. Het ruikt dus verdacht.
Nog spannender wordt het wanneer beweerd wordt dat sommige van die klagers
dezelfde computer gebruiken die ook de Franstalige ombudsman professioneel
gebruikt. Dan wordt het pas echt pure kolder.
Samengevat kunnen we dus stellen dat er meer dan een miljoen klachten
binnenkomen, afkomstig van slechts enkele verzenders en gestuurd naar de
ombudsman die zelf een link heeft met de organisatie van die klachten. Wat
computers allemaal niet kunnen. Een streek die nog steeds een minderheid van
overvliegende vliegtuigen moet slikken doet er dus echt wel alles aan om als
slachtoffer afgeschilderd te kunnen worden. Of hoe een ombudsman zijn eigen
waarheid creëert en zijn functie misbruikt voor partijpolitieke doelstellingen.
Bert
Gepost door Bert Anciaux om 17:24 uur