Nacht zo-ma 9-10.3 werden tussen 23 en 3 u zelfs ruime zijwindnormen op baan 25R overschreden. Hoe komt het dat er via die baan toch zeer onveilig over de Noordrand werd gevlogen?

Klachten nachtvluchten zondag 09 en maandag 10/03

T.a.v de ombudsdienst
 
Mevrouw, Mijnheer,
 
In de nacht van zondag gewekt om 4.25 uur door een luidruchtig overvliegend toestel.
 
In de nacht van maandag 10 op dinsdag 11/03 tussen 23 en 24 uur wakker gehouden door meerdere overvliegende toestellen.
Om 3.30 uur nog eens wakker geschud door een zeer luidruchtig ovevliegend toestel, 5 minuten later gevolgd door een tweede toestel.
Bij het doornemen van de boordtabellen constateer ik het volgende.
Weer werd het voorziene preferentieel baangebruik niet toesgepast.
Tussen 23 en 24 uur zijn er 8 toestellen vertrokken, terwijl de landingen op baan 20 plaatsvonden.
Dat is de reden van de vele toestellen die hier tussen 23 en 3 uur overgvlogen zijn, het zijn niet alleen de 8 vertrekkende toestellen, maar daar dient nog eens een deel van de landende toestellen op baan 20 bij te tellen. Het gaat hier om toestellen die de ronde van Brussel via de noordrand gemaakt hebben.
Bij bekijken van de windtabellen constateer ik dat tussen 23 uur en 3 uur een zeer sterke zuidzuidwestenwind stond met zelfs windstoten tot 30 Kn.
Bij deze windsnelheden zijn de zijwindnormen op baan 25R overschreden.
Veiligheid????????????
Waarom is er gedurende die nacht niet volgens de heersende wind gevlogen?
 
E. V
1861 Wolvertem