Discriminatie van de bewoners onder de 25R: met 0 wind is de 20 onbruikbaar. Nu MOET de luchthaven wel delokaliseren, waar vliegt men anders als de 25R onderhouden moeten worden? Of bij straffe N of O wind?


Mail Zo 25.6.2006

Mijnheer de Minister,

Heden - zondag 25/06 - werden wij reeds constant vanaf 5.40 u overvlogen, Omstreeks 6 uur ging ik even op de website van de bevoordeelden - Wake Up Kraainem - kijken en zag dit

A lire : Configuration des pistes <http://www.airportmediation.be/fr/airport_02.html>  ; Plan du survol de l'oostrand <http://www.awacss.be/Zone03.jpg>

Indication du vent (metar) à 5h50 : Orientation 000 degrés, vitesse de 00 noeuds
L'historique des ces mesures <http://www.wakeupkraainem.be/sonometres/messagesAtis.php>  est également disponible.

  

Piste                 02      20       07       25

Vent arrière   0.00    0.00    0.00    0.00

Vent latéral    0.00    0.00    0.00    0.00

25/6/2006

Atterrissages
6:31
Piste théorique    25R, 25L
(vent arrière faible)
Décollages
6:31
Piste théorique
20
(les conditions de vent rendent la piste inutilisable)

Met a.w is baan 20 dus onbruikbaar nu met  0 wind! Het is dus hoogdringend om een andere locatie te zoeken voor de "nationale" luchthaven want als er morgen werken of een ongeval baan 25 R onbruikbaar maken, zal men wel in de problemen zitten.
Wat nog vreemder is is dat gisteren 2 zware toestellen op enkele minuten tijd wel van baan 02/20 opstegen - Diegem werd niet gespaard gezien ze een bocht maakten om terug te komen net boven Diegem. Hetzelfde gebeurde deze morgen trouwens met een DHL toestel, de baan kon dus wel gebruikt worden, het gaat dus volledig om slechte wil of om een groep mensen te folteren zoals in Irak.
Graag kreeg ik van de Heer Debaerdemaeker de lijst van opstijgingen van heden en gisteren en de radar tracks. Ik dank hem bij voorbaat.

Met de meeste hoogachting,
F.D.
Diegem