WACHT MINISTER ANCIAUX OP RECHTER OM MILIEUDISCUSSIE GEWESTEN OP TE STARTEN?

MAIL dd 22 OKTOBER 2003

Waarom gaat Anciaux pas na midden november de Vlaamse en Brusselse koppen bij mekaar zetten om te praten over de normen, dus nadat de routes bestudeerd zijn? 't Is toch niet weer de bedoeling om een contour te tekenen volgens de routes, en dan de normen op die contour te plakken? Hij zou beter omgekeerd werken, want dan heeft hij een argument om z'n routes beter gespreid te krijgen.

Of wacht hij op de uitspraak van de rechter?

De minister heeft heel veel medeleiden met Zone 2. Zone 1 krijgt volgens Anciaux 15,5 keer meer dan Zone 2. Trouwens, hoe komen ze daar met enkel zaterdagnacht een beperkt aantal vertrekken met QC < 3 nog aan 2%? Cfr Zone 1: vijf dagen alle dagvluchten, 4 nachten 50% van de nachtvluchten (die 50% is altijd een pak meer dan wat er zaterdagnacht in het totaal vertrekt en bevat zware vliegtuigen).

M.V.

Grimbergen