Geen vertrekken via de 25R en toch worden we wakker van Denuth's, die alleen maar van de 20 kunnen komen.

En de Ombudsdienst beweert dat dit niet gebeurt? Net zoals gevaarlijk kruisende toestellen boven Wolvertem, die zien we ook vliegen maar dan niet echt?

Klacht 9.8.2007

T.a.v de ombudsdienst

Mevrouw, Mijnheer,

Nachtvluchten:

-Nacht van maandag 06 op dinsdag 07/08 gewekt om 1.50 uur en om 2.20 uur door 2 opeenvolgende toestellen.

Nog eens gewekt om 3.30uur, 3.45 uur en om 4.10 uur door 2 opeenvolgende toestellen.

Bij consultatie van de boordtabellen stel ik vast dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.

Tussen 2.00 en 3.00 uur zijn er geen toestellen vertrokken van baan 25R, nochthans werd ik door 3 toestellen gestoord.

Zijn dat 3 toestellen vertrokken van baan 20 met sid DENUT die hier overgevlogen zijn?

Deze toestand constareer ik praktisch ieder weekend wanneer baan 20 gebruikt word, of vertrekken, in die tijdspanne, de toestellen met west tot noordelijke richting toch van baan 25R.

Nochthans word beweert dat de toestellen vertrekkend van baan 20 niet over de noordrand vliegen.

In totaal heb ik 7 toestellen waargenomen terwijl er maar 2 toestellen voor sid HELEN in de boordtabellen staan

Volgens de routebeschrijving zou enkel de route HELEN over Wolvertem vliegen

Graag de radartrack van die nacht?

-Nacht van dinsdag 07 op woendag 08/08 om 23.20 uur gestoord bij het inslapen en gewekt rond 1.30 uur door verschillende toestellen, nogmaals rond 3.00 uur door de overvlucht van verschillende toestellen en nogmaals gewekt om 4.15 uur door een zeer luid overvliegend toestel.

Bij consultatie van de boordtabellen stel ik vast dat het voorziene preferentieel baangebruik niet gerespecteerd is.

Het was weer een rampnacht voor de noordrand.

Graag de radartrack van die nacht?

Concentratie, frekwentie en kruisende toestellen.

Maandag 06/08 tussen 7.10 uur overvlogen door 2 toestellen in noordwestelijke richting, 1 toestel in westelijke richting, 1  toestel draaiend in zuidwestelijke richting en 2 toestellen in noordoostelijke richting.

Dit maakt in 10 minuten 6 toestellen of 1 overvlucht per 1.5 minuten. (Frekwentie)

In die 10 minuten 4 richtingen geconstateerd (concentratie boven de noordrand tot voorbij Grimbergen)

Bij de 6 waargenomen toestellen waren er 2 die de routes van andere toestellen kruisten (gevaarlijke toestand)

E. V.

1861 Wolvertem