Waarom worden alle banen niet gelijk uitgerust? En waar zijn de tracks waarop de 4 routes boven Grimbergen duidelijk te onderscheiden zijn?
Van: H.
Datum: 19 februari 2008 23:43:02 GMT+01:00
Aan: Willy.Houbrechts@mobilit.fgov.be
Kopie: <actie-noordrand@belgacom.net>
Onderwerp: Vraagje uit Grimbergen
Beste,
Ik
herinner U eraan dat de AIP’s heel duidelijk preciseren:
"The Preferential Runway System is not the determining factor in runway
selection under the following circumstances:
During low visibility operations."
En dat de zichtbaarheidplafonds verschillen volgens de pistes :
RWY 25L is equipped with ILS and is approved for CAT I, CAT II and CAT III
RWY 25R is equipped with ILS and is approved for CAT I, CAT II and CAT III.
Note: on RWY 25R, ILS CAT I is restricted to MNM 800 m RVR.
1. CAT II on 25L: RVR < 550 m - 350 m
CAT II on 25R: RVR < 800 m - 350 m
2.CAT III: RVR < 350 m - 150 m
In ons geval gaat de oorzaak duidelijk niet bij de wind maar enkel en alleen bij de zichtbaarheid die niet toeliet anderen banen te gebruiken.
Mvg,
Ph.Touwaide
Directeur