Kan een ombudsman met ambtenarenstatuut onderstaande beweringen doen? We denken van niet

Datum: 14 oktober 2007 11:26:57 GMT+02:00

Aan: <ph.touwaide@belgacom.net> <ph.touwaide@belgacom.net>

Onderwerp: Antw.: Vos remarques sur les différentes nuits

Op 12-okt-07, om 16:27 heeft <ph.touwaide@belgacom.net> <ph.touwaide@belgacom.net> het volgende geschreven:

 

Madame,

Geachte,

J'ai transmis ce matin à 11 heures toutes les données à mon collègue, cartes, listes, nombres d'avions, afin qu'il puisse vous répondre dans les meilleurs délais.
Je dois toutefois vous signaler aimablement, quelques précisions :
- les travaux de nuit sur la 02/20 ont du se faire pour compenser les jours perdus la semaine dernière, jours pendant lesquels à cause du vent la piste 02 a été utilisée
- nous ne connaissons pas encore toutes les données météo, mais vous vous serez certainement apperçue que la visibilité n'a pas toujours été excellente
- à visibilité réduite, seuls certains schémas d'utilisation de pistes sont réalisables
- la présence d'obstacles au bout de certaines pistes ne permet ni d'allongement de ces pistes ni une augmentation des équipements de guidage sur ces pistes

Dat is niet aan u als ombudsman om uit te maken, dit behoort de overheid toe. Heeft u instructies ontvangen om dit zo door te geven en zo ja wanneer en van wie?

- quand on est dans un scénario 20/25, un renversement n'était pas possible

Waarop baseert u deze bewering?

- le principe du renversement a été supprimé le 8 mai 2006

Dat klopt en wij vragen dat u doorgeeft dat we eisen dat deze zuiver politieke maatregel in naam van de democratie en de door de grondwet gewaarborgde gelijke behandeling van alle burgers teruggeschroefd wordt. België is het enige land waar zoiets bestaat!

- les pistes ne sont absolument pas comparables entre elles, ni en longueur, ni en largeur, ni en équipement, ni en sorties à grande vitesse

Dat klopt, 20 is breder van 25R en 25R langer dan 20, maar dit surplus wordt nooit gebruikt, daar kunnen ze patatten planten of witloof kweken. Waar het om gaat is: hoeveel heeft het grootste of zwaarste of langzaamste vliegtuig nodig. Zoals u weet kan de 20 bij herstelling aan de 25R probleemloos een maand lang gebruikt worden. De 20 is bovendien langer dan tientallen andere banen op Europese luchthavens die ook ALLE luchtverkeer ontvangen.

- certaines pistes ont spécialement été construites pour absorber la majorité du trafic

Waarop baseert u deze bewering? Dat is de bedoeling geweest van bepaalde belangengroepen van IMPORTANT people ja, maar geen aëronatische maatregel. U bevestigt dat de concentratiegedachte bij bepaalde mensen al zeer lang leeft.

- à visibilité réduite ou nulle, il convient d'utiliser d'abord les pistes les mieux équipées

Zeker als men weet dat moedwillig niet wordt overgegaan tot nochtans in het spreidingsplan voorziene uitrustingen van de door u vermelde minder goed uitgeruste luchthavens.

- avant toute considération il importe toujours et prioritairement d'assurer la sécurité du trafic aérien

Ja, en een maand op 12 kan dat probleemloos via de 20. We horen dan niemand roepen dat de baan te kort is of niet veilig zou zijn.

J'espère que votre dossier sera traité dans les meilleurs délais sur base de toutes les informations que j'ai collectées pour vous.

En wat zou ik kunnen hopen? Eindelijk politieke verantwoordelijkheid en rechtvaardigheid?

Ph.Touwaide
J. O.
Actie Strombeek