WAAROM KRIJGT DE NOORDRAND TELKENS IN DE NACHT VAN ZO OP MA HUL-H VLUCHTEN?

MAIL dd 23 SEPTEMBER 2003

Geachte heer Touwaide,

De Noordrand heeft de afgelopen twee weekends telkens in de nacht van zondag op maandag vliegtuigen over de route HUL-H gekregen: 14-15 september 2003: 2 vluchten route HUL-H 21-22 september 2003: 1 vluchte route BUL2M

Kan u mij laten weten welke voor maatschappij(en) deze vliegtuigen vliegen?

Vriendelijke groeten,

M.V.

Grimbergen

 

Philippe TOUWAIDE wrote :

Inderdaad, ieder zaterdag-nacht is er een MD 11 naar Taiwan, dit vliegtuig kan niet vertrekken van de 20.

-----------------------------------------------------------------

VAN WELKE MAATSCHAPPIJ IS DE MD 11? VLIEGT DEZE VOOR DHL?

MAIL dd 23 SEPTEMBER 2003

Geachte heer Touwaide,

Van welke maatschappij is die MD 11?

Is het een toestel dat voor DHL vliegt?

Vriendelijke groeten,

M.V.

Grimbergen.

 

WAAROM KAN DE MD11 NIET VAN BAAN 20 VERTREKKEN?

MAIL DD DINSDAG 23 SEPTEMBER 2003

Geachte heer Touwaide,

Waarom kan het toestel niet van baan 20 vertrekken?

Kan u mij de loadsheets voor MD11 van baan 25R en van baan 20 bezorgen?

Dat moet u toch kunnen?

Vriendelijke groeten,

M.V.

Grimbergen

Philippe TOUWAIDE <philippe.touwaide@mobilit.fgov.be> wrote : "Nee loadsheets, hebben wij niet, dat is een vertrouwelijk gegeven, sorry.

---------------------------------------------------------------

ALS U GEEN LOADSHEETS HEBT, WAAROP BASEERT U ZICH IVM MD11 EN PISTE 20? MAIL dd 25 SEPTEMBER 2OO3

Geachte heer Touwaide,

Mag ik vragen, als u geen loadsheets hebt, op welke informatie u zich baseert om te schrijven dat een MD11 niet kan vertrekken vanaf baan 20?

Kan u mij die informatie bezorgen?

Vriendelijke groeten,

M.V.

1850 Grimbergen

-----------------------------------------------------------------

 

 

DE WEEKVLUCHT MET MD11 NAAR TAIWAN KAN NIET OPSTIJGEN VAN DE 20

MAIL dd 25 SEPTEMBER 2003

Madame,

Je me permets de vous répondre en langue française pour les raisons d'intendance que vous connaissez.

Je comprends à la fois parfaitement votre énervement, vos inquiétudes et le fait que vous soyez réveillée en pleine nuit, et je le regrette très sincèrement.

Je mets toute ma bonne volonté à tenter de vous répondre et à vous fournir les informations voulues, toutefois je dois strictement vous préciser certaines choses.

Je ne suis pas un organe de contrôle ni sur Biac ni sur Belgocontrol.

Le MD-11 vers Taiwan, est un vol hebdomadaire dans la nuit du dimanche au lundi vers cette destination asiatique. Cet avion n'est jamais parti de la piste 20.

Je fais entière confiance aux informations qui me sont fournies par Biac et Belgocontrol. Je ne suis pas habilité à les contrôler ni à vérifier leurs informations.

Ce MD-11 n'est jamais parti de la piste 20 même s'il se dirige vers la balise d'Huldenberg, et il a toujours utilisé une route au départ de la 25 droite. On m'a toujours répondu que les performances propres de cet avion, ainsi que sa charge, ne lui permettaient pas de décoller de la piste 20. Ces propos ont été confirmés lors de la négociation gouvernementale.

Je ne les conteste pas et le crois sincèrement.

Il n'entre pas dans mes intentions de contester ou de faire vérifier ces affirmations, je n'en ai ni les droits ni les pouvoirs légaux.

J'espère avoir pu ainsi vous réconforter sur ma bonne volonté, car chaque fois que je vous apporte une réponse vous semblez la contester.

Toujours à votre disposition.

Philippe TOUWAIDE

Licentiaat in Luchtvaartrecht

Directeur van de Ombudsdienst voor de Luchthaven Brussel-Nationaal