Wie na paar keer herinslapen rond 4 u wakker wordt en niet meer kan inslapen heeft gewoon veel te veel stresshormonen in z'n bloed opgestapeld

Dit was een concentratienacht, net als die van donderdag en zaterdag. Drie nachten op rij! Dit moet STOPPEN!

Van: 

Datum: 4 februari 2008 12:40:50 GMT+01:00

Aan: ombudsman <airportmediation@mobilit.fgov.be>

Kopie: Geoffray Robert <Geoffray.Robert@leterme.fed.be>, yves.leterme@skynet.be

Onderwerp: nacht vr-za 1-2 februari

Onderwerp: nacht vr-za 1-2 februari

Geachte,

Hierbij wil ik melden dat ik ook afgelopen vrijdagnacht rond half vijf weer onherstelbaar wakker gevlogen ben.

Ik ben die dag zowat van de trap gevallen met m'n kapotgevlogen hoofd en lijf en heb twee bijnabotsingen gehad met de auto.

De dokter die ik raadpleeg zegt dat er een opstapeling van stresshormonen in m'n bloed geconstateerd zou worden moest ik vier, vijf bloedprikken op een nacht laten nemen (niet haalbaar natuurlijk).

Dat verklaart ook waarom ik rond 1 u, 3 u en soms zelfs half 4  na wakker gevlogen te zijn weer terug inslaap: weliswaar niet meer terug naar de diepe gezonde slaap en met behulp van een heel arsenaal. Yoga-ademhaling, ontspanningsoefeningen en meditatie...

Als 't een niet lukt lukt het ander wel.

Maar op een gegeven moment is het niveau in m'n bloed te hoog en slaap ik niet meer terug in. En als er dan rond 4 u een hele reeks MD11 en A300 afkomen is het om zeep. Ik krijg van de ombudsdienst al sinds eind december geen vluchtlijsten van concentratienachten meer dus ik kan het niet aantonen.

Ik ben 10 nachten achtereen rond 4 u wakker geworden en heb daarna niet meer kunnen inslapen. Want het bijzondere van het fight en flight alarmsysteem is dat ik zelfs vliegtuigen hoor die er niet zijn, zo' verslaafd' is m'n autonoom zenuwstelsel geworden. Verslaafd volstrekt cynisch op te vatten.

Want toen ik uit wanhoop de nacht van za op zondag in Mechelen ben gaan slapen heb ik de ganse nacht vliegtuigen die er niet waren 'gehoord' en ben ik vier of vijf keer 'wakker gevlogen'. Omdat het spookvliegtuigen waren kon ik uiteindelijk weer terug inslapen. Het is verder helaas geen sprookje maar een spookverhaal dat ik  op verlof bijna een week moet afkicken van de vliegtuigen voor ik doorslaap. Ook dit weer volstrekt cynisch op te vatten voor iemand die rookt noch drinkt en zich homeopatisch laat behandelen en die dus ook geen antidepressiva, kalmeringsmiddelen of slaapmiddelen wenst te nemen (alsof die zouden helpen, dat is de ene verslaving vervangen door de andere).

Enige oplossing: nachtvluchten weg,  zo snel mogelijk die zware jongens eruit, eerlijk verdelen wat overblijft en een plafond op de dagvluchten.

Brussels Airport ligt veel en veel te dicht bij Brussel en is inmiddels omsloten door zo'n dichtbevolkte agglomeratie om te kunnen blijven groeien. Tot spijt van de nog altijd geheime afspraken die Van de Lanotte maakte met BIAC-overnemer Macquarie over de schadevergoeding die de aandeelhouders zouden moeten betalen als de voorgespiegelde groei niet gehaald zou worden. Ook START is daarom met alle goeie bedoelingen voor de ontsluiting van de luchthaven en het verhoopte maar op voorhand tot mislukking gedoemde verhoogd aantal banen (omdat er gewoon geen werkwillige en competente werknemers voorhanden zijn), een RAMP.

En waar zouden de mensen die van elders zouden komen werken moeten wonen? Onder de vliegtuigen? Of 's morgens nog maar eens in de file? De verbreding van de ring levert de omliggende Noordrandgemeenten vooralsnog alleen maar nog meer lawaai op en nog meer levensgevaarlijke en vooralsnog door VLAREM niet of nauwelijks gemeten fijnstofconcentratie.

Wanneer houdt de politiek in dit dossier op met "even te willen scoren" en wanneer begint ze een beleid te voeren dat met ALLE parameters en stakeholders rekening houdt?

Doet ze dit niet, dan komt de Noordrand op een gegeven moment toch een rechter tegen die haar gelijk geeft daar waar ze het allang heeft maar nog niet haalde.

Hoogachtend

J. O.

Actie Strombeek