Deze maand maart is het al de zevende maand (sic!) dat alle nachtvertrekken via de 25R gebeurden en de Noordrand onnodig overbelastten.

Klacht nachtvluchten woensdag 26/03

Mail 29/03/2008

Onderwerp: Klacht nachtvluchten woensdag 26/03

T.a.v de ombudsdienst

Mevrouw, Mijnheer,

Klacht nachtvluchten

De nacht van woensdag 26 op donderdag 27/03 was een ware hel.

Voor de eerste maal gewekt om 0.05 uur, een tweede maal om 2.15 uur en een derde maal om 3.15 uur en wakker gehouden door de overvlucht van minimaal 4 toestellen in 30 minuten.

Terug gewekt door zeer luidruchtige overvlucht om 4.12 uur en wakker gehouden tot 5.00 uur door de overvlucht van 10 toestellen.

Dit maakt 16 toestellen die hier overgevlogen zijn.

Bij het raadplegen van de boordtabellen constateer ik dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is, namelijk tussen 3 uur en 6 uur zijn van baan 25R 26 toestellen vertrokken, terwijl volgens het preferentieel baangebruik dit van baan 07R/L diende te gebeuren.

Bij het raadplegen van de windgegevens zijn deze toestellen vertrokken met rugwind.

De wind waaide uit het oostzuidoosten tot variabel met een snelheid die de 4 Kn niet overschreden.

Waarom werd er niet vertrokken volgens het voorziene preferentieel baangebruik?

Dit is de zevende nacht deze maand dat alle vertrekken plaats hebben van baan 25R en de noordrand onnodig over belasten.

Bij het raadplegen van de boordtabellen zijn er voor geen enkele sid 16 toestellen vertrokken.

Dus zijn een aantal routes geconcentreerd gevlogen tot voorbij grimbergen.

De concentratie over de noordrand is nog steeds een feit, in tegenstelling wat men ook beweert.

Graag de radartrack en de vluchtlijsten van die nacht?

E. V.

1861 Wolvertem