Hoe kan het dat in nacht van 3-4 mei de 25R alles kreeg, met 24 vertrekken tussen 3 en 5 uur, gezien de weersomstandigheden. Ik was kapot vrijdag

Mail 7.5.2007

Onderwerp: Rampnacht donderdag op vrijdag

In bijlage de boordtabellen nacht van donderdag op vrijdag.
Alle nachtvertrekken zijn gebeurt van baan 25R met 24 vertrekken tussen 3 en 5 uur
Zone 3 heeft een vliegtuigloze nacht gehad.
In bijlage de boordtabellen van die rampnacht en de windtabellen.
Voor de Belgische tijd dient u bij de (UTC) tijd 2 uren bij te tellen.
De windsnelheid op baan 20 is niet lager dan 5Kn gebleven, en geen zijwind.
 

J. O
Actie Strombeek

 

Mevrouw,

Nacht 02-03 of 03-04 mei   ?????

Voor de nacht van 3-4  werd een windrichting waargenomen tussen 10 en 360° met snelheden tot 10 knopen.

Mvg,

R A F DE Baerdemaeker

Geachte,

Dit is zuivere noordenwind, en de windnormen op baan 20 zijn overschreden voor het opstijgen en landen.

Daar het omkeringsprincipe werd afgeschaft kan er op de 02 niet geland worden, waardoor de 25R de vertrekken krijgt en de 25R/L de landingen.

Dus alle vertrekken van baan 25R.

De noordrand is weer eens het slachtoffer van het afschaffen van het omkeringsprincipe, met een volstrekt onleefbare/onslaapbare nacht tot gevolg en ernstige gevolgen op beroepsvlak: met drie uur slaap een ganse dag een groep trainen is onmenselijk en niet te doen.

Gelieve daarom de eis te noteren dat het omkeringsprincipe - dat op alle andere beschaafde luchthavens van kracht is  en aėronautisch en dus uit veiligheidsoogpunt volstrekt de voorkeur heeft - op Brussels Airport weer wordt ingevoerd zonder dat hiervoor dure rechtsprocedures ingespannen dienen te worden.

Hoogachtend

J. O.

Actie Strombeek