Zogenaamde Notams die Noordrand paar uur stilte zouden moeten garanderen op uren waarop half België in  supermarkt zit en waarover UBCNA ŕ volonté kabaal maakt alsof haar het grootste onrecht wordt aangedaan, worden door de vermaledijde discriminerende windnormen voor de 25R keer op keer dode letter. Een sinister spel!

Geachte,

Graag ontving ik de volledige dagvluchtlijst voor zaterdag 8.9.07.

NOTAM  A1157/2007 Valid from : 08/09/2007 04:00 Until : 08/09/2007 20:58

Text : REF AIP BELGIUM AND G.D.OF LUXEMBOURG SECTION EBBR AD2.20 LOCAL REGULATIONS PARA 7.2 PREFERENTIAL RWY SYSTEM AMEND TABLE AS FOLLOWS : FOR THE PERIOD SAT DURING DAY READ : FM 0400 TO 1259 TKOF ON RWY 25R AND LDG ON RWY 25R/25L AND FM 1300 TO 2059 TKOF ON RWY 20 AND LDG ON RWY 25R/25L

Kunt u me aangeven waarom er uitzonderingen waren op het hierboven geciteerde?

Hoogachtend

J. O.

Actie Strombeek

Van: >Raf.DeBaerdemaeker@mobilit.fgov.be

Datum: 18 september 2007 10:17:18 GMT+02:00

Aan:

Onderwerp: RE : za 8 - zo 9.9.07

Antwoord aan: >airportmediation@mobilit.fgov.be

Mevrouw ,

Voor zaterdag 8 en zondag 9 september heeft U het correct.

Op 08-09 werd er een windrichting waargenomen op 310° tot 7 knopen.

Op 09-09 werd er een windrichting waargenomen op 320° tot 8 knopen.

Beide dagen resulteerde dit in een rugwind voor vertrekken op de baan 20.

In de windcomponenten is een 0 knopen rugwind limiet vastgesteld voor

gebruik van deze baan gedurende de dagperiode.

Met vriendelijke groeten,

Ing. R A F De Baerdemaeker

BRUSSELS-NATIONAL AIRPORTMEDIATION